Scooter start nu helemaal niet meer.

sfflenk

Well-Known Member
Eerder deed mijn scooter het alleen als je 5min bleef kicken
nu doet hij helemaal niets meer. blok uit elkaar gehaald. alles zat goed en alles was nog heel en goed afgesloten. hij heeft benzine en hij heeft vonk. maar doet helemaal niets...

kan iemand mij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je ook eens een nieuwe bougie geprobeerd? Vonk zegt niet altijd wat.

Probeer ook eens je duim stevig op het bougiegat te drukken, en laat dan iemand anders kicken (je bent namelijk veel kracht nodig) word je duim eraf geblazen, dan heb je genoeg compressie voor een start.
 
Heb je ook eens een nieuwe bougie geprobeerd? Vonk zegt niet altijd wat.

Probeer ook eens je duim stevig op het bougiegat te drukken, en laat dan iemand anders kicken (je bent namelijk veel kracht nodig) word je duim eraf geblazen, dan heb je genoeg compressie voor een start.

Ja ik heb net mn duim erop gedaan en die word er indd afgeblazen als iemand kickt. en net met een andere bougie geprobeerd maar doet nog niets..
 
En je bent er zeker van dat hij benzine krijgt omdat?
Heb je er trouwens wel een luchtfilter op? En wat voor luchtfilter? (klinkt misschien dom, maar het gebeurd dat mensen dat vergeten..)
 
Benzine weet ik bijna zeker omdat mijn bougie telkens nat word van een mengsel dat ook naar benzine ruikt... en er zit gewoon een standaard luchtfilter op.

Wat tie wel deed 2 weken terug is dat ik 5 a 6 minuten kickte en dan bleef tie gewoon goed lopen. maar dat doet hij nu ook niet meer.
 
Als je de luchtschroef nou eens dichtdraait, en dan anderhalf slag open zet?
Vervolgens de stationairsschroef helemaal indraaien, en dan een slag open.

Daarna zul je je stationairsschroef nog bij moeten stellen, maar zo zou hij moeten starten als alles in orde is.

Zo niet, dan is er waarschijnlijk ergens een keerring uitgesprongen of lek.
 
Ja hij is net dus aan gegaan maar wel weer na pas 5 minuten kicken. dan blijft tie aan staan met gas helemaal open... pas daarna gaat tie echt hogere toeren maken en als je dan gas loslaat blijft tie pas stationair lopen. en rijd hij goed. maar ik snap niet waarom hij niet bij 1x kicken start.
 
Klopt, omdat je stationairsschroef bijna helemaal ingedraaid is, daarom die toeren ;)
Zou je 1 ding misschien kunnen doen?
Kijken of je een automatische choke hebt of een handchoke? (handchoke zit aan je linkerhandvat)

Met dit koude weer kan het zijn dat je die toch nodig bent.
 
Ja ik heb een electriche shoke maar ik had gelezen, dat als je choke werkt. dat deze aan staat en meer benzine geeft. en doordat het veertje warm word gaat het pinnetje in je carb, en staat je shoke uit.

Die shoke deed het niet dus ik heb de nu van mijn carb afgehaald. en hoort de shoke dus aan te staan. maar hij reageert nog steeds pas na 5 minuten.

ik zet de shoke er weer op als tie aan staat. en dan loopt hij goed.

Enig idee waarom het zo lang duurt voordat hij aan gaat?
 
Weet niet precies hoe die elektrische choke nou werkt, maar ik weet je probleem wel.
Als je je elektrische choke eraf haalt, heb je in principe een groot gat in je carburateur, hier trek ie valse lucht door. (Te veel lucht!) daardoor start hij moeilijk.
En vandaar dat hij weer goed loopt als je die er weer op zet ;)
 
Ja dat klopt wel. alleen dit probleem had ik ook toen ik hem probeerde te starten toen ik nog niets had gedaan met de shoke. het duurt altijd rond de 5 minuten voordat hij start en ik heb net indd nog ff alles na gelopen. maar hij doet het gewoon niet binnen 5 minuten.

Niemand uit mijn omgeving weet wat het porbleem is. ik weet niet of jij er eerder van hebt gehoord ?
 
Klinkt meer alsof je choke het niet goed doet.
Ligt mij iets van bij dat je hem kon testen door er stroom op te zetten (12volt natuurlijk!) en dan te kijken of het pinnetje wel beweegt. Zo niet, dan werkt je choke niet.

Heb je trouwens al eens geprobeerd te starten met een klein beetje gas erbij te geven? Hoort eigenlijk niet, maar kan de uitkomst bieden voor nood..
 
Ik heb net de shoke open gemaakt en de pinnen eruit gehaald. toen weer dicht gemaakt zodat hij wel het gat afdicht maar niet de shoke dicht zet. maar hij doet nog steeds niet dus er zullen nog meer problemen zijn. :( 8P
 
Je snapt het niet geloof ik.. dat apparaat dat erop zit zorgt er juist voor dat de choke open gaat, zonder dat ding is de choke gewoon altijd dicht. Logisch dat het dan niet verbeterd :)

Maar ben toch benieuwd, wat gebeurd er als je de bougie er uit draait en een theelepeltje benzine in het bougiegat giet, en als je hem dan eens probeert te starten?
 
Back
Top