scooter rammelt als de gekte.

Status
Not open for further replies.

markboom123

aprilia rally lc
hallo,

zoals de titel al zegt heb ik een groot probleem met mijn scooter.:'(
ik was op mn oude scooter op eigen terrein aan het rijden toen ik ineens over een tak reed,|( hij begon ineens heel vreemd te rammelen en te ratelen. ik heb mijn scooter zo snel mogelijk uit gezet want hij bleef gewoon aan. ik heb mn cilinder en zuiger eraf gehaald maar daar was niks aan te zien. ook de krukas zag er nog goed uit. daarna heb ik een kijkje genomen in de carter. daar zag ook alles er nog goed uit en alles zat nog vast.

als ik hem start dan doet hij het nog wel maar rammelt hij als de gekte maar heb het gevoel dat als ik gas geef dat de heleboel in elkaar draait.8P

het vreemde is dat als ik de bougie of de cilinderkop eraf heb en ik kick hem dat hij helemaal niet rammelt of een gek geluid maakt.:? verder is er ook niks te zien waar die tak nou de motor zou kunnen hebben geraakt. ik weet iig wel ckr dat het door die tak komt.

Update: vanmiddag membraam eraf gehad, heeft niet veel geholpen. nog steeds vreemde tikkende rammelende geluiden. als ik bij het membraam luister lijkt het uit de carter te komen en als ik bij de carter luister lijkt het van binnen uit mn blok te komen:?... iemand een idee??? lagers misschien??


groeten,
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

mischien de carterdeksel niet goed vast gezet als ik dat bij mijn runner doe dan rammelt hij ook als een gek...
 
nee carterdeksel zit goed vast, als ik hem aankick kost het ook veel moeite en voel je hem ergens schuren/kraken/tikken. en als ik de bougie of cilinderkop eraf haal zodat hij geen compressie heeft en ik kick hem is er niks aan de hand en kickt hij gwn soepel

edit: het komt van binnenuit het blokje
 
bougie langzaam los gedraaid en constand blijven kicken, pas als ik de bougie er helemaal uit heb hoor ik het geluid niet en kickt ie soepel zonder gekreun en gekraak en getik. heb mijn vinger op het bougiegat gehouden en toen weer gekickt dan maakt hij het zelfde geluid weer en gaat kicken erg zwaar. heb hem even gestart en als ik hem niet op toeren hou valt hij uit, iets wat ie normaal ook nooit had...
 
Zoiets heet compressie...

WTF maakt het uit als je over een fucking tak rijd? Er zijn mensen die met hun scooter crossen, dus schansen etc.
En hoe wil je in godsnaam je cilinder beschadigen door een tak? :D

Volgens mij is het gewoon je kickstart rondsel die rammelt.
 
Zoiets heet compressie...

WTF maakt het uit als je over een fucking tak rijd? Er zijn mensen die met hun scooter crossen, dus schansen etc.
En hoe wil je in godsnaam je cilinder beschadigen door een tak? :D

Volgens mij is het gewoon je kickstart rondsel die rammelt.


ja natuurlijk weet ik wat compressie is...}:O
en wat denk je dat ik met mijn scooter doe op EIGEN TERREIN, een beetje een omagangetje rijden?!?
en wel een beetje raar hé als je over een tak rijd en je scooter begint ineens te rammelen/tikken/kraken...
MOET JE VOORAL MEE DOORRIJDEN!!!
en nee het is niet mn kickstart rondsel dat heb daar heb ik dus al naar gekeken...

graag alleen reacties waar ik iets mee kan, en geen lullige reacties waar ik dus niks aan heb{!...
 
Misschien had je dan je start post wat duidelijker moeten omschrijven?

ik was op mn oude scooter op eigen terrein aan het rijden toen ik ineens over een tak reed,|( ik heb mijn scooter zo snel mogelijk uit gezet want hij bleef gewoon aan.
Zo'n zin bijvoorbeeld...
 
Misschien had je dan je start post wat duidelijker moeten omschrijven?


Zo'n zin bijvoorbeeld...

Wat denk je dan wat ik op dit forum doe.. ik wil ook graag weten wat het probleem is!

en dat jij dan alleen die zin leest....
lees eerst het hele verhaal voordat je gaat oordelen....
 
Last edited:
Is wel iets heel raars wat je meemaakt....
Dus als ik het goed begrijp begint hij te rammelen hoe meer compressie die maakt....
Als ik jou was zou ik gewoon alles bij na gaan.
Dan zou ik eerst beginnen met wat buiten de motor omgebeurt
Je koppeling, variateur, membramer klepjes, je oliepomp, en daarna zou ik naar binnen toe gaan je cilinder eraf je zuigveertjes nakijken en als je dan nog niet uitkomt zou je eventueel nog je krukas eruit kunnen halen...
Dit zou ik in idd geval doen dan leer je ook nog is wat jah....
 
ps: kijk je vertanding nog is na...
Want toen mijn vertanding versleten was begon hij pas te gieren als ik gas gaf.....
 
Je vertanding kan pas ratelen wanneer je er daadwerkelijk op rijd. Deze heeft geen invloed als je stil staat natuurlijk.
 
Is wel iets heel raars wat je meemaakt....
Dus als ik het goed begrijp begint hij te rammelen hoe meer compressie die maakt....
Als ik jou was zou ik gewoon alles bij na gaan.
Dan zou ik eerst beginnen met wat buiten de motor omgebeurt
Je koppeling, variateur, membramer klepjes, je oliepomp, en daarna zou ik naar binnen toe gaan je cilinder eraf je zuigveertjes nakijken en als je dan nog niet uitkomt zou je eventueel nog je krukas eruit kunnen halen...
Dit zou ik in idd geval doen dan leer je ook nog is wat jah....

heb nog eens een kijkje in mn carter genomen, heb toch het idee dat het daar vandaan komt. ik wil mijn vario er eens af halen maar ik heb geen pistonstop. iemand enig idee hoe ik die moer los kan halen zonder pistonstop?:!
 
Koop dan gewoon een vario blokkeer sleutel als je toch er nog wat voor moet kopen,
want je moet een bout hebben (wat ik overigens ten zeerste af raad, net als een zuiger stop) met exact dezelfde draad, en vaak is deze veel grover dan het draad van een bougie. De kans dat je je cilinder kop sloopt of je zuiger is zeer groot.
 
Nee moet je wel voor naar een scooter zaak.

Bedenk je ook dat een zuiger van aluminium is, dus als je er een bout of zuigerstop in zou draaien, en je krukas moer zit behoorlijk vast (zoals het hoort) draai je een deukje in je zuiger, of scheurt hij zelfs. Dan ben je verder van huis dan +/- 10 euro voor een vario blokkeer sleutel te kopen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top