Scooter sleutel ontvreemd

Motormuisje

New Member
Mijn scooter is onlangs op 4 juni 2022 gestolen, hij was afgesloten met het stuurslot en ART 3 kettingslot.

Na het doen van de aangifte heb ik direct de diefstal bij mijn verzekeraar gemeld. Nu heb ik de schade-expert totaal 4 sleutels en de kenteken pas toegestuurd. Bij het behandelen van mijn dossier krijg ik te horen dat meneer maar 1 sleutel van de scooter en 2 sleutels van de kettingslot heeft ontvangen. Ik weet 100% dat ik 4 sleutels en de kenteken pas aangetekend heb verstuurd.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat mijn rechten zijn? Dit kan de reden zijn waardoor de diefstal niet verzekerd wordt. Terwijl ik naar zorgvuldigheid heb gehandeld en op advies van de schadebehandelaar de sleutels aangetekend verstuurd heb. Het vermoeden bestaat dat de sleutel tijdens de verzending ontvreemd is of tijdens het sorteren en transport uit de door mij dichtgeplakte enveloppe gevallen is. We hebben het tenminste over sleutels en die kunnen eruit scheuren.
 
Advertisement - register to remove this

Ik vind het nogal een vreemd gegeven dat je (alle) sleutels en kentekendocument of pas moet opsturen!
Over het algemeen word een schade expert pas ingeschakeld als het meer gaat kosten als het gangbare bedrag wat gehanteerd word.
Dit (schade) bedrag verschilt echter per verzekeraar en heeft waarschijnlijk ook te maken met een all risk verzekering.

De verzekeraar kan echter niet zomaar afwijken van wat er in de aangifte staat vermeld en moet eigenlijk direct over gaan tot uitbetaling aangezien je aan alle voorwaarden hebt voldaan en er tevens tastbaar bewijs is dat het e.e.a. niet goed aangekomen is!

De betreffende verzekeringsmaatschappij laat wat mij betreft best wel wat steken vallen in deze!
Ik ben alleen niet voldoende juridisch onderlegt om er een goed en degelijk antwoord op te geven helaas.
Desalnietemin is het wel mogelijk om contact op te nemen met een juridisch loket in je woonplaats voor meer info.
Anderzijds is het wellicht ook mogelijk op via het www de huidige polis te kunnen vergelijken met andere verzekeraars om e.v.t. een afwijkende clausuleregel te herkennen. Er vanuit gaande dat je uit Ned. afkomstig bent!

Edit: Scooter zelf is dus foetsie begrijp ik nu!

Heb je in dit geval alleen een WA verzekering is de kans groot dat er niks uitbetaalt gaat worden!

Hoe dat precies zit:

Als u een scooter aanschaft, bent u verplicht om een WA-verzekering voor uw scooter af te sluiten. U kunt er vervolgens ook nog voor kiezen om een WA + Beperkt Cascoverzekering of een WA + Volledig Cascoverzekering bij af te sluiten. Bij deze twee verzekeringen is diefstal standaard meeverzekerd.

Bij een WA-verzekering is de diefstal van uw scooter niet meeverzekerd. Diefstal is namelijk alleen gedekt als diefstal apart is meeverzekerd. U kunt bij het afsluiten van uw scooterverzekering ervoor kiezen om diefstal mee te verzekeren bij een WA-scooterverzekering. Wanneer u dit gedaan heeft is uw scooter dus verzekerd tegen diefstal.
 
Last edited:
sluit me aan bij Floris...
waarom sleutels opsturen? glas in een vuiniszak werkt ook niet... en.. wat gaan ze er aan hebben??
en waarom in hemelsnaam t kentekenbewijs opsturen?
ik snap er geen reet van.
 
Back
Top