scooter in beslag genomen

leo123

Well-Known Member
hallo vandaag werd ik aangehouden door een moteragent, hij controleerde mijn zip en de frame nummers klopten met de kenteken. maar omdat de sticker in de buddybak niet meer goed leesbaar was werd mijn scooter in beslag genomen. maar de scooter komt uit 2007
wat moet ik nu doen?
 
Advertisement - register to remove this

Twee vragen:

1: Waarom hield hij je staande ?

2: Wat bedoel je met: "maar de scooter komt uit 2007"

Die sticker is maar een sticker en heeft niets te maken met het verifiëren van de scooter.

Wanneer je een legale scooter hebt en de nummers in het frame komen overeen met het originele kenteken, kan de scooter niet zomaar in beslag genomen worden.

Om eerlijk te zijn twijfel ik een beetje aan je verhaal en denk dat er iets anders aan de hand is.
 
Twee vragen:

1: Waarom hield hij je staande ?

2: Wat bedoel je met: "maar de scooter komt uit 2007"

Die sticker is maar een sticker en heeft niets te maken met het verifiëren van de scooter.

Wanneer je een legale scooter hebt en de nummers in het frame komen overeen met het originele kenteken, kan de scooter niet zomaar in beslag genomen worden.

Om eerlijk te zijn twijfel ik een beetje aan je verhaal en denk dat er iets anders aan de hand is.

ik werd dus aangehouden door een moteragent. en hij kijkt naar mijn framenummers en het klopt met mijn kentekenbewijs. toen zij hij dat ik mijn buddy moest openen en bij een zip zit er een sticker met je frame nummer erop. maar die was helemaal gekrast waardoor het slecht leesbaar was. toen ging hij ervan uit dat er met de scooter was gekut. en werd mijn scooter ingenomen en nu zijn ze aan het onderzoeken als de scooter gestolen is of dat er mee gekut is
 
Twee vragen:

1: Waarom hield hij je staande ?

2: Wat bedoel je met: "maar de scooter komt uit 2007"

Die sticker is maar een sticker en heeft niets te maken met het verifiëren van de scooter.

Wanneer je een legale scooter hebt en de nummers in het frame komen overeen met het originele kenteken, kan de scooter niet zomaar in beslag genomen worden.

Om eerlijk te zijn twijfel ik een beetje aan je verhaal en denk dat er iets anders aan de hand is.

1 was controle

2 met de scooter komt uit 2007 bedoel ik dat de scooter al best oud is. en in me budy zit een sticker met de framenummer erop. en omdat tie best oud is me scooter kan er van alles tegenaangekomen zijn
 
1 was controle

2 met de scooter komt uit 2007 bedoel ik dat de scooter al best oud is. en in me budy zit een sticker met de framenummer erop. en omdat tie best oud is me scooter kan er van alles tegenaangekomen zijn
Zag op internet het volgende:
Bij een zip is inderdaad één van de nummers op een sticker in de helmbak aanwezig.
Blijf dit erg vreemd vinden omdat bij mijn weten de nummers alleen op vaste plekken in het frame dienen te zitten.
Een helmbak is verwijderbaar en het is niet ondenkbaar dat dit ook gebeurd is.
Bijvoorbeeld omdat de slotvanger voor de buddy kapot is gegaan.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met de RDW om e.e.a. opgehelderd te krijgen (www.rdw.nl)
Foto over wat ik hierover heb gevonden heb ik bijgevoegd.
Laat even van je horen over hoe dit afloopt.
Ben benieuwd..............
 

Attachments

  • PIAGGIO ZIP.jpg
    PIAGGIO ZIP.jpg
    142.2 KB · Views: 12
hallo vandaag werd ik aangehouden door een moteragent, hij controleerde mijn zip en de frame nummers klopten met de kenteken. maar omdat de sticker in de buddybak niet meer goed leesbaar was werd mijn scooter in beslag genomen. maar de scooter komt uit 2007
wat moet ik nu doen?
als framenummer is na mijn idee zelfde als chassis nummer als dit klopt is het goed,maar je kan of de vorige eigenaar kan de buddysit/helmbak vervangen hebben idd maar dat zou ik dan gewoon lokaal doorgeven aan hun, als je het idee hebt dat ze je beet willen nemen ivm persoonlijke redenen of via buren of zo die lopen te mierenn**ken dan zou ik een advocaat inlichten en ondertussen kan je info bij rdw opvragen maar ik zou gewoon via advocaat een brief opmaken van bezwaar.
 
als framenummer is na mijn idee zelfde als chassis nummer als dit klopt is het goed,maar je kan of de vorige eigenaar kan de buddysit/helmbak vervangen hebben idd maar dat zou ik dan gewoon lokaal doorgeven aan hun, als je het idee hebt dat ze je beet willen nemen ivm persoonlijke redenen of via buren of zo die lopen te mierenn**ken dan zou ik een advocaat inlichten en ondertussen kan je info bij rdw opvragen maar ik zou gewoon via advocaat een brief opmaken van bezwaar.
een frame of chassis nummer is er altijd in geslagen, een sticker zegt niks, het frame/chassisnr moet corrensponderen met het kenteken dat aannemelijk op jou naam staat..
 
Zag op internet het volgende:
Bij een zip is inderdaad één van de nummers op een sticker in de helmbak aanwezig.
Blijf dit erg vreemd vinden omdat bij mijn weten de nummers alleen op vaste plekken in het frame dienen te zitten.
Een helmbak is verwijderbaar en het is niet ondenkbaar dat dit ook gebeurd is.
Bijvoorbeeld omdat de slotvanger voor de buddy kapot is gegaan.
Als ik jou was zou ik contact opnemen met de RDW om e.e.a. opgehelderd te krijgen (www.rdw.nl)
Foto over wat ik hierover heb gevonden heb ik bijgevoegd.
Laat even van je horen over hoe dit afloopt.
Ben benieuwd..............
ja me scooter staat dus nu in haarlem voor onderzoek. duurt nu al 1 maand, de agent zij dat hij piaggio had gebeld en met dat zij hij dat me blok was gestolen en ik wouw aangifte doen tegen de persoon die me had opgeligt en hij zij iets van ik ben nu druk ik bel je volgende week wel. allemaal heel vreemd
 
Back
Top