scooter hifi

runnerman

Well-Known Member
Ik weet dat er al berichten over zijn geweest maar ik wilde weten of iemand tips heeft om een hifi systeem in een Runner te bouwen? Kunnen de speakers achter de beenverwarmers? De verwarmers werken toch niet en omdat ik niet snel mag op mijn scoot wil ik toch dat ie speciaal is.
 
Advertisement - register to remove this

ik hoop dat je weet waar je aan begint sjaak
ik neem aan dat je een box onder je zadel wil stoppen?????
ik hoop voor je dat je weet joe je een klankkast (oid) moet berekenen?
anders krijg je nooit een mooi geluid...

suc6
 
ik heb keertje een radio bij een vriend met hem samen bij zijn runner ingebouwd... de speakers hadden we inderdaad bij zijn beenverwarmers gedaan.. het is even passen en meten maar het past wel.. de draadjes hebben we via zijn accu zeg maar door een gat in zijn helmbak gedaan naar de autoradio.. super geluid was het niet... moest dus og eigenlijk vertserkertje in de helmbak en iets zwaardere boxen... dan had ie wel vet geluid gehad..
 
Bij een vriend van mij zijn runner zitten ook speakers achter zijn beenwarmers en hij heeft een autoradio in zijn buddy. Inbouwen is een eitje als je maar ervoor zorgt dat je massa goed is want anders gaan je speakers zoemen. Klinkt wel redelijk, als je goede boxen + versterker koopt heb je een mooi geluid.
 
Bedankt voor de infomatie maar weten jullie mischien hoe groot de speakers waren want volgens mij passen 10cm speakers er in en mischien ook wel 13cm? Wat voor merken zijn goed, ik denk dat Kenwood and Sony Xplod de beste zijn, of niet?
 
ik weet niet of jullie weten waar die 'beenwarmers' eigenlijk voor dienen, maar die zijn bedoelt om de lucht die door de radiator is gestroomt er verwarmd is weer uit de scooter te laten
dit kan zo een paar graden schelen (5 ofzo)
ik merk dit bij mijn zip ook heel erg, ik heb een digi temp meter, wanneer ik het kapje wat op me beenschermer achter me radiator zit laat zitten werd me scooter meestal 65 graadjes, haalde ik dat kapje weg werd ie maar 60!!!!!
dit scheelt ook in prestaties en in warmlopers
 
Groter dan 10cm past er helaas niet zomaar in. Je hebt anders namelijk een probleem met de radiator die er vlak achter zit en de diameter wordt te groot zodat de korf niet meer zonder lelijk zagen in je kappen past.

Onthoud dat 10cm speakers nooit een krachtig vol geluid kunnen geven, snel vervormen, en dat speakers in je helmbak zeer sterk gedempt worden.

Mijn advies:
als je van muziek houdt niet aan beginnen.
Koop liever een vision en prop een 15*23cm ovaal spreker in het handschoenkastje
smile.gif
 
Opgestart door Aidix:
Groter dan 10cm past er helaas niet zomaar in. Je hebt anders namelijk een probleem met de radiator die er vlak achter zit en de diameter wordt te groot zodat de korf niet meer zonder lelijk zagen in je kappen past.

Onthoud dat 10cm speakers nooit een krachtig vol geluid kunnen geven, snel vervormen, en dat speakers in je helmbak zeer sterk gedempt worden.

Mijn advies:
als je van muziek houdt niet aan beginnen.
Koop liever een vision en prop een 15*23cm ovaal spreker in het handschoenkastje
smile.gif

Alleen een Vision kopen om speakers in je handschoenen kastje te doen? Die is gek!
No personal offence!

Runnerman: niet naar luisteren en gewoon je Runner houden! Veel betere scooter! Ziet er beter uit en kwalitatief beter!
smile.gif
 
Gewoon boxen erin proppen waar het past, en ja mooi geluid krijg je natuurlikj nooit, het is in je buddy dus het is opgesloten. Een vriend van me heeft in zijn Neos de boxen in zijn beenschil, gewoon gaten gezaagd best zonde maar wel vet mooi, hij had zes boksen, 4 in zijn beenschild, en 2 grote in zijn buddy, tegenover elkaar. HIj heeft alleen nog een versterker nodig.

SvR
 
Back
Top