Scooter loopt afwisslend wel/niet

Zeker, compressie verlies, dus ook power verlies.
Maaar. Hoe zit het met je overbrenging? Rolletjes al nagekeken, Vsnaar niet gaar? Als die vlak zijn is het niet zo gek. Doe maar even en vertel hoe ze deruit zagen.
(als ze trouwens niet meer goed rond zijn, vervang ze direct, en probeer weer es een stukje te rijden) bekijk de boel en vervang eventueel, is het dat niet, dan is het toch echt iets met het mensel

succes!
 
Mijn scooter is terug van de dealer. Hij is niet gerepareerd omdat hij niet kon zeggen wat het was. Het had €55,- kunnen zijn voor een uurtje werk maar ook €275,- voor 5 uur werk. Wat is het? De krukaskeerring. Deze zit niet meer waar die hoort. Dus ik ga er maar een ander blok onder leggen omdat ik anders het blok moet splitsen om hem eruit te krijgen en dat blok ligt er toch, dus ja8)
 
Dat kan, maar niet als de keerring helemaal het blok in gegaan is. Hij was dus over de as waar hij omheen zit naar binnen geslopen.

Maar, dat was het probleem niet :'( Dus kan ik weer verder met zoeken. Echt, ik krijg hier zo de schijt van. Nog even op een rijtje wat ik verwisseld heb:
-Brandstof
-Brandstoffilter
-Brandstofpomp
-Carb schoongemaakt
-Spruitstuk
-Spruitstukmembraan
-Krukaskeerring
-Pakkingen van membraan, voetpakking, koppakking

Zit er ook een keerring aan de vario-kant? Hoe kom ik daarbij?
 
Dat zou geen verschil moeten maken als ik gewoon rijdt? En dan zou hij niet doen wat hij nu doet: Eerst gewoon rijden en daarna valt hij weg en af en toe pakt hij op om een paar seconden te rijden en dan vaak weg terug te vallen naar stationair. Stationair lopen is eigenlijk het enige wat hij wel goed doet :')
 
mja , een viva city is zo'n makkelijk ding om te repareren , veel simpeler is er niet , een GOEIE monteur komt er vrij snel achter wat het nou is...

dus ik weet niet wat je allemaal wilt maar zo blijf je aan het klooien....

je hebt ook dingen vervangen die helemaal niet op zo'n ding zitten , en onnodige dingen vervangen...

en de stationairsproeier is HEEL erg belanrijk voor het goed lopen van een Peugeot zelfs!!!
 
Afgaande op alleen je laatste post: te kleine sproeier
Da's wel raar want ik heb een half jaar lang zo gereden zonder problemen. Ook niets veranderd in de tussentijd.
mja , een viva city is zo'n makkelijk ding om te repareren , veel simpeler is er niet , een GOEIE monteur komt er vrij snel achter wat het nou is...

dus ik weet niet wat je allemaal wilt maar zo blijf je aan het klooien....
De krukaskeerring was inderdaad niet goed meer en die is nu vervangen, maar het probleem is er nog. Wat zijn nog meer dingen waar het aan zou kunnen liggen?
je hebt ook dingen vervangen die helemaal niet op zo'n ding zitten , en onnodige dingen vervangen...
Dingen die er niet op zitten: bedoel je daar de brandstofpomp mee? Ik bedoel daarmee dat ding wat onder de tank zit met dat membraampje erin. Het is niet echt een pomp, maar leek me wel een goede omschrijving? En over onnodige dingen: ik wist het niet meer en had het meeste gewoon liggen dus dacht: waarom niet.
 
dat is de vacuumkraan , maar dingen zoals brandstof filter , zit er niet eens op std..

spruitstuk , waarom zou je deze zomaar vervangen ? gaan nooit kapot..

membraan evenzo..

net als de keerring , hoe komt dat ding daar? want dit gebeurd niet zomaar..

ik kan je zo niet vertellen wat er met je brommer is , grootendeeld omdat je een scooter onmogelijk van afstand kunt repareren , ik kan je alleen dingen geven waar je naar zou kunnen kijken , echter zijn alle dingen bij elkaar die een motorblok vormen gewoon even belangrijk , dus ALLES moet gewoon goed zijn ....

en wat niet goed is moet je repareren of vervangen ,maar aangezien jij niet weet wat goed of niet goed is is het vrijwel onmogelijk om zo even te zeggen wat het is..

wat er iig moet gebeuren is de luchstelschroef op 1,5 slag zetten , stationairsproeier schoonmaken door deze er geheel uit te halen en hoofdsproeier eruit en doorblazen met ene blaaspistool...

daar begin je mee , en met dingen als een nieuwe bougie uiteraard..

vacuumkraan had je gewoon kunnen testen , onderdelen zomaar vervangen en loshalen moet je nooit doen tenzij het echt duidelijk of erg aannemelijk dat dat het probleem is , want hoe meer je (onnodig) los haalt hoe meer kans op nog meer storingen...

verder , wat is je exacte setup en afstelling? en is er onlangs nog wat vervangen oid?
 
maar dingen zoals brandstof filter , zit er niet eens op std..
Er zat een of andere staaf op de vacuumkraan en dat leek mij een brandstoffilter.
net als de keerring , hoe komt dat ding daar? want dit gebeurd niet zomaar..
Geen idee hoe hij daar komt. Zal het hem eens vragen. Maar zonder gekheid, het ding is van rubber en als een stuk rubber 8 jaar oud is wil het wel eens iets raars doen. Ik vermoed dat hij op de een of andere manier om de krukas vast is gaan zitten en daardoor naar binnen getrokken is.
verder , wat is je exacte setup en afstelling?
Hij is volgens mij standaard op de Sito+ uitlaat na. Precieze afstelling weet ik niet eens, zal ik zo eens naar kijken. Bij de dealer werd mij verteld dat zij hem wel beter afgesteld hadden, maar dat lijkt me raar omdat ze het probleem nog niet opgelost hadden :?
en is er onlangs nog wat vervangen oid?
Nee, tot het probleem kwam. Wat er toen vervangen is staat hierboven.
trekt die niet gewoon iedere x je vlotterbakje leeg?
Klinkt wel als een manier waarop dit probleem zou kunnen komen. Volgens mij heb ik nog een soortgelijke carburateur liggen. Als ik dan de sproeier die ik nu heb overzet daarin zou ik kunnen proberen of het daarmee ook zo is.
 
als de keerring al zo oud is , wat denk je dat de lagers zijn ? en de rest?

daarom zeg ik een keerring gaat niet zomaar naar binnen..

een vlotterbak trekt niet leeg , tenzij er geen brandstof meer bij komt , en dit kan komen doordat de benzinekraan geen brandstof meer geeft , of de vlotter verstopt zit oid..
 
Ik heb de carb omgewisseld met een soortgelijke en de sproeiers omgezet na ze schoongeblazen te hebben, maar het is nog steeds hetzelfde :( De gewone sproeier is trouwens 52. Lijkt me normaal voor een standaard setup?
 
dat ligt eraan , als het een oudere type carburateur is 54 , nieuwer 52..

maargoed , dan moet het luchtfilter volledig origineel zijn..

carburateur omwisselen is ook onzin , gewoon bij het originele houden tenzij deze echt kapot is , zoals een hoek eraf oid..

zoals ik al zei vervang je veel te veel onnodige dingen , en versleutel je hiermee de complete scooter als je zo doorgaat..

zet er eens een 68 sproeier in bijv. en probeer het dan eens weer , wie weet is het filter niet helemaal standaard zoals het hoort..

luchtstelschroef op 1,5 slag.
 
Ik heb de rollen eens bekeken en daar zitten allemaal platte stukken op :X Dus ik denk nu dat dat het is. Ik zal eens langs de dealer gaan om nieuwe te halen. Hoe kom ik erachter welk gewicht ze zijn? Ik die er niets op staan en het enige wat ik er wel aan kan zien is dat ze geel zijn. Ik heb een rode drukveer.
 
Nou, dat was het dus niet. Ik heb 8.5 gram rollen erin gedaan, maar ik heb het idee dat die te licht zijn. De goede rollen erin stoppen lost het probleem alleen niet op. Als de scooter weer teruggevallen is naar stationair en ik dan gas geef pakt hij nog steeds niet goed op en wil hij het liefste afslaan.
 
Back
Top