Scooter loopt niet na nieuwe cilinder kit

@bram345

New Member
Beste lezers
Poosje terug een scooter met gy6 blok gekocht. Liep niet aangezien hij geen vonk had. Dat heb ik gemaakt met een niewe stator en vliegwiel tegelijk bij die reperatie een 90 cc gemonteerd. Maar liep niet! kleppen staan op 5 en 10 en volgens mijn inzien staat hij op tijd. Hjj vonkt top en benzine toevoer is goed. Nu weer alles gecontroleerd en toen ik remmenreinger inspuit geeft hij af een toe een klap? Hoe kan dit?
 
Advertisement - register to remove this

Het probleem is dat je nu 2 dingen hebt vervangen die je 15 opties opleveren met dingen waardoor ie niet kan starten

Wat jij ziet wil niet altijd zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is natuurlijk. Als je de kleppen op tijd hebt en gecontroleerd dan zit je goed. Maar verder kan er van alles mis zijn zoals valse lucht, slechte of geen massa, carb afstelling die totaal verkeerd is. Overigens is een plof meestal ontstekingsgeralteerd. Dus daar zou ik beginnen met nameten voor je nog een ontsteking om zeep zou helpen
 
Zou je kleppen eens op 0.10 / 0.10 stellen.. Weet haast redelijk zeker dat hij dan wel moet gaan lopen.. (of je hebt wellicht de zuigerveren verkeerd gemonteerd)
 
Het probleem is dat je nu 2 dingen hebt vervangen die je 15 opties opleveren met dingen waardoor ie niet kan starten

Wat jij ziet wil niet altijd zeggen dat het ook daadwerkelijk zo is natuurlijk. Als je de kleppen op tijd hebt en gecontroleerd dan zit je goed. Maar verder kan er van alles mis zijn zoals valse lucht, slechte of geen massa, carb afstelling die totaal verkeerd is. Overigens is een plof meestal ontstekingsgeralteerd. Dus daar zou ik beginnen met nameten voor je nog een ontsteking om zeep zou helpen
Dat klopt inderdaad maar onsteking kan ik uitsluiten als hij bij het inspuiten van remmenreiniger wilt gaan lopen.
Dus daarom dacht ik dat het op kleppen moeten zijn of verkeerd op tijd.
Post automatically merged:

Zou je kleppen eens op 0.10 / 0.10 stellen.. Weet haast redelijk zeker dat hij dan wel moet gaan lopen.. (of je hebt wellicht de zuigerveren verkeerd gemonteerd)

Zou je kleppen eens op 0.10 / 0.10 stellen.. Weet haast redelijk zeker dat hij dan wel moet gaan lopen.. (of je hebt wellicht de zuigerveren verkeerd gemonteerd)
Dat kan ik inderdaad proberen, zuigerveren lijkt me sterk dat Ik die verkeerd heb gemonteerd want hij heeft nette compressie
 
Als je ze zo hebt gemonteerd is het goed , maar zou je ook aan de compressie moeten merken met meten.
Werkt de choke , wordt de bougie nat met starten ?
 

Attachments

  • Zuigerveren montage.jpg
    Zuigerveren montage.jpg
    80.3 KB · Views: 12
Zou je kleppen eens op 0.10 / 0.10 stellen.. Weet haast redelijk zeker dat hij dan wel moet gaan lopen.. (of je hebt wellicht de zuigerveren verkeerd gemonteerd)

Zou je kleppen eens op 0.10 / 0.10 stellen.. Weet haast redelijk zeker dat hij dan wel moet gaan lopen.. (of je hebt wellicht de zuigerveren verkeerd gemonteerd)
Dat kan ik inderdaad proberen, zuigerveren lijkt me sterk dat Ik die verkeerd heb gemonteerd want hij heeft nette compressie
Hoe heb je de zuigerveren erop gezet? Want het werkt namelijk anders dan bij een 2takt..
Olie veer onder compres veren van boven met markering naar voven zwarte ring in het midden zilveren ring van boven
Post automatically merged:

Als je ze zo hebt gemonteerd is het goed , maar zou je ook aan de compressie moeten merken met meten.
Werkt de choke , wordt de bougie nat met starten ?
Choke werkt bougie word nat als ik een paar keer kick kleppen ga ik vanavond op 10 / 10 zetten
 
Last edited:
Back
Top