Scooter in Caravan

Werner78

New Member
Hoi Allemaal, ik zit met het volgende: ik wil deze zomer graag een brommer/scooter meenemen op vakantie en ja hij moet in de caravan. Een caravan deur is niet al te breed pak hem beet 55/60 cm. Als ik het zo in schat is het breedste punt van een scooter het stuur. Kan ik een scooter stuur ook 90 graden draaien t.o.v. de voorvork. Dus het voorwiel recht en stuur overdwars. Zoja welk type scooter zouden jullie adviseren als je gaat kijken hoeveel of hoe weinig er gemonteerd er moet worden. Om dit voor elkaar te krijgen? Een uurtje sleutelen op de camping vindt ik prima.
 
Advertisement - register to remove this

Ik nam vroeger altijd mijn race scooters (zip sp) mee in de caravan. Stuur kwart slag draaien en erin. Paar ogen in de vloermaken om ze vast te zetten en gaan. Klaaar.
Al die wilde verhalen van mensen die het nog nooit hebben gedaan... . Kan dus makkelijk.
 
Ik nam vroeger altijd mijn race scooters (zip sp) mee in de caravan. Stuur kwart slag draaien en erin. Paar ogen in de vloermaken om ze vast te zetten en gaan. Klaaar.
Al die wilde verhalen van mensen die het nog nooit hebben gedaan... . Kan dus makkelijk.
Okidoki, en het stuur een kwart draaien is dat een grote ingreep qua tijd en gereedschap uitgaande van een niet race scooter die waarschijnlijk behoorlijk gestript is.
 
Ik weet niet of je al op vakantie bent met de caravan.
Maar zo iets is makkelijk mee te nemen .
 
Ik weet niet of je al op vakantie bent met de caravan.
Maar zo iets is makkelijk mee te nemen .
Wat een ding , nee we zijn nog niet op vakantie. Bedankt voor het meedenken. Momenteel is de ludix een potentiële kans hebber maar ik ze niet vinden in 4t. Hij moet door een deurpost van 46cm.
 
Hoi Allemaal, ik zit met het volgende: ik wil deze zomer graag een brommer/scooter meenemen op vakantie en ja hij moet in de caravan. Een caravan deur is niet al te breed pak hem beet 55/60 cm. Als ik het zo in schat is het breedste punt van een scooter het stuur. Kan ik een scooter stuur ook 90 graden draaien t.o.v. de voorvork. Dus het voorwiel recht en stuur overdwars. Zoja welk type scooter zouden jullie adviseren als je gaat kijken hoeveel of hoe weinig er gemonteerd er moet worden. Om dit voor elkaar te krijgen? Een uurtje sleutelen op de camping vindt ik prima.


Zou het persoonlijk niet doen..

Geen idee of je de benzine erin laat of aftapt.. Maar stel dat je scooter omvalt tijdens je trip en dan overal je vertandings olie hebt zitten door je caravan.. Denk dat je dan niet zo`n fijne vakantie eraan over houd.

Als je toch een scooter mee wilt, zou ik persoonlijk voor een elektrische kiezen.
 
Die Honda is wel heel erg verroest
Deze heeft @Werner78 ook al afgeschreven, no worries. ;)

Dat ding is zo lelijk dat hij eigenlijk ook wel weer cool is.
Ik denk dat Honda in die tijd niet de beste stylisten had.
Net zoals de Honda Helix oerlelijk maar wel oerdegelijk.
2007-honda-helix_1280x720w.jpg
 
Wat een ding , nee we zijn nog niet op vakantie. Bedankt voor het meedenken. Momenteel is de ludix een potentiële kans hebber maar ik ze niet vinden in 4t. Hij moet door een deurpost van 46cm.
Ludix is kut.
struikelde van de week nog bijna over zo'n ding toen ik de super uitkwam.
Wat een inferieur ding is dat zeg.
Ik heb trouwens geen idee of de Zook een 4t is.
Een Dax is natuurlijk geweldig maar ook behoorlijk prijzig.
Ik kan en wil niet in jouw portemonnee kijken maar.......
Een Honda Chaly is redelijk betaalbaar, viertakt en net als de Dax een mini-motortje.
Post automatically merged:

Die Honda is wel heel erg verroest
Die mintgroene valt wel mee.
Gewoon een grote beurt en rijden met dat ding.
Gaandeweg hier en daar een beetje opknappen.
Volgens mij trouwens wel 2t.
Post automatically merged:

Wat een ding , nee we zijn nog niet op vakantie. Bedankt voor het meedenken. Momenteel is de ludix een potentiële kans hebber maar ik ze niet vinden in 4t. Hij moet door een deurpost van 46cm.
Helaas waarschijnlijk 2t maar hij weegt slechts 45 kilo
 
Last edited:
Back
Top