Scooter houd in

Enes

New Member
Ik heb sinds de aankoop van mijn scooter problemen met de topsnelheid van mijn scooter.
Setup is
2013 Mbk booster 2 takt
50cc mina vert.
Dellorto phbn 17,5 carbu met manuele choke
Polini highspeed vario
De scooter haalt een top van 55per uur met een supersterke optrek.
Alleen wilt hij niet sneller gaan. Het lijkt alsof hij vermogen verliest. Een soort huunggg geluid waardoor hij dan vertraagt en daarna als ik weer gas geef vliegt hij terug tot dat toerental om dan weer vermogen te verliezen. Ik snap het niet. De varioring is er uit en van de verkoper heb ik niet gehoord dat er een begrenzer op zit. Iemand ideeen? Mijn brandstofmengsel is perfect. Ook blijft hij mooi stationair en werkt de choke goed.
Post automatically merged:

De scooter heeft nu ongeveer 7000 km (heb geen teller op het stuur), voor onderhoud breng ik hem naar een winkel. Ik heb mijn uitlaat ontgrenst en mijn vario, carbu zelf erop gezet en afgestelt. Alleen geraakt het probleem niet weg
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb gehoord dat het misschien kan liggen aan mijn cdi omdat hij het toerental niet kan bijhouden? Zou dit misschien het probleem kunnen zijn? Ik weet niet zo veel van scooters
 
Er zit een begrenzer op... ra ra ra waar zou het toch aan liggen?
Ja ik zou het niet weten, toen ik hem kocht heeft de verkoper mij niks vertelt van een begrenzer.
Post automatically merged:

Hoeveel toeren maakt hij dan bij 55 kmpu?
Wordt je vario wel volledig benut?
Ja daar ben ik ook niet zo zeker van. Maar ik denk dat mijn vario wel benut wordt, ik heb de carter eraf gehaalt en zag wel lijnen op vario aan de buitenkant
 
Als er bij een specifiek toerental een dip ontstaat en daarna weer oppakt dat dien je eens naar je overbrenging te kijken.

Hoe veel gram rollen zitten erin en welke drukveer?
 
Als er bij een specifiek toerental een dip ontstaat en daarna weer oppakt dat dien je eens naar je overbrenging te kijken.

Hoe veel gram rollen zitten erin en welke drukveer?
Het is niet echt een dip, hij stopt gwn met vonken eigenlijk en zakt dan in toeren. Dus gaat hij ook niet sneller. Maar hij zou normaal een top van 70 moeten halen. Ik heb de bougie veranderd maar hetzelfde gebeurt nogsteeds. Ik denk nu aan een probleem aan mijn bobine of ontsteking misschien?
Post automatically merged:

Het is niet echt een dip, hij stopt gwn met vonken eigenlijk en zakt dan in toeren. Dus gaat hij ook niet sneller. Maar hij zou normaal een top van 70 moeten halen. Ik heb de bougie veranderd maar hetzelfde gebeurt nogsteeds. Ik denk nu aan een probleem aan mijn bobine of ontsteking misschien?
Ik heb de polini highspeed varioset. Deze komt met een blauwe drukveer en 6.9g rollen.
Post automatically merged:

Grotere sproeier mogelijk, 2 maatjes
Ik heb al zoveel sproeiers geprobeerd. Heb nu maatje 86. Bij sproeier 90 gaat hij maximum 15per uur dus veels te rijk dan
 
je zou het toerental eens moeten meten waarbij dit optreed. Heb je nu een ontgrensde cdi , of dezelfde die je er op had zitten?
Dat is misschien wel een 45km cdi , wat gemeten wordt aan de hand van het motor toerental
 
Ik bedoel ook niet dat er wat met jouw overbrenging mis is , maar dat hij bij hetzelfde toerental die de cdi toestaat die van je vriend misschien een andere snelheid heeft door zijn overbrenging. Je zou dit kunnen controleren door bij beide het wiel een slag te draaien en het aantal omwentelingen van de koppelingsbel te tellen. Ik denk dat de cdi de vonk onderbreekt als hij bij een bepaald motor toerental is
 
Back
Top