ja zuiger blokkeren met een schroevendraaier lekker snugger. koop gewoon een zuigerstopMijn 4t Lintex scooter start niet meer sinds ik de varioring uit de scooter wilde halen. Deze ring was er al uit dus heb ik alles weer teruggezet. Hierbij heb ik de zuiger geblokkeerd met een schroevendraaier. Hierna starte de scooter niet meer de E start loopt wel, hij vonkt(nieuwe bougie), zuigt vacuüm bij het spruitstuk, de kleppen staan goed en er komt benzine in de carburateur (sproeiers zijn allemaal open) maar hij start niet. En na een hele tijd starten is de bougie kurkdroog. Iemand die mij kan helpen? Bij voorbaat dank.
Dat was inderdaad niet het slimste idee maar ik had geen zin om te wachten op de bestelling van een zuigerstop/varioblokkeersleutelja zuiger blokkeren met een schroevendraaier lekker snugger. koop gewoon een zuigerstop
dan heb je risico genomen en heeft het mogelijk verkeerd uitgepaktDat was inderdaad niet het slimste idee maar ik had geen zin om te wachten op de bestelling van een zuigerstop/varioblokkeersleutel
Als de cilinder vacuüm zuigt dan ligt het probleem toch niet daar lijkt mij?dan heb je risico genomen en heeft het mogelijk verkeerd uitgepakt
Inderdaad niet heel slim.Hierbij heb ik de zuiger geblokkeerd met een schroevendraaier.
Zuigerstop nooit gebruiken bij een 4Takt.ja zuiger blokkeren met een schroevendraaier lekker snugger. koop gewoon een zuigerstop
Ik zou toch maar eens de compressie meten, kans is groot dat er een klep krom is of dat je iets aan de zuiger/cilinderwand beschadigd hebt.Als de cilinder vacuüm zuigt dan ligt het probleem toch niet daar lijkt mij?
En zelfs dat niet, beter gwn met een blokkeersleutel of een slagmoersleutel/luchthamer want een zuigerstop raakt je zuiger ook mee naar de klotenja zuiger blokkeren met een schroevendraaier lekker snugger. koop gewoon een zuigerstop
Ik heb op dit moment geen instrument om de compressie te meten, maar als ik mijn vinger voor het bougie gat houdt voel ik wel dat hij iets vacuüm zuigt.Inderdaad niet heel slim.
Zuigerstop nooit gebruiken bij een 4Takt.
Ik zou toch maar eens de compressie meten, kans is groot dat er een klep krom is of dat je iets aan de zuiger/cilinderwand beschadigd hebt.
Het zuigt niet echt vacuüm je voelt inderdaad wat onderdruk bij 1 slag.Hold up!
Je houd je vinger tegen het boegiegat en je voelt vacuüm?
1) je vinger is geen instrument om druk te meten
2) een vacuüm hoort niet te ontstaan. Wel een onderdruk bij de inlaatslag om lucht en brandstof in te nemen.
Koop een compressiemeter en ga het echt testen
Vinger is prima instrument om even snel te diagnoseren of het aan de compressie kan liggen. Als je erna nog twijfelt, is het indd goed om een metertje erop te zettenHold up!
Je houd je vinger tegen het boegiegat en je voelt vacuüm?
1) je vinger is geen instrument om druk te meten
2) een vacuüm hoort niet te ontstaan. Wel een onderdruk bij de inlaatslag om lucht en brandstof in te nemen.
Koop een compressiemeter en ga het echt testen
Dat dacht ik ook en volgens mij is er wel compressie, dus wat kan dan het probleem zijn?Vinger is prima instrument om even snel te diagnoseren of het aan de compressie kan liggen. Als je erna nog twijfelt, is het indd goed om een metertje erop te zetten
denk t niet piet, voel jij hoeveel bar compressie je cilinder heeft met je vinger?Vinger is prima instrument om even snel te diagnoseren of het aan de compressie kan liggen. Als je erna nog twijfelt, is het indd goed om een metertje erop te zetten
Waarom zou je dan niet voor die van hbm gaan? Is toch een goede middengrond en van hbm komt zelden echt zooi vanaf. Is ook niet t beste spul maar t werkt wel gwnover compressie meters gesproken. Weet iemand een goede? Die van hbm machines is verleidelijk (vooral door de lage prijs). Maar voor 15euro verwacht ik niet zo veel. Ga dat ding hoogstens 2x per jaar gebruiken en hoeft ook niet belachelijk accuraat te zijn.
Kunt hem ook gewoon rechtstreeks op AliExpress bestellen.Ik heb wel een paar teleurstellende ervaringen met hbm gehad. Bij veel producten bestellen ze gewoon de goedkoopste zooi van china en plakken hun label erop. Maar ik probeer hem wel uit
Dan wacht je 5 tot 10 weken en veel goedkoper zul je hem ook niet vinden.Kunt hem ook gewoon rechtstreeks op AliExpress bestellen.
Het is net zoals de multimetertjes van de Action.Maar voor 15euro verwacht ik niet zo veel. Ga dat ding hoogstens 2x per jaar gebruiken en hoeft ook niet belachelijk accuraat te zijn.
Ja ik heb er ook zo eentje, niet bij HBM gekocht maar op de motorbeurs in Utrecht voor iets minder dan HBM maar gebruikt heb ik hem nog niet (ook nog niet nodig gehad). Maar meten is weten he?Dan wacht je 5 tot 10 weken en veel goedkoper zul je hem ook niet vinden.
Het is net zoals de multimetertjes van de Action.
Het zijn geen precisie instrumenten maar je kunt je er goed mee helpen, vooral als je deze dingen maar enkele keren per jaar gebruikt.
Volgens mij heeft @Hap er ook zo eentje van HBM, misschien kan hij even reageren met zijn bevindingen.