Scooter start niet na nieuwe carburateur

Maurice Masson

New Member
Ik heb in mijn Piaggio zip 50cc 2takt van het bouwjaar 2000 een nieuwe carburateur (polini 17,5 handchoke) een nieuwe originele membraam en een nieuw spruitsuk gestoken. Ik probeerde de scooter hierna te starten maar dit deed niets. Bougie was wel heel nat, na het kuisen van de bougie deed die nogsteeds niets. Ik ben nog een beginner dus ik weet niet zo goed wat het probleem zou zijn. Hulp is altijd welkom!
 
Advertisement - register to remove this

Wat voor een sproeier heb je in de 17,5mm ?

Probeer je te starten met choke of zonder?

Gas open of dicht?

Kan zijn dat hij verzuipt.

Probeer eens zonder filter.

Waarom een nieuwe carburateur?

Verder niks veranderd en deed hij het goed hiervoor?
 
sproeier; gewoon de sproeier die in de carburateur zat, 62
ik heb geprobeerd te starten met en zonder choke, met gas open en dicht.
Ik heb hem ook al zonder filter proberen starten, ik heb de carburateur vervangen omdat de oude carburateur automaisch mengde en ik had gehoord dat zelfmeng meer betrouwbaar was. Hiervoor deed de scooter het nog gewoon goed.
 
Probeer eens een behoorlijk aantal keer te starten zonder carb en ook zonder bougie. Als hij echt vezopen is (je carters) kick je hem dan dus soort van droog/leeg.
Dan je bougie schoon er weer in , als kan even je tussenmaat van je bougie meten die moet ongeveer ,6 mm zijn.
En dan eens zonder choke en zonder filter proberen te starten met de sproeier die er in zat nieuw.
Als jij zeker weet dat de slangen goed zitten. Alles wat je nieuw hebt gemonteerd ook goed zit moet hij dan toch teken van leven geven.
Gasnaald clipje in het midden ?
Laat maar weten anders een fotootje van hoe je hem hebt aan gesloten.
Post automatically merged:

Als dat ook niets uithaalt, zet de oude weer eens terug om te kijken of hij dat wel weer start.
Post automatically merged:

Screenshot_20240814-214906~2.png
En de olie dop je nu dan dus af of?
 
Last edited:
Ik vraag mij nog steeds af waarom je de originele carburateur, die het goed deed, vervangen hebt?
Een carburateur heeft niks te maken met olie mengen, de juiste hoeveelheid wordt bepaald door de oliepomp ahv het toerental.

De olieaansluiting op de carburateur is enkel een kanaaltje dat naar de venturi loopt en daar worden de druppeltjes olie, die door de oliepomp verpompt worden, meegezogen in het brandstofmengsel de cilinder in.

Bij de oude carburateur was het gewoon een kwestie geweest van olie slangetje afkoppelen en de nippel van de carburateur waar dit slangetje op zat, af te sluiten.

Dit laatste heb je trouwens ook moeten doen met de nieuwe Polini carburateur.
 
Back
Top