Scooter loopt afwisslend wel/niet

Krentenbol

Prutsert
Ik heb dus een probleem met mijn luchtgekoelde Vivacity. Als ik hem start en weg rijdt, doet hij dit meestal gewoon en daarna houdt hij in tot stationair lopen. Dit probleem kwam niet ineens, maar over een iets langere tijd. Ik heb namelijk eerst nog 20 kilometer kunnen rijden met ~30-60km/h. Af en toe pakt hij weer en rijd je zo een stukje rond de 60 en dan kakt hij ineens weer in.

Wat heb ik al gedaan?
-Tank schoongespoeld met water en gedroogd
-carburateur schoongemaakt
-spruitstuk en membraan vervangen door die van een lopend blok.
-Bougie samen met dop vervangen door die van een lopend blok.
-Brandstofpomp en brandstoffilter vervangen

Setup is standaard op de ontgrensde Sito+ uitlaat na.
 
Advertisement - register to remove this

OF het is je bobine, klinkt overeenkomstig met mijn probleem.
Probeer eerst andere benzine of ie het dan doet, het zal in het begin nog niet super zijn, aangezien de oude benzine nog in je systeem zit.
Je weet hoe je de benzine uit de tank krijgt neem ik aan?

succes
 
Ja, ik heb de tank al schoongespoeld. Ik vind het alleen wel raar dat hij dan niet op toeren wil komen om er later van door te gaan alsof er niets aan de hand is. Bobine had ik trouwens al vervangen, vergeten erbij te zetten.
 
Olie is gewoon aanwezig. Wordt automatisch gemengd door de pomp als het goed is. Maar als hij zo gaat lopen wegens gebrek aan olie is het toch al te laat? :X
 
Mwa, niet altijd.
Maar ik doelde eigenlijk op hoe lang die olie er al wel niet inzit?

En kijk meteen ff of je olie wel goed doorloopt, kan best zijn dat je cilinder gewoon naar de kloten is nu..
 
hoi,

ik heb een probleem ik heb thuis een tecumseh grasmaaierblokje staan (bvs 143 voor de geen die het intereseert).

ik wil hem op een go-cart zetten.
maar het ding heeft overtoeren.
het probleem nader uitgelegd:

als je hem in gang trekt draait hij even regelmatig en goed.
maar na een minuutje of zo begint hij als een gek overtoeren te maken. en dat voor ongvr. 30 sec. en dan valt hij stil.
als je hem daarna onmiddelijk terug in gang trekt dan doet hij direct overtoeren en valt terug stil. laat hem afkoelen en hij draait weer even regelmatig en normaal.

zou dit kunnen zijn omdat hij geen weerstand heeft? (ik heb de messen er van onder al afgehaald en de tractie verwijderd dus in feite moet hij eigenlijk op het moment gewoon stationair draaien)

weet iemand hier het probleem? laat aub iets weten dan.

mvg,,
 
Nou, nieuwe benzine heeft het probleem niet opgelost. Uiteraard eerst leeg laten lopen en anderhalve liter verse peut erin en een minuut of 10 stationair laten draaien en daarna even rijden, maar niets. Nog steeds hetzelfde. Eerste 100 á 200 meter gaat hij aardig, voelt niet zo snel als hij eerst was maar dit kan ook verbeelding zijn, en dan kakt hij in :'(

Toch maar de cilinder open maken dan, ben ik bang.
 
De cilinder eraf gehaald en de onderste pakking, dus niet die direct onder de kop, lijkt wat gelekt te hebben. Dus morgen even langs de dealer om een nieuwe te halen. Hoe heet deze pakking eigenlijk?
 
Nou, dat is hem dus niet geworden. Cilinder eraf, pakking eraf schrapen (zit er wss al 8 jaar op), nieuwe pakking erop, cilinder er weer op, maar nog steeds hetzelfde. Ik kon nu een paar honderd meter verder rijden voor hij inkakte, maar daarna was hij ook niet vooruit meer te krijgen. Eerst niet verder dan stationair en daarna kon ik weer 50 tot mijn huis rijden.

Goede nieuws is dat mijn cilinder, zuigerveren en zuiger er nog goed uitzien.

Iemand nog een idee? Zo niet, trap ik hem zaterdag naar een dealer en mag die het uitzoeken.
 
Back
Top