Scooter stotterd en happert

redouan.023

New Member
Ik heb recent een kymco like 50 4takt gekregen (uit 2010). Als ik rij dan alles prima na 10 minuten 15 minuten als ik 1x stop dan stotterd hij en rijd hij max 15km/u terwijl topsnelheid is 41km/u, zodra ik dan weer aan het rijden ben na gestopt te hebben maakt hij geluid en happert hij en als ik stop komen er ook knallen uit de uitlaat. Ik heb de kleppengesteld en Carburateurstelschroef aangepast kleppenstellen heeft ietsjes geholpen maar niet het probleem opgelost. Zodra ik gas los laat en bij doe snel achterelkaar komt hij na een tijdje wel weer naar de 40km/u en als je hem op de standaard zet heb je het probleem ook niet.
 
Advertisement - register to remove this

Kleppen gesteld op 0,10 in en 0,15 uit ?
Luchtfilter schoon ?
Bougie vervangen ?
Welke carburateur schroef aangepast en waarom ?
Is de carburateur schoon.

Kan ook water in de benzine zijn, die blijft onderin zitten in zowel de tank als de carburateur.
 
Kleppen gesteld op 0,10 in en 0,15 uit ?
Luchtfilter schoon ?
Bougie vervangen ?
Welke carburateur schroef aangepast en waarom ?
Is de carburateur schoon.

Kan ook water in de benzine zijn, die blijft onderin zitten in zowel de tank als de carburateur.
Ik ben gaan kijken het luchtfilter is helemaal zwart dus ga ik een nieuwe op laten zetten
 
Kleppen gesteld op 0,10 in en 0,15 uit ?
Luchtfilter schoon ?
Bougie vervangen ?
Welke carburateur schroef aangepast en waarom ?
Is de carburateur schoon.

Kan ook water in de benzine zijn, die blijft onderin zitten in zowel de tank als de carburateur.
waarom de uitlaat zo krap?
 
dealer adviseerde mij uitlaat 0,10 en inlaat 0,10 "krap" (dus eigenlijk 0,07-0,09)
0,15 is niet krap, da's ruim voor Kymco
Dan kan de uitlaatklep zijn warmte beter kwijt.
Post automatically merged:

juist.... maar des te meer speling... des te minder ver de klep opengaat. vandaar krap.
dus meer speling is minder ver open.
De omgekeerde wereld.
Post automatically merged:

Ik ben gaan kijken het luchtfilter is helemaal zwart dus ga ik een nieuwe op laten zetten
Dat kan je makkelijk zelf.
 
Last edited:
Dan kan de uitlaatklep zijn warmte beter kwijt.
dat snap ik, maar een scooter die stottert en hapert, moet eerst zien dat ie warmte creëert, voordat "kwijtraken" van warmte aan de orde komt.
als een klep nodeloos veel speling heeft, gaat hij minder ver open en ademt de hele motor minder goed en wordt er minder vermogen en navenant warmte gegenereerd.
als Kymco zelf 0,10 max voorschrijft moet dat bij standaard snelheden genoeg zijn. misschien dat je er met een hoogtoerige 70 cc baat bij hebt?
 
Dan kan de uitlaatklep zijn warmte beter kwijt.
Post automatically merged:


De omgekeerde wereld.
Post automatically merged:


Dat kan je makkelijk zelf.
is dit te moeilijk dan?
alhoewel... we hier ook 14volt uit een accu denken te trekken..:disappointed:
 
Last edited:
is dit te moeilijk dan?
alhoewel... we hier ook 14volt uit een accu denken te trekken..:disappointed:
dcf269699ec57d0b315229ebdb2c9713.jpg
 
Back
Top