Scooter bonkt en rammelt

svvner

Well-Known Member
Hallo, ik heb dus een aerox gekocht. alles leuk en aardig.totdat dat ding begon te rammellen en te bonken als je ietsjes gas gaf. carterkap los gemaakt zag er netjes uit. 4,3 grams rolletjes erinx| terwijl er een standaard uitlaat onder zit. daarna de koppeling los gehad. zat een rode druk veer in en gele trekveertjes. Dus denk dat de scooter door de vorige eigenaar aardig opgefokt was, maar het probleem dus het bonken. stationair is er niks aan de hand. ik hoef maar iets gas te geven of je trilt van je zadel af :mad: weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen. ik dacht zelf dat de uitlaat verstopt zat dus die heb ik ontkoolt maar helpt niks. Kan iemand me helpen 9||6
 
Advertisement - register to remove this

Je hebt dus heel veel overtoeren? Witte of gele drukveer er in plaatsen en rollen naar een gram of 6 als het idd de originele uitlaat is, misschien wel 6,5

Vanaf daar verder afstellen. Trekveertjes moeten misschien ook slapper, weet niet precies wat geel voor sterkte is..
 
ja oke maar de scooter doet het opzich wel maar dat stooten en bonken zit me dwars
het lijkt net of bij elke slag van de krukas er een knal in het blok ontstaat waardoor de hele buddy bonkt, maar stationair doetie dat niet?
 
Denk toch gewoon overtoeren, die dingen die jij noemt horen niet echt bij een scooter met originele setup.. als je flinke overtoeren hebt gaat de boel inderdaad enorm trillen en doen, als de afstelling van de carburateur dan ook niet perfect is verergert dat nog met wat geschok bijv. Gewoon (laten) afstellen dus waarschijnlijk.
 
heb net even een test gedaan. heb de boutjes van de uitlaat op de cilinder los gedraait en toen liep die dus wel zonder te rammellen. maar wel een dikke herrie mjah. hoe kan het dat hij het met uitlaat niet doet? heb er nu al 6,8 gr rolletjes in gedaan ;) en sproeier is ook naar standaard maat weet zo niet welke dacht 63.
 
heb net even een test gedaan. heb de boutjes van de uitlaat op de cilinder los gedraait en toen liep die dus wel zonder te rammellen. maar wel een dikke herrie mjah. hoe kan het dat hij het met uitlaat niet doet? heb er nu al 6,8 gr rolletjes in gedaan ;) en sproeier is ook naar standaard maat weet zo niet welke dacht 63.

heb je de originele carb er op zitten de 12 mm can dellortho met sproeier dik dan is het std 72 ;)!
 
Back
Top