mosabir7

New Member
ik had me oude scooter ingeruild voor een zip 2 t 70 cc alleen ik was zo dom en heb niet gecheckt of alles inorde was en prc de volgende dag toen ik een rondje wou rijden werd ik staande gehouden en de agenten checkte me frame nummers maar die waren weggekrast en krijg te horen dat me scooter mee genomen werd voor technisch onderzoek nu 2 dagen verder heb alleen een briefje van agent gekregen die die zelf heefr geschreven met zijn naam en nummer 0900 nummer vgm weet iemand wat ik het beste nu kan doen en ik ben bang dat de scooter van diefstal afkomstig is had hem echt voor denk 8 uurtjes en de oude eigenaar zegt dat die der niks van af weet kan ik aangifte doen of is der een kans dat ik toch me scooter terug krijg?
 
Advertisement - register to remove this

Kan je niets controleren op het kenteken ?
Je hebt hem ter goeder trouw gekocht, maar controleren van de nummers zal je eigen verantwoordelijkheid zijn.
 
De koper heeft onderzoek plicht. Dus je bent zelf verantwoordelijk en als je pech hebt word je beschuldigd van heling. Als hij werkelijk gestolen is dan ben je hem sowieso kwijt.

En wat als het framenummer niet direct zichtbaar is op het oog? Framenummers van sommige scooters kun je pas zien als je x aantal kappen en dergelijke hebt verwijderd. Die expertise kun je niet van elke willekeurige particuliere koper verwachten.

Als hij kenteken netjes op zijn naam heeft laten registreren dan zou je juist verwachten dat de overheid hier een fout heeft gemaakt. Kentekenbewijs is altijd gekoppeld aan framenummer. Als een scooter gestolen is dan komt allereerst het kenteken in register te staan.
 
Dat is gewoon niet waar. Vin kan je altijd makkelijk zien.

De overheid? Hoe kom je er bij. Er word in zo'n situatie gewoon een "legale" scooter (of eigenlijk vin) op naam gezet, en je krijgt een andere scooter mee waar de boel niet van klopt.

Daarom moet je natuurlijk altijd het vin controleren.

Hoe is dat de verantwoordelijkheid van de overheid?

Een gestolen scooter kan je natuurlijk niet overschrijven. (een dief heeft de tenaamstellingscode natuurlijk ook gewoon niet)
 
Last edited:
Wat een verhaal.
Geen komma, geen punt te bespeuren.
Maargoed, nee kan je weinig aan doen.
Afwachten.
En als je geen bewijs hebt van de ruil gaat het flink worden.
Dit hele zaakje stinkt overigens imo.
 
Bekijk het eens aan de andere kant .
Stel : jou Scooter word gestolen , en word terug (gevonden ) omdat er een valse plaat op jou Scooter die gestolen is zit/ rondrijd.
Denk dat je blij zal zijn als er gemeld word dat jou Scooter terug gevonden is .
Verder:
Naar verkoper gaan en je geld terug eisen .
 
ik had me oude scooter ingeruild voor een zip 2 t 70 cc alleen ik was zo dom en heb niet gecheckt of alles inorde was en prc de volgende dag toen ik een rondje wou rijden werd ik staande gehouden en de agenten checkte me frame nummers maar die waren weggekrast en krijg te horen dat me scooter mee genomen werd voor technisch onderzoek nu 2 dagen verder heb alleen een briefje van agent gekregen die die zelf heefr geschreven met zijn naam en nummer 0900 nummer vgm weet iemand wat ik het beste nu kan doen en ik ben bang dat de scooter van diefstal afkomstig is had hem echt voor denk 8 uurtjes en de oude eigenaar zegt dat die der niks van af weet kan ik aangifte doen of is der een kans dat ik toch me scooter terug krijg?
Weet je zeker dat jij de sleutels van de zip wel hebt?
 
Back
Top