Scooter loopt koud goed, en warm slecht

S

SR2000

Guest
Ik heb laatst m'n zuigerveren, drukveer, rollen en v-snaar vervangen.
Verder heb ik meteen ff m'n carbu en m'n luchtfilter schoongemaakt.
Nu rijdt ik met de onbegrenste orginele uitlaat rond (de wouten hebben m'n hebo afgepakt :(), en heb alles goed afgesteld (geen overtoeren, dippen, enz. enz.)
Maar als ie warm is, dan loopt ie echt slecht....
Hij blijft dan soms 'hangen' bij de 60, en hij maakt veel te weinig toeren...

Hoe komt dit?

('k heb gele malossi drukveer, 6.5gr rollen)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb dit probleem dus ook. Als hij koud staat en ik vertrek trekt hij op een hoger toerental op dan als hij warm heeft en heeft hij veeeel meer kracht. Is echt duidelijk merkbaar.
Heb eens ergens gelezen dat het vario-gedeelte nogal warm kan worden bij mina... Zou een anders variodeksel hier uitkomst brengen? (top preformances bv...)
Kan dit ook aan de carb afstelling liggen? (sproeier ofzo?) Dacht dat als hij koud was dat het leek alsof je sproeier kleiner is (omdat je dan benzine moet bijgeven om hem goed te laten lopen....) zou het dan helpen van de sproeier te veranderen? Kleiner (mijn redenering- of groter?)

Alvast bedankt voor diegene die mij een beetje op weg kunnen helpen
 
Originally posted by Freezerator
drukveer te slap? andere rollers proberen?

Nou, de gele malossi drukveer voor een onbegrenste setup, is eerder te sterk dan te slap. En met de witte drukveer heb ik dit probleem ook....:(
Verder is ie precies goed afgesteld kwa rollen: geen dipjes, overtoeren, ondertoeren, enz. enz. (teminste als ie koud is..)
 
Dat ie slechter rijdt als je scooter warm is heb ik ook , wel niet heel erg maar je merkt het wel .

Volgens mij is het een combonatie van te warme carterpan en dat de lucht die bij een min. hor komt al eigelijk wat warmer is en dus uitgezetter ( het "mijn scoot rijdt in de winter beter" verhaal). het luchtfilter zit niet ver van de cilinder zelf af.....

Of dat laatste bij een morini ( dat is het 2000 blok toch?) ook geld weet ik niet zeker.

Wat ik heb gedaan is er 6,0 grams rollen in gedaan, waardoor ie een heel klein beetje overtoeren maakt bij het optrekken , maar hij trekt wel veel beter door. (tuurlijk is de prop uit de uitlaat en het expansie-pijpje)

ps. op het 2000 model zit toch ook de "katalisator-terugloop" van aprilia op ? ik heb dezelfde uitlaat op mijn sr 99 model maar dit is niet precies dezelfde dan die van 2000 ( duh , 2000 model is morini). Maar nou trekt die van mij bij de 50-60 nog eens xtra hard door, echt een duwtje in de rug zegma, heeft de 2000-uitlaat dat ook ? (als ie koud is dan bij jou , als je zegt dat ie soms bij de 60 blijft hangen)

Mijn scoot is een sr 99 stealth
 
Originally posted by Xerious
Dat ie slechter rijdt als je scooter warm is heb ik ook , wel niet heel erg maar je merkt het wel .

Volgens mij is het een combonatie van te warme carterpan en dat de lucht die bij een min. hor komt al eigelijk wat warmer is en dus uitgezetter ( het "mijn scoot rijdt in de winter beter" verhaal). het luchtfilter zit niet ver van de cilinder zelf af.....
Zou een top performances karterpan dan beter zijn? En komt er dan niet veel vuil aan je vario/koppeling? Vooral bij slecht weer dan...

En kan het zijn dat je sproeier dan iets kleiner zou moeten als hij koud beter gaat.
Mijne draaid koud zonder choke hoger in toeren dan warm... betekent dit iets of niet? hij gaat dan natuurlijk ook veel beter koud zonder choke
 
Ik had ook een warmte probleem. Als de scooter warm was kreeg ik 'm niet meer boven de helft van het normale toerental uit. Echt frustrerend want hij trok echt voor geen meter meer op.
Ik heb het dus opgelost met een strakkere drukveer. Maar toch merk ik dat als de scooter goed warm is wat....flauwer is.
 
Originally posted by Xerious
Wat ik heb gedaan is er 6,0 grams rollen in gedaan, waardoor ie een heel klein beetje overtoeren maakt bij het optrekken , maar hij trekt wel veel beter door. (tuurlijk is de prop uit de uitlaat en het expansie-pijpje)

Mooi man, 6 grams rollen erin en dan overtoeren maken :D
 
Originally posted by stealth2000
Ik had ook een warmte probleem. Als de scooter warm was kreeg ik 'm niet meer boven de helft van het normale toerental uit. Echt frustrerend want hij trok echt voor geen meter meer op.
Ik heb het dus opgelost met een strakkere drukveer. Maar toch merk ik dat als de scooter goed warm is wat....flauwer is.


Bij mij is het af en toe zow xtreem dat ik gewoon mn 8erwiel niet draaiend krijg (terwijl die in de lucht hangt :(), dit is toch wel te xtreem om alleen met een sterkere drukveer op te lossen??

Heb nu al de blauwe van Malossi....

:?
 
Originally posted by Vassago



Bij mij is het af en toe zow xtreem dat ik gewoon mn 8erwiel niet draaiend krijg (terwijl die in de lucht hangt :(), dit is toch wel te xtreem om alleen met een sterkere drukveer op te lossen??

Heb nu al de blauwe van Malossi....

:?

Malossi blauw is misschien beetje te sterk...
 
is het dan eigenlijk wel normaal dat ie koud met wegrijden de neiging heeft af te slaan, dat ie gewoon verzuipt als je aanrijd, kan dit aant luchtfilter liggen, heb em gister eraf gehaald, maar geen had geen zin meer om em schoon te maken
 
Back
Top