Scooter lekt benzine als hij rechtop staat?!

Status
Not open for further replies.

Daanus

1337
Hallo,

Ik heb een Aprilia SR Stealth uit 1999(MINARELLI HORIZONTAAL BLOK)
Ik heb een 17.5 carburateur van Dell'orto(als ik het zo goed typ),
maar ik heb een probleem;
Als ik mijn scooter rechtop zet lekt hij tussen het vlotterbakje weg benzine, en ook niet weinig, het stroomt er hard uit!
Maar als ik mijn scooter op het zeistandaart zet, lekt hij niet meer...
Het ligt niet aan de pakking van het vlotterbakje, die heb ik al nagekeken.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

Alvast bedankt

Groeten, Daan.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Thx voor reactie :) Het vlotterbakje is nog goed, en de vlotter ging ook nog gewoon heel makkelijk omhoog.. dus ik denk dat hij lek is.. maar toen ik het vlotterbakje eraf haalde stopte hij wel gewoon met lekken, en als ik hem er weer op deed en de scooter startte, liep de benzine er weer uit..
 
Als mijn vlotter toch stroef gaat, hoe kan ik dit dan verhelpen?
Kan ik er bijv. WD40 o.i.d. in spuiten? of is dit niet goed voor de carb/cilinder?

Alvast bedankt.
 
het kan ook gewoon zijn dat je je vlotter vast draaid , als je je vlotterbak erop schroeft even schudden met de carburateur , dan moet je de vlotter kunnen horen.
 
Ik kan de vlotter gewoon horen...
Ik heb het al wel een beetje kunnen stoppen, ik heb namelijk de pakking eraf gehaald en er weer losjes in gedaan en ik heb hem heel erg strak vast gedraait.. alleen lag er vanmorgen weer een klein plasje benzine onder mn scooter..
 
Blijft de benzine niet gewoon constant stromen? Dat je vacuum een beetje van streek is ofzo. Anders alles beetje schoonspuiten en kijken of het nog goed zit enzo.
 
Blijft de benzine niet gewoon constant stromen? Dat je vacuum een beetje van streek is ofzo. Anders alles beetje schoonspuiten en kijken of het nog goed zit enzo.

Thnx voor reactie :).
Ja benzine blijft constant stromen.. als ik dan het vlotterbakje eraf draai stopt hij wel met stromen..
Ik ga hopelijk deze week nog met een maat de carb even schoon maken...
Dan zal ik wel weer even laten weten of het heeft gewerkt of niet:).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top