Hij heeft altijd al weinig compressie gehad, alsin de kick heeft niet beel kracht nodig. Maar dit was voorheen ook geen probleem. En hij lijkt niet minder te hebben.En ook niet onbelangrijk , hoeveel compressie heeft hij , heb je dit gemeten of vindt je dat hij genoeg heeft?
Volgensmij was het meer de “bluuuuuhhh” daarom dachten we ook eerst een warmloper. Maar een lege tank klinkt ongeveer het zelfde.Het is altijd handig om te weten hoe of een scooter gestopt is. Met een "bluuuuuuuuh", of gewoon "Plop".
Het 1 is benzine, het andere elektrisch (vaak).
Krijgt hij echt bezine?Hij heeft altijd al weinig compressie gehad, alsin de kick heeft niet beel kracht nodig. Maar dit was voorheen ook geen probleem. En hij lijkt niet minder te hebben.
Post automatically merged:
Volgensmij was het meer de “bluuuuuhhh” daarom dachten we ook eerst een warmloper. Maar een lege tank klinkt ongeveer het zelfde.
Zal er even naar kijken, maar benzine kwam idd wel door buis en mn membraan werd wel vochtig . Had sproeiers ook doorgeblazen.Krijgt hij echt bezine?
En dan bedoel ik niet je bezine slang van je carb afhalen. Maar check het vacum systeem eens goed na. K heb zelf gehad bij een kymco vp50 dat als de bezine slang los dat die keurig bezine gaf. Maar als de slang er op zat niet meer. Dus check je vacum slangen goed na
Is je bougie ook nat na aantal keer kicken.Zal er even naar kijken, maar benzine kwam idd wel door buis en mn membraan werd wel vochtig . Had sproeiers ook doorgeblazen.
Ja de bougie vonkt wel. Als eerst gecheckt :/Behalve benzine...... Vonkt je bougie wel?
Draait hem er eens uit, dop op de bougie en de bougie even tegen het frame houden en kicken. Dan zie je of hij vonkt. Let op bougie niet aanraken als je kickt!
Carb al helemaal geschoon gemaakt. Sproeiers zijn gewoon open en er komt benzine in de vlottenkamer.Je hebt er dus zelf ook geen kaas van gegeten....
Maargoed kan van alles zijn. Krijgt je bougie benzine? Of is je carb verstopt aangezien dat ie met lege tank stopte.
Blok warm of vast gelopen?
Sorry daar had ik even overheen gelezen. Om er zeker van te zijn dat je vacuüm systeem werkt en de benzine dus voldoende naar je carburateur loop kan je even je benzine slang van de carburateur trekken, als je dan kickt en de benzine begint te stromen dan weet je dat dit in ieder geval goed is.Ja de bougie vonkt wel. Als eerst gecheckt :/
Post automatically merged:
Carb al helemaal geschoon gemaakt. Sproeiers zijn gewoon open en er komt benzine in de vlottenkamer.
Ik denk inderdaad ook dat het met de compressie heeft te maken. De bougie lijkt wel benzine bij te komen namelijk. Iemand enig idee waar in compressie kan verliezen? Alsin alleen de zuiger veren vervangen of kan ik het ook ergens anders verliezen? De zuiger en cilinder lijken namelijk oke.Slijtage wordt alleen maar meer en niet minder , zou toch na al het andere te hebben geprobeerd de compressie te meten of laten meten .
is een eerste vereiste om te kunnen starten . Wordt je bougie wel nat na een aantal keer starten ?
Wat dacht je van via de klepstelen?Ik denk inderdaad ook dat het met de compressie heeft te maken. De bougie lijkt wel benzine bij te komen namelijk. Iemand enig idee waar in compressie kan verliezen? Alsin alleen de zuiger veren vervangen of kan ik het ook ergens anders verliezen? De zuiger en cilinder lijken namelijk oke.
Die kunnen er op het oog goed uitzien , maar toch teveel versleten zijn. Haal eens een veer van de zuiger en meet de slotspeling op 3 verschillende hoogte's in de cilinder. Compressie verlies via klepstelen kan haast niet , dat levert alleen olie verbruik op , en een blauwe walm achter je scooter.Ik denk inderdaad ook dat het met de compressie heeft te maken. De bougie lijkt wel benzine bij te komen namelijk. Iemand enig idee waar in compressie kan verliezen? Alsin alleen de zuiger veren vervangen of kan ik het ook ergens anders verliezen? De zuiger en cilinder lijken namelijk oke.