scooter in beslag

zelfbouw006

Well-Known Member
hallo ik ree gister op mijn aerox toen ikstaande werd gehoude doormeneer agent op de moter . op de nieuwe gigitale testbank gaf die 130 kmpu aan toen hadde se besloite om hem mee te nemen voor onderzoek . vrienden van mij sgegen dat ik mijn scooter niet meer terug krijg kan dat .?

Advertisement - register to remove this

dus als je scooter inbeslag is genomen en deze dan geveild wordt zou je em terug kunnen kopen en een ander frame halen en weer doorgaan?
of halen ze eerst de snelle en/of duurdere onderdelen ervan af?

ik hoop niet dta dit klopt :O:O
1 t/m 10 km/u - € 30,-
11 t/m 15 km/u - € 45,-
16 t/m 20 km/u - € 70,-
21 t/m 25 km/u - € 100,-
26 t/m 30 km/u - € 125,-
31 t/m 35 km/u - € 205,-
36 t/m 40 km/u - € 240,-
41 t/m 45 km/u - € 270,-
46 t/m 50 km/u - € 300,-
51 t/m 55 km/u - € 365,- + rijbewijs ingevorderd
56 t/m 60 km/u - € 420,- + rijbewijs ingevorderd
61 t/m 65 km/u - € 465,- + rijbewijs ingevorderd
66 t/m 69 km/u - € 520,- + rijbewijs ingevorderd
meer dan 69 km/u - Dagvaarding (scooter en rijbewijs in beslag)
dat kan ik niet betalen dus dna heb ik een groot probleem:(:(

allemaal bullshit met kw is het zo als je bij de 3e nog steeds 2.0 kw hebt dan wordt die in beslag genomen en bij de nieuwe rollerbanks zal dat wel bij een aantal kmph.

Dit heb ik geresearcht..

Nou zal ik jullie dan maar voorzien van de nieuwe regels

De regels zijn een combinatie van:

http://archief.om.nl/beleid/beleids...&cid=15&rid=323
en
http://archief.om.nl/beleid/beleids...&cid=15&rid=296

Heb je geen zin om het hele verhaal te lezen? Scroll dan snel naar onderen, naar de simpele zielen versie!!!

"Op grond van art. 5.6.8, lid 1, VR moeten bromfietsen (daar worden snorfietsen onder begrepen) bij voortduring blijven voldoen aan de op het kentekenbewijs of in het kentekenregister vermelde maximum constructiesnelheid, vermeerderd met 5 km/h. Voor de eenvoud en duidelijkheid is door de wetgever gekozen voor een voor de verdachte/betrokkene voordelige marge van 5 km/h, onafhankelijk van de maximum constructiesnelheid. Hiermee wordt voorkomen dat tegen bestuurders bromfietsen die geheel conform de eisen zijn toegelaten tijdens een controle van de permanente eisen verbaliserend wordt opgetreden."

Vanaf 50km/h gaan ze dus rekenen, maar:

"Gegeven de grote pakkans is het niet aangewezen iedere brom- en snorfiets in beslag te nemen indien niet is voldaan aan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid (De voor inbeslagneming geldende voorwaarden staan vermeld onder C6)."

het is niet de bedieling om bij iedere pisboete je apparaat in beslag te nemen.
Dat gebeurt alleen bij 3e recidive binnen 2 jaar van een strafrechtbekeuring:

"De geconstateerde maximum constructiesnelheid van het voertuig bedraagt meer dan de op het kentekenbewijs of in het kentekenregister vermelde maximum constructiesnelheid, vermeerderd met 5 km/h, terwijl de overschrijding van de maximum constructiesnelheid onder strafrecht valt.
Er is sprake van een door dezelfde verdachte voor de derde keer begane onder strafrecht vallende overtreding van art. 5.6.8 VR binnen een tijdbestek van twee jaar"

En hoe zat het ook weer met die in beslag genomen kentekenpapieren?

"Om het aantal invorderingen van deel Ia van het kentekenbewijs van brom- en snorfietsen te limiteren wordt het kentekenbewijs slechts ingevorderd indien een onder het strafrecht vallende overtreding van de maximum constructiesnelheid wordt geconstateerd.
Controle van de maximum constructiesnelheid is met de bromfietsrollentestbank een eenvoudige zaak. Ter voorkoming van een overvloed aan door de RDW te keuren brom- en snorfietsen geldt voor brom- en snorfietsen dat het ingevorderde deel Ia van het kentekenbewijs pas naar de RDW kan worden opgestuurd indien niet binnen de daarvoor geldende termijn van vier weken bij de politie wordt aangetoond dat het voertuig in overeenstemming is gebracht met de bij of krachtens de wet gestelde eisen. "

Dus alleen bij een strafrechtovertreding kan je papierzooi in beslag worden genomen. En dan nog krijg je altijd 4 weken de tijd om je bromsnor weer standaard te maken en bij het bureau te laten zien.

En die strafrechtbekeuring? Dat was en blijf 65km/h gecorrigeerd. Maar hoe hard mag je scooter voordat je over de 65 op de nieuwe rollenbrank gaat?

Gemeten: 70 km/h
Correctie: 7 km/h
Resultaat: 63 km/h

Gemeten: 74 km/h
Correctie: 8 km/h
Resultaat: 66 km/h

Kortom als hij ongeveer 72km/h 'kan' dan heb je 65km/h op de bank, en val je onder strafrecht.

Dus nog even voor de simpele zielen:
-Onder 72 echte KM/H krijg je alleen een boete.
-Boven 72 echte KM/H moet je je scooter std maken en binnen 4 weken op bureau laten zien anders moet je voor een echte herkeuring naar het RDW.
-Voor de derde keer in 2 jaar 72km/h of meer en hij wordt in beslag genomen.

En nog een boetetabel gevonden:
http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/wsT67839.jpg

Wat hiervan klopt weet ik niet maar het iig wat informatie hoop dat jullie er iets mee kunnen:)

Hier in breda was er laatst "scooterdag'' daar mocht je je scooter op de nieuwe rollerbank zetten en kijken wat je boete ed. was.
Ik met een aerox en Yasuni R goed afgesteld haalde op die bank 71kmp terwijl ik daarvoor dus 85 naast een auto reed. en de agente zeide dat dat goed zou kunnen kloppen omdat dit ''echte km's '' waren! mijn boete zou met die 71km 50euries zijn, en als ik 69 ging maar 35... dus dat viel wel mee...

nu kregen eergister alle mensen van 15 tot 17jaar in breda een brief van de gemeente. daarin stond dat de gemeente met de regering oid had afgesproken dat we hier in breda vanwege het vele scooter overlast ed. meer aangepakt moeten worden. de nieuwe straf die hier nu is ingegaan is een boete+taakstraf! dus als je nu te hard gaat, door rood rijd, geen helm opdoet, noem het maar op krijg je dus een boete en een aantal taakstrafuren!
Hier baalde we al ergg van, aan het einde van de brief stond ook nog eens dat na een aantal bekeuringen de scooter in beslag word genomen en zonder maar meteen zal worden vernietigd..
dat is dus K*T!

Ik ben vandaag dus aangehouden en moest mee. Kon gelijk als 2de de nieuwe rollebank testen.

Ik haalde 67 km/u. Maar snap er geen fuck van want deze manier is net als je achterkant van je scooter omhoog halen en plankgas geven. er hoeft niemand meer op te zitten, je voorwiel word niet geklemt ik kreeg geen koeling en mijn achterkant werd ook nog eens opgetilt..... Snap er geen hol meer van. na correctie van 3 km/ dus 64km/u en een boete van 50 eurie.

Er hoeft idd niemand meer op te zitten, omdat die bank dus uit zichzelf al de weerstanden berekent, en die dus aftrekt van wat je daadwerkelijk rijdt ;)

En btw, met welke setup had je die 67 km/u voor correctie, en hoe hard ga je normaal gesproken op je eigen teller, kunnen we een beetje vergelijken en kijken waar ik zelf bv. op uit zo komen :)

Yamaha Slider
DR50
Polini Koppeling
Polini Vario
Techno Imitatie uitlaat.

Denk dat ie op de auto teller de 70 wel haalt. De vriend van men zus reed 80 en reed mij langzaam voorbij. Heb zelf namelijk geen teller.

Maar nog snap ik het niet dat ze alsnog mijn wheeliebar vast pakte en em daar bij omhoog klauwde en ik plankgas moest geven... Denk eerder dat ze dat ding gewoon moeten laten staan?

in belgie ben je boven de 75/u SOWIESO je brommer kwijt + minstens 1750€ boete.. echt belachelijk gewoon. Dat tabelletje valt dus écht wel mee hoor :s.
maarja een boete is altijd teveel he.

Hehe

In België ben je je scooter voor 30 dagen kwijt als je scooter boven de 53 rijdt, na correctie. Boete weet ik eigenlijk niet. Ik wacht nog steeds op de mijne. Dit is dan voor als je Nederlander bent :)

Belgen zijn hun scooter kwijt + sowieso een boete van 300€ euro ( hun scooter wordt in een of ander depot gestald en moeten dus voor 30 dagen stallingskosten betalen..) + boete voor het overschrijden van de toegestane snelheid + boete voor geen 'motor'-verzekering + boete voor niet hebben van een motorrijbewijs. Nederlandse boetes zijn hierbij dus niks vergeleken.

Ok extreem vaag????

Maat van me is ook aangehouden en dit snap ik dus echt niet 8P.

Zijn setup:

Gilardoni 74 cc alu cilinder
17,5 mm carb
Malossi 2005 vario
Standaard koppeling
HPI binnenrotor
Yasuni C20

Hij ging dus ff stukje rijden omdat ie net zijn hpi er op had en nieuwe kurkas met lagers. Ding reed goed en hadden em nog op de 100 geklokt. Hij werd aangehouden en moest mee naar de roller. Zelfde roller als mij dus!
Hij haalde 47 zegt ie.... Ding staat nog op het bureau maar wat kan dit zijn? Ik vind dit zelf extreem vaag. En denk eerlijk gezegt niet dat ie dit zomaar ff lult....

ik hoop niet dta dit klopt :O:O
1 t/m 10 km/u - € 30,-
11 t/m 15 km/u - € 45,-
16 t/m 20 km/u - € 70,-
21 t/m 25 km/u - € 100,-
26 t/m 30 km/u - € 125,-
31 t/m 35 km/u - € 205,-
36 t/m 40 km/u - € 240,-
41 t/m 45 km/u - € 270,-
46 t/m 50 km/u - € 300,-
51 t/m 55 km/u - € 365,- + rijbewijs ingevorderd
56 t/m 60 km/u - € 420,- + rijbewijs ingevorderd
61 t/m 65 km/u - € 465,- + rijbewijs ingevorderd
66 t/m 69 km/u - € 520,- + rijbewijs ingevorderd
meer dan 69 km/u - Dagvaarding (scooter en rijbewijs in beslag)
dat kan ik niet betalen dus dna heb ik een groot probleem:(:(

Dit is voor motor (iig kwam het tegen via google op motor forum. En scooter heeft toch ook geen "Rijbewijs") :p.

Back