Scooter loopt niet goed.

Hoi wie kan me helpen.

Het gaat over een piaggio 4t 2v.

Ik heb net een 72CC cilinder erop gezet. Hiervoor had het een 50CC.
Ik heb hiervoor ook dit probleem gehad. Het is al een tijdje bezig omdat het een nieuw blok is van marktplaats.

De scooter verzuipt, start niet lekker. Stationair draait de scooter ook heel raar.
Kijk maar naar de video. Je hoort dat de scooter stationair niet gelijk draait.
Daarnaast verzuipt de scooter of valt uit per direct bij gas geven.

Ik merk dat bij een koud blok dat de scooter makkelijk start en je kan weg rijden. Het is heel raar. Af en toe rijdt de scooter wel met een ruk gas reactie. Je kan weinig spelen met de gas. Het is vol gas of geen gas. Middengas is ook verzuipen.


Als ik hem stationair laat lopen valt die uit na een paar minuten.
Kleppen zijn afgesteld en scooter staat op tijd. Carburateur is ook recent schoongemaakt.
 
Advertisement - register to remove this

Er zit geen te grote sproeier in? Luchtschroef staat afgesteld?

En het blok is nieuw? Carterkap ziet eruit alsof dat ding 50.000 km gelopen heeft
 
4T carburateurs hebben geen luchtschroef. Die van de zip niet.
Kleppen staan wel netjes gesteld op 15 uitlaat 10 inlaat.

De bougie krijgt veel droge koolstof.

Sproeier is 86 met een verse 72CC cilinder.
Ik merk dat de scooter wel veel toeren maakt als die werkt.
En dat bij vol gas / veel toeren dat die wel lekker werkt. Dus scooter heeft vooral moeite bij optrekken en gas geven.
Bij vol gas is er niks aan de hand.

Daarnaast zou een te grote sproeier geen effect moeten hebben op de stationaire werking van de scooter. Het probleem kan dus bij een paar plekken liggen. Zwakke ontsteking, Kleppen, Carburateur. Ik weet dus niet precies waar ik moet kijken sinds kleppen gesteld zijn, carburateur schoon is gemaakt en de ontsteking mooie vonken geeft.
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2021-06-26 at 23.00.47.jpeg
    WhatsApp Image 2021-06-26 at 23.00.47.jpeg
    198.2 KB · Views: 10
Die bougie is veel te donker. En een carburateur van een 4t2v piaggio blok heeft een luchtschroef. Die zit linksonder aan de linknerkant van de carburateur. Je zou ook nog kunnen checken op valse lucht
 
Die bougie is veel te donker. En een carburateur van een 4t2v piaggio blok heeft een luchtschroef. Die zit linksonder aan de linknerkant van de carburateur. Je zou ook nog kunnen checken op valse lucht

Ik ga dit eerst even proberen. Bedankt voor het meedenken.
 
Back
Top