Scooter start niet

Kylliansmit

New Member
Laatst heb ik een peugeot elyseo gekocht die 2 jaar stil heeft gestaan. Ik heb van alles aan de scooter gedaan maar hij start nog steeds niet. Ik heb nieuwe ollie en benzine nieuwe bougie en een nieuwe carburateur. als Ik mijn scooter kick dan vonkt hij niet op het juiste moment waardoor de kickstarter naar boven vliegt. Ik denk dat dit te maken heeft met dat de cdi kapot is gegaan in de tijd dat hij stil heeft gestaan. War denken jullie dat het probleem is?

Advertisement - register to remove this

Controleer even of je cilinder benzine krijgt door te starten en daarna de bougie eruit te halen, kijken of deze nat/ vochtig is.
Post automatically merged:

En wat bedoel je precies met:
als Ik mijn scooter kick dan vonkt hij niet op het juiste moment waardoor de kickstarter naar boven vliegt.

De bougie heb ik er uit gehaald na starten een keer en hij was nat
Oké, dat is goed. Dat betekent dat er benzine naar je cilinder komt.
Post automatically merged:

Op hoeveel slagen heb je je luchtschroef staan op je carburateur? Deze moet op zo'n 1,5 slag open staan.

Heb je toevallig de cilinder, cilinderkop en de pakkingen daarvan vervangen? Als je squish te klein is kan je kickstarter ook zo raar doen omdat je voorontsteking krijgt
Zover ik weet is de cilinder helemaal stock niks aan gebeurt. De scooter heeft 16000 kilometer gelopen dus ik denk dat er niks met de cilinder mis is

Back