Scooter start niet, ben ten einde raad.

BigBunny666

New Member
Ik heb hier een sym jet euro50 2 takt scooter die niet start. Ik heb al veel dingen geprobeerd om het startende te krijgen maar is niet gelukt.
Zuiger was zwart en kapot dus heb nieuwe gekocht en gemonteerd, cilinder zag er oke uit en zonder krassen. Carb open gemaakt en was goed schoon, heb voor de zekerheid toch schoon gemaakt samen met de sproeier. bougi gaf een vonk dus ligt niet aan cdi.
Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan proberen? ben ten einde raad.
 
Advertisement - register to remove this

Zuiger was zwart en kapot dus heb nieuwe gekocht en gemonteerd, cilinder zag er oke uit en zonder krassen

Wat bedoel je met kapot?
Aan de manier waarop de zuiger de geest gaf is een hoop uit af te leiden v.w.b. de juiste afstelling en olieverbruik.
Het is sowieso niet verstandig om een nieuwe zuiger in een relatief oude cilinder te plaatsen.
(dit aangezien het een wat oudere scooter betreft...)

Heb wel een paar van deze scoots onder ogen gehad met identieke problemen.
Vaak bleek het euvel echter bij het membraan vandaan te komen. Denk aan aangevreten en/of kromme plaatjes op het membraan.
Sym 2 takt is er best gevoelig voor is mijn ervaring.
 
Last edited:
Wat bedoel je met kapot?
Aan de manier waarop de zuiger de geest gaf is een hoop uit af te leiden v.w.b. de juiste afstelling en olieverbruik.
Het is sowieso niet verstandig om een nieuwe zuiger in een relatief oude cilinder te plaatsen.
(dit aangezien het een wat oudere scooter betreft...)

Heb wel een paar van deze scoots onder ogen gehad met identieke problemen.
Vaak bleek het euvel echter bij het membraan vandaan te komen. Denk aan aangevreten en/of kromme plaatjes op het membraan.
Sym 2 takt is er best gevoelig voor is mijn ervaring.

zou idd aan het membraan kunnen liggen, echter weet ik niet waar ik dat kan vinden bij mijn scooter, google levert niet veel op over dit specifieke onderdeel.
 
Cilinder had je het beste even opgemeten.. Ook al zitten er geen krassen in en lijkt hij er goed eruit te zien.. Maar als de cilinder licht ovaal is (wat je met het oog wellicht niet goed kan zien) Dan kan het zijn dat ook al plaats je een nieuwe zuiger dat de boel alsnog nog goed word afgedicht en je dus compressie verliest bij het proberen te starten.
 
Cilinder had je het beste even opgemeten.. Ook al zitten er geen krassen in en lijkt hij er goed eruit te zien.. Maar als de cilinder licht ovaal is (wat je met het oog wellicht niet goed kan zien) Dan kan het zijn dat ook al plaats je een nieuwe zuiger dat de boel alsnog nog goed word afgedicht en je dus compressie verliest bij het proberen te starten.

Cilinder had ik meegenomen naar de scooter shop, die heeft gezegd dat die er goed uit zag en heeft de nieuwe zuiger er ook in gedaan.
 
Back
Top