Scooter in Caravan

Werner78

New Member
Hoi Allemaal, ik zit met het volgende: ik wil deze zomer graag een brommer/scooter meenemen op vakantie en ja hij moet in de caravan. Een caravan deur is niet al te breed pak hem beet 55/60 cm. Als ik het zo in schat is het breedste punt van een scooter het stuur. Kan ik een scooter stuur ook 90 graden draaien t.o.v. de voorvork. Dus het voorwiel recht en stuur overdwars. Zoja welk type scooter zouden jullie adviseren als je gaat kijken hoeveel of hoe weinig er gemonteerd er moet worden. Om dit voor elkaar te krijgen? Een uurtje sleutelen op de camping vindt ik prima.
 
Advertisement - register to remove this

Hoi, heb ik ook over nagedacht maar je wil bij voorkeur zoveel mogelijk gewicht boven of voor de as hebben. Anders ligt de sleepkeet na 5 km al op zijn kant ben ik bang.
 
of de scooter ligt op zn kant bij je bestemming... (i.g.v. scoot met carburateur is de vloer dan ook rijkelijk besprenkeld met een licht ontvlambare vloeistof, dus dan hoop ik dat je niemand met een sigaret naar binnen laat gaan).
als je nog een scooter moet kiezen, heb je dan eventueel een bromfiets overwogen?
bij gebrek aan plaatwerk past die makkelijker door een nauwe deur...

persoonlijk ben ik geen fan van een sleurhut als tweewieler vervoerder, omdat je op zn zachtst gezegd bijna niks heb in de caravan
wat sterk genoeg is om je rijwiel aan vast te zetten zodat ie overeind blijft (waarom anders nemen velen hun fietsen achterop de sleurhut/camper mee i.p.v. erin??
 
Andere Optie is die Distelbak er af te slopen , en daar de Scooter opzetten.
Andere Optie is misschien een Peugeot Ludix , dat ding is Super smal .
Maar ...als de Scooter naar Benzine gaat lekken ,in dat Budget Hotel , lijkt mij ook nix om in die Benzine dampen te liggen Meuren.
 
of de scooter ligt op zn kant bij je bestemming... (i.g.v. scoot met carburateur is de vloer dan ook rijkelijk besprenkeld met een licht ontvlambare vloeistof, dus dan hoop ik dat je niemand met een sigaret naar binnen laat gaan).
als je nog een scooter moet kiezen, heb je dan eventueel een bromfiets overwogen?
bij gebrek aan plaatwerk past die makkelijker door een nauwe deur...

persoonlijk ben ik geen fan van een sleurhut als tweewieler vervoerder, omdat je op zn zachtst gezegd bijna niks heb in de caravan
wat sterk genoeg is om je rijwiel aan vast te zetten zodat ie overeind blijft (waarom anders nemen velen hun fietsen achterop de sleurhut/camper mee i.p.v. erin??
Brommer zo een overweging kunnen zijn, maar is wat beperkter met bagage meenemen denk bij scooter een helm vak en evt een koffer achterop. Qua omvallen zou mee vallen en ze hebben wel een middenblok althans sommigen. Er kunnen ook 2 ebikes in en er is al een complete rubberboot met buitenboord motor meegewerkt.
Post automatically merged:

Andere Optie is die Distelbak er af te slopen , en daar de Scooter opzetten.
Andere Optie is misschien een Peugeot Ludix , dat ding is Super smal .
Maar ...als de Scooter naar Benzine gaat lekken ,in dat Budget Hotel , lijkt mij ook nix om in die Benzine dampen te liggen Meuren.
Bedankt voor de tip de ludix is idd mooi smal benzine gaat eruit voor vertrek. Zit alleen nog met het stuur verhaal.
 
Last edited:
Er zijn veel kleinere en lichtere opties dan een scooter, zoals hierboven genoemd. Je zou ook een elektrische fiets kunnen overwegen.

Een drager en dan alles voorin de caravan leggen is geen optie?
 
Geen scooter, maar kijk eens naar een dax monkey
Ga ik naar kijken bedankt voor de tip
Post automatically merged:

Er zijn veel kleinere en lichtere opties dan een scooter, zoals hierboven genoemd. Je zou ook een elektrische fiets kunnen overwegen.

Een drager en dan alles voorin de caravan leggen is geen optie?
Hoi E-bike voor deze vakantie geen optie. Idem achterop is te zwaar mag max iets van 30kg achterop. Gewicht het liefst op een zo laag mogelijke plek in de caravan en boven de as. Is het meest ideal
 
Geen scooter, maar kijk eens naar een dax monkey
Ik zit in dat classieke Honda wereldje en een dax is idd heel leuk.
Maar probeer eens een goed lopende/bruikbare te vinden onder de 4k euro.
Misschien is er ergens een latere versie te vinden, ze zijn dacht ik tot '98 gemaakt.
De oudere, de mooiste, uit begin jaren 70 zijn voor liefhebbers die graag sleutelen.
Een fatsoenlijke Monkey, is helemaal knetter duur.

Anders eens kijken op fourstrokebarn.com bij Kjell in Maarssen.
 
ik denk dat je bij een controle een probleem gaat krijgen.
slap gezekerd, ontvlambare lading en dan de dik 100 kg extra.
dan kan je de scooter achterlaten... en misschien zie je hem ooit terug.

my 2 cents...

hoe denk je trouwens dat apparaat naar binnen te draaien?
je zou bijna haaks de bocht om moeten...

optie 2 komt inzicht
 
Hoi Allemaal, ik zit met het volgende: ik wil deze zomer graag een brommer/scooter meenemen op vakantie en ja hij moet in de caravan. Een caravan deur is niet al te breed pak hem beet 55/60 cm. Als ik het zo in schat is het breedste punt van een scooter het stuur. Kan ik een scooter stuur ook 90 graden draaien t.o.v. de voorvork. Dus het voorwiel recht en stuur overdwars. Zoja welk type scooter zouden jullie adviseren als je gaat kijken hoeveel of hoe weinig er gemonteerd er moet worden. Om dit voor elkaar te krijgen? Een uurtje sleutelen op de camping vindt ik prima.
Wat voor scooter heb je?
Sommige 4taktjes kan je het stuur makkelijk los maken zonder moeite.
 
Wat voor scooter heb je?
Sommige 4taktjes kan je het stuur makkelijk los maken zonder moeite.
Post automatically merged:

Post automatically merged:

Gaat wel passen toch ?
Post automatically merged:

Of toch een motor en dan zet je de caravan op de plaats van de sidecar.
Post automatically merged:

Geintje.

Een scooter en caravan gaan niet zo goed samen. Een camper zou beter zijn.
Die kunnen een flink rek achterop schroeven of hebben zelfs laadruimte voor fietsen/brommers.
Een vouwcaravan waar je de scooter bovenop zet is een idee of een dikke pick-up voor je sleurhut.
Of gewoon een busje, scooter achterin, veel laadruimte en je kan er een gigantische caravan achter hangen.

Maar scooter in de caravan............ik zou het niet doen.
 
Last edited:
full
 
Back
Top