Waarom opnieuw vervangen, je kan er toch wat uitlaten lopen bij de aftapplug?
En hoe meet je met de dipstik? Je moet de stick afvegen en er alleen in dippen tot de schroefdraad, en er NIET in draaien dan eruit en kijken dat de
streepjes onder de olie staan.
Je mag vullen tot het geribbelde gedeelte bijna helemaal nat is.
Jij hebt nu dus 50% gevult ongeveer.
Ik zou er iets meer bij doen.
Ik heb ook eens teveel erin gedaan.
Heb het er toen uitgetrokken met een spuit en daarop een slangetje gemonteerd, dat gaat makkelijker en sneller dan hem weer af te laten.
Ik draai de bougie er altijd bijna helemaal in met de hand, en het laatste stukje met een sleutel.
Maar draai hem niet te vast, tot hij aan zit met de sleutel en een klein beetje verder dan.
Als je hem er nu weer uit haalt en dan weer met de hand erin draait tot bijna het einde is de draad denk ik niet beschadigd.
Wanneer de draad van de bougie beschadigd is of er zitten bramen aan van de cilinder, dat is niet goed.
En wat bedoelt u precies met "bramen aan van de cilinder" precies?
Wanneer je de bougie er scheef indraait en door draait dan kan het zijn dat er stukken van de schroefdraad van het gat (cilinderkop) op de schroefdraad van de bougie achterblijven, of ze vallen op de zuiger.
En dat is niet goed.
Als jij denkt dat je hem er scheef in gedraait hebt dan moet je de draad in het gat gaan controleren.
Maar toen je hem verwisseld had en je kon hem er een heel stuk met de hand indraaien en de rest met de sleutel denk ik dat er niets aan de hand is.
Maar waarom dat hij nu minder trekkracht heeft en niet meer zo hard loopt als na dat je olie en bougie vervangen hebt weet ik ook niet hoe dat kan.
Raar dat dat ineens gebeurt, of heb je meer er aan gedaan?
Misschien V-Snaar eens controleren en of vervangen en de rolletjes controleren.
En misschien de luchtfilter controleren schoonmaken en of vervangen.
Hoe oud is de scooter en hoeveel kilometers gelopen.
En is er ooit onderhoud aan gedaan?