Dit heb ik geresearcht..
Nou zal ik jullie dan maar voorzien van de nieuwe regels
De regels zijn een combinatie van:
http://archief.om.nl/beleid/beleids...&cid=15&rid=323
en
http://archief.om.nl/beleid/beleids...&cid=15&rid=296
Heb je geen zin om het hele verhaal te lezen? Scroll dan snel naar onderen, naar de simpele zielen versie!!!
"Op grond van art. 5.6.8, lid 1, VR moeten bromfietsen (daar worden snorfietsen onder begrepen) bij voortduring blijven voldoen aan de op het kentekenbewijs of in het kentekenregister vermelde maximum constructiesnelheid, vermeerderd met 5 km/h. Voor de eenvoud en duidelijkheid is door de wetgever gekozen voor een voor de verdachte/betrokkene voordelige marge van 5 km/h, onafhankelijk van de maximum constructiesnelheid. Hiermee wordt voorkomen dat tegen bestuurders bromfietsen die geheel conform de eisen zijn toegelaten tijdens een controle van de permanente eisen verbaliserend wordt opgetreden."
Vanaf 50km/h gaan ze dus rekenen, maar:
"Gegeven de grote pakkans is het niet aangewezen iedere brom- en snorfiets in beslag te nemen indien niet is voldaan aan de door de constructie bepaalde maximumsnelheid (De voor inbeslagneming geldende voorwaarden staan vermeld onder C6)."
het is niet de bedieling om bij iedere pisboete je apparaat in beslag te nemen.
Dat gebeurt alleen bij 3e recidive binnen 2 jaar van een strafrechtbekeuring:
"De geconstateerde maximum constructiesnelheid van het voertuig bedraagt meer dan de op het kentekenbewijs of in het kentekenregister vermelde maximum constructiesnelheid, vermeerderd met 5 km/h, terwijl de overschrijding van de maximum constructiesnelheid onder strafrecht valt.
Er is sprake van een door dezelfde verdachte voor de derde keer begane onder strafrecht vallende overtreding van art. 5.6.8 VR binnen een tijdbestek van twee jaar"
En hoe zat het ook weer met die in beslag genomen kentekenpapieren?
"Om het aantal invorderingen van deel Ia van het kentekenbewijs van brom- en snorfietsen te limiteren wordt het kentekenbewijs slechts ingevorderd indien een onder het strafrecht vallende overtreding van de maximum constructiesnelheid wordt geconstateerd.
Controle van de maximum constructiesnelheid is met de bromfietsrollentestbank een eenvoudige zaak. Ter voorkoming van een overvloed aan door de RDW te keuren brom- en snorfietsen geldt voor brom- en snorfietsen dat het ingevorderde deel Ia van het kentekenbewijs pas naar de RDW kan worden opgestuurd indien niet binnen de daarvoor geldende termijn van vier weken bij de politie wordt aangetoond dat het voertuig in overeenstemming is gebracht met de bij of krachtens de wet gestelde eisen. "
Dus alleen bij een strafrechtovertreding kan je papierzooi in beslag worden genomen. En dan nog krijg je altijd 4 weken de tijd om je bromsnor weer standaard te maken en bij het bureau te laten zien.
En die strafrechtbekeuring? Dat was en blijf 65km/h gecorrigeerd. Maar hoe hard mag je scooter voordat je over de 65 op de nieuwe rollenbrank gaat?
Gemeten: 70 km/h
Correctie: 7 km/h
Resultaat: 63 km/h
Gemeten: 74 km/h
Correctie: 8 km/h
Resultaat: 66 km/h
Kortom als hij ongeveer 72km/h 'kan' dan heb je 65km/h op de bank, en val je onder strafrecht.
Dus nog even voor de simpele zielen:
-Onder 72 echte KM/H krijg je alleen een boete.
-Boven 72 echte KM/H moet je je scooter std maken en binnen 4 weken op bureau laten zien anders moet je voor een echte herkeuring naar het RDW.
-Voor de derde keer in 2 jaar 72km/h of meer en hij wordt in beslag genomen.
En nog een boetetabel gevonden:
http://www.imageweb.info/viewimage.php?file=/2/wsT67839.jpg
Wat hiervan klopt weet ik niet maar het iig wat informatie hoop dat jullie er iets mee kunnen