Ja met een hele kleine plattekop heb ik de pistonpenveren erin gezet. Ik zal ze nu gaan fijn schuren. Moet ik de opening van de pistonpenveren ook hier zetten? Dat kleine gleufje die ik heb omcirkelt in de fotoheb je de pistonpenveren er met een schroevendraaier in gewerkt? op het ronde gedeelte zou ik die krassen ook weghalen (fijn schuren, slijpsel opvangen/wegspoelen en ook weer niet tussen je zuigerveren laten komen!) probeer die pistonpenveer met je duimnagels of anders met een verfroerhoutje (hardhout, maar zachter dan aluminium) erin te werken, dan kras je niet opnieuw.
Het normale startgeluid was er gewoon, maar hij startte niet( achterwiel draaide ook mee) en claxon en licht etc was heel zwak, dus had een nieuwe accu erop gezet en het licht etc deed het gewoon weer.Kan aan je accu liggen je zou deze even op moeten meten. Maar hij zou met kicken ook moeten starten , echter moet je wel zolang kicken dat je vlotterkamer vol is , of aan het slangetje zuigen van je tank kraantje , totdat de kamer vol is.
Post automatically merged:
Heb je nu wel compressie , en voel je dat ook als je met de hand het vliegwiel draait?
Wat bedoel je precies met motor met de hand ronddraaien?Kun je de motor wel met de hand rond draaien , startmotor slaat vast en trekt alle stroom weg , niet meer starten totdat alles weer goed rond gaat.
Bendix blijft vast zitten , omdat de starterkrans niet rond wil , komt dan zo'n puist druk op dat hij niet meer terug kan.
Dus kun je de motor rond krijgen met de hand?
Ja ik voel na een aantal slagen dat het wat zwaarder word. Ik zie dat het gebeurt als het streepje op het puntje komt in me cilinderkop (nokkenas op tijd is dat volgens mij)Ja dat gaat goed rond , voel je ook om de slag tegendruk van de compressie .
Niet starten zonder kickstart deksel , bendix zit ook gelagerd in het deksel zo te zien , is dat lager ( in het deksel) nog goed?