Scooter Hapert Krijg maar niet afgesteld

Shiivers

Well-Known Member
heej ik heb een aerox 50 snel met best wat snel spul eronder , maar ik krijg hem maar niet afgesteld echt al tig sproeiers gebruikt andere rollen geprobeerd maar er blijft maar een soort dip in zitten . als ik gas geef komt ie eerst op veel toeren en trekt die weg en dan komt er opeens drie keer een soort stotter alsof die verzuipt en ff niet kan doortrekken en dan loopt ie iets harder maar hij komt maar niet uit die dip. iemand hier ervaring mee miss ? ik word echt beetje moedeloos en begin een beetje te twijfelen aan de bobine of Cdi (weet iemand miss kenmerken van kapotte cdi of bobine ? )

de setup is als volgt :
50cc power one aluminium cilinder
Polini race vario met nu 3,6 gram rollen
Mallossi Flyclutch met zwarte veren .
17,5 deliorto
Gianelli Shot
Orginele luchtfilter ( heb ook al powerfilter geprobeerd maar dan is t nog moeilijker afstellen)
 
Advertisement - register to remove this

3,6 gram is zoiezo veeel te licht :)

wat is de kleur van je bougie? lijkt mij dat het daaraan ligt..
de afstelling van je carb
 
hij is zwart maar dat blijft ie ook heb namelijk al van af 96 tot 128 geprobeerd en rond de 114 zat er tog iets meer power maar tog blijf die haperen. zou het aan die rollen kunnen liggen dat ie zo happert in combinatie met een slechte afstelling want ik had eerst 4 gram erin en dat liep wel iets beter
.
 
114? in een 17,5mm met ori filter?

ik zou het eerder rond de 80 zoeken :)
en het haperen zou eerder door een slechte verbranding komen dan door de rollen oid..
 
ja alleen de gaten bovenop de filter heb ik groter gemaakt en eer zit aan de zijkant nog een gat met 2 a 3 cm doorsnee . dus slechte verbranding kan het dan aan de bobine of cdi liggen ?
 
maak die dus maar weer dicht , en zet je prop er weer in.

en dan iid eens rond de 80 proberen , dit is een zeer simpel en std setupje , dus wat er nou zo bijzonder aan is. kortom , zeer makkelijk af te stellen.

wat voor drukveer heb je ?

3,6 zou zeker wel kunnen hoor.

mja , het is gewoon een kwestie van afstellen , lukt dat niet zal dat betekenen dat jij gewoon niet kunt afstellen , zo simpel ligt het.

dit is gewoon een std setupje , een powerone cilinder is niks sneller dan een std cilinder , hoogstens net wat meer koppel.
 
@Melf kerel zo of topic . ik weet niet hoor maar cilinder zegt niet alles en ik heb een probleem dus "je kan gewoon niet afstellen " is geen antwoord op mijn probleem dus als je het niet weet post dan niet .

@alex ja idd maar daarna ook weer verkleind want begon met grote luchtfilter . maar het probleem is dat er een soort uitval moment in zit die de scooter een fractie van een seconde lam legt en daarna niet meer in snelheid wilt stijgen.

maar wie kan mij vertellen wat de kenmerken van een kapotte boubiene en CDI zijn ?
 
@Melf kerel zo of topic . ik weet niet hoor maar cilinder zegt niet alles en ik heb een probleem dus "je kan gewoon niet afstellen " is geen antwoord op mijn probleem dus als je het niet weet post dan niet .

@alex ja idd maar daarna ook weer verkleind want begon met grote luchtfilter . maar het probleem is dat er een soort uitval moment in zit die de scooter een fractie van een seconde lam legt en daarna niet meer in snelheid wilt stijgen.

maar wie kan mij vertellen wat de kenmerken van een kapotte boubiene en CDI zijn ?

en Melf heeft nog gelijk ook :)
hij zit al wat langer in het fora gebeuren, en al helemaal in het scooter gebeuren..
dus hij zal er wel wat vanaf weten ;)

als je bobine kapot is zou die heel de tijd moeten stotteren geloof ik
 
Back
Top