This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter stotterd, komt niet op toeren, valt uit.

ModKid

1000+ post
Ik had al een topic over dat ik problemen had met stationair en starten en dat ie bizar veel toeren ging maken met choke aan, dat probleem is verholpen... het enigste probleem dat ik nu overhoud is dat als me scooter zeiknat is, en het stervens vochtig buiten is, dat ie wel goed start, maar zodra ik onderweg ben naar huis, en je komt onder een bepaald aantal toeren dan valt ie uit. Alsof je door een plas heen rijd en hij houd in.

Ik heb al zon rooie bougiedop en dat was redelijk droog allemaal. wat kan het probleem zijn :S kan me filter problemen geven als die niet helemaal lekker aansluit bijvoorbeeld?

als het vriest, en de weg is niet zo super zeiknat of het heeft niet geregend dan rijd ie perfect :S.
 
Last edited:
ik heb nu mijn orginele filter erop gedaan, ik heb een andere filter erbij gekocht omdat die orginele filter gruwelijk moeilijk op me carb ging, nu ook, ik moest me carb met filter zo in me spruitstuk doen anders kon het gewoon niet, maar alles zit wel super vast en er kan iig niet valse lucht ergens vandaan komen. Deze orginele filter heeft ook een kleinere doorgang van de filter naar de carb toe, en dat merk ik ook wel weer want hij rijd nu gewoon goed met sproeier 76. Die gebruik ik in winter tijden altijd, en standaard sproeier 72.

Ook heb ik die klem eromheen gedaan dus dat zit allemaal super goed dicht. Stationair ook ietjes hoger gezet. Ik hoop niet dat ik binnenkort nog aan me carb hoeft te prutten want dan moet ik heel die buddy bijna eraf halen zo vast zit alles.

Ben benieuwd wat die morgen doet op school..... heb vorig weekend ook al lopen prutten aan die scooter... toen was me stationair niet goed en starten met choke deed ie 7000 toeren. probleem met uitvallen had ik zowiezo al met deze kou en vochtigheid, vooral als het super koud was, maar nadat ik me scooter had afgesteld was het probleem niet meer gekomen, en vandaag opeens weer wel.

Dus hopelijk lost dit de problemen op, mag het maar weer snel beter weer worden ook.
 
Ik heb inmiddels die klem erop zitten, de orginele filter, heel de carb schoongemaakt, trekt nergens valse lucht, maar hij blijft gaar doen......

Hij start perfect in de kou, hij loopt perfect stationair als die koud is, maar zodra ik een kilometer heb gereden gaat ie stotteren, als ik gas los laat dan hoor ik niet eens de uitlaat meer. Ik moet dan gas open houden om hem niet uit te laten vallen, en dat rijd zeer kut iig.... Als ik dan weer vol gas doet dan stotterd ie en komt ie heel slecht op toeren.

Het licht niet aan de filter, kan het aan me stationair / lucht afstelling liggen :S dat is toch alleen maar voor stationair lopen? Of voor het begin van toeren maken ??? Dat ie dus niet goed afgesteld staat als die eenmaal warm is ?

Kan mijn cilinder oververhit raken ? mijn koelvloeistof niveau staat op minimaal, maar dat zou genoeg moeten zijn.

Kan het dus gewoon aan me lucht schgroef afstelling enzo liggen? HELP !!! ik moet idre dag er mee naar school, ik word er gek van.
 
is je carbverwarming aangesloten?

74 sproeier moet goed zijn met std setup , met andere uitlaat 76, en ook met imitatiefilter is dat goed. je moet gewoon van std uitgaan , alles bijlangs...

membraan goed?
 
carb verwarming heb ik er af gehaald, pas als ik een km heb gereden ofzo gaat ie gaar doen, het is niet dat de carb bevroren is.

ik heb nu sproeier 76. Stationair loopt ie ook wel, ik weet niet of het door de kou komt, maar hij draait niet meer zo lekker rustig stationair als dat ievroeger altijd deed ( toen die nog nieuw was en toen ik er nog niet aan zat 8P ).

ik heb wel eventjes gekeken naar me koelvloeistof, ff die dop eraf gehaalt, gelijk een dot met lucht kwam eruit. ff laten draaien en daarna de dop erop gedaan, ook heb ik me luchtschroef 2 slagen open nu. stationair best behoorlijk uit, draait nu 1500 toeren stationair ofz, maar het geluid is geknetter donker achtig, alsof die teveel benzine krijgt.

membraan heb ik niet bekeken want er zitten van die imbus boutjes in met een puntje, ik heb nog zon imbusje.

kunnen de orginele membraan plaatjes krom trekken ofz dat ze open gaan staan ?
 
ik ben niet meer van plan om me carb eraf te halen dus ik denk dat ik het er maar weer op zet dan.

maar ook dit lees ik net:


Stotteren
- Draai je luchtschroef 2 slagen verder open. Luchtschroef is erg belangrijk bij weinig gas geven. Stotteren duid op teveel benzine onderin, oftewel te weinig lucht. Als hij verder goed rijdt los je dit op met je luchtschroef, anders met de stand van je gasnaald

de scooter rijd goed gewoon vanaf half gas tot vol gas. stotteren doet ie ook en op toeren komen kan die niet, kwaaltje bij het stotteren alleen is dat me scooter ook zonder pardoes uit valt en je hoort hem ook geen toeren meer maken alsof je met je contact uit staat nog door rijd, zon geluid.
 
ik zet de luchtschroef altijd gewoon op 1,5 slag open , meer niet

iedereen staart zich altijd blind op die stelschroef.. terwijl je die gewoon op 1,5 kunt zetten , dan MOET de scooter gewoon goed lopen , die stelschroef is echt voor he minimale kleine beetje! als de scooter niet goed loopt met 1,5 slag open moet je het ergens anders zoeken.

probeer maar eerst de carbverwarming er weer op te zetten.

ik heb van het winter al veel meer gehad die dit hadden , en zonder dat ding heb je gewoon 75 % kans met vochtig weer dat het misgaat , en zoals ik al zei : het is precies zoals jin zegt , koud rijd ie goed weg maar na een paar km is het mis.. en het word steeds minder tot ie uitvalt.
 
nou ik hoop niet dat er iets met mijn membraan kan zijn, moet ik dat ding nog meer gaan slopen.

Ik heb eventjes 2 flesjes kvs gehaald bij de shell, express ff omgereden, naar de shell toe constant volgas deed ie het goed, daarna ging ik weg en reed ik echt iets van 2km volgas ofz en hij begon langzaam aan weer te stotteren en " hoorde de uitlaat " niet meer onder de zoveel toeren totdat ie gewoon uitviel als ik me gas los liet.

Ik heb het idd altijd !! als het vochtig rot weer is zoals nu, of als het volop geregend heeft en hij stond buiten en me scooter is drijfnat van de vocht. Ik hoop dus echt dat het me carb verwarming is. me ouders maar steeds breng hem naar de dealer... njah daar word je genaaid en hij doet het nog niet, dus als het die carb verwarming is dan is het iets dat ik zelf weer geprutst had... dus dat kan ik zelf dan ook wel weer oplossen.
 
H.T.V.I said:
Het nut van carbverwarming is te verwaarlozen, dus gewoon weg laten


ik heb weet ik veel hoeveel scooters gehad(lees gerepareerd) in 10 jaar die last hadden van de carb met het weer wat er nu is (koud en vochtig) en dan wil jij ff vertellen dat het "te verwaarlozen" is ........
 
scoop643 said:
even een vraagje tussendoor:

wat moet je doen als je geen carb verwarming er op hebt, kan je iets los ervoor kopen of moet je dan nieuwe carb kopen? want heb nu 17,5 DO zonder verwarming...

Tjeerd

tis meestal bij lc btw , heb het ook wel meegemaakt met ac maar niet zo vaak.

als je er geen last van hebt kun je het zo laten.....
 
melf #50 said:
ik heb weet ik veel hoeveel scooters gehad(lees gerepareerd) in 10 jaar die last hadden van de carb met het weer wat er nu is (koud en vochtig) en dan wil jij ff vertellen dat het "te verwaarlozen" is ........

Als je een STD setup hebt is het goed mogelijk dat het voor problemen kan zorgen.
Maar Scoop rijdt niet standaard meer, naar mijn ervaring is het op een "iets" snellere scooter gewoon te verwaarlozen
 
H.T.V.I said:
Als je een STD setup hebt is het goed mogelijk dat het voor problemen kan zorgen.
Maar Scoop rijdt niet standaard meer, naar mijn ervaring is het op een "iets" snellere scooter gewoon te verwaarlozen


is een Zip Sp met evo50 , 21mm en eov50 uitlaat dan ook std setup?

en Derbi Senda met Airsal 70cc , yasuni pijp en 21mm ook std?

Foggy met 50cc evo setup met 19mm etc.?

en zo kan ik nog ff een rijtje langer maken als je wilt , en allemaal met carb verwarming problemen ...

het heeft niks met std of niet te maken ......

zelfs bij ac komt het voor......
 
Ik hoef niet te weten hoe lang je al meedraait in de scooterscene en welke scooters je wel of niet geprepareerd hebt.:*
Ik zeg alleen dat ik er nog nooit echte problemen door ondervonden heb