Scooter stopt met gas geven bij tijdje vol gas.

Berk

New Member
Hallo,

Een tijdje geleden heb ik een loop of sloop, generic cracker 50 2t gekocht. Hiermee wilde ik een klein goedkoop projectje mee starten (wil er uiteindelijk een driftrike van maken). Na een tijdje kijken kwam ik erachter dat de scooter zonder olie liep en dus vast gelopen was. Heb de cilinder zuiger en bijbehorende zaken vervangen, en nu loopt de scooter goed stationair. Nu ging ik de scooter uittesten om er een rondje mee te rijden kwam ik erachter na een tijdje vol gas te geven dat ie uiteindelijk stopt met benzine geven, en ik geen power meer krijg. Ook heeft ie soms de neiging om uit te vallen.
Ik heb de gasnaald zo ver mogelijk omhoog proberen te zetten zodat ie meer benzine krijgt, nu loopt ie langer vol gas maar uiteindelijk stopt ie toch weer. De scooter blijft wel lopen. Ik moet alleen elke keer gas bij geven.
De caberateur is uit elkaar geweest en redelijker wijs schoongemaakt, ook de vlotter even beter recht gezet.
De scooter is nog niet optimaal afgesteld maar leek me niet dat het daar aan lag.
Zit nu mengsmering in en heb de olie bak los gekoppeld zodat ie niet dubbel olie krijgt.
Zit een nieuwe bougie in.
De ontsteking heb ik schoongemaakt.

Als iemand iets weet, hoor ik het graag!
 
Advertisement - register to remove this

Dus eigenlijk bij vol gas wordt de carburateur leeg getrokken?

heb je onder de tank een pompje zitten of kraantje?
Hoe ziet je tank er van binnen uit? en is het filter nog schoon?
 
Dus eigenlijk bij vol gas wordt de carburateur leeg getrokken?

heb je onder de tank een pompje zitten of kraantje?
Hoe ziet je tank er van binnen uit? en is het filter nog schoon?
Jaa dat denk ik.

Onder de tank hangt een vacuum kraan. In het midden van de benzine leiding hangt nog een filter.
Als ik het benzine slangetje loshaal stroomt er wel benzine uit, dus leek me dat alles nog schoon is.
 
Zit naar mijn weten een standaard CDI op. Zit niet iets van een stelschroef op ofzo. (dacht dat die dingen dat hebben)

Jaa kan de vlotter beetje om buigen zodat die meer naar boven komt te staan. Ga ik dat even proberen!
 
Back
Top