Ben je niet tevreden over de manier hoe de dealer met je klacht omgaat, neem contact op met de importeur.
Een nieuwe scooter moet goed functioneren, ook al is het een Chineesje.
Let wel, ga er niet zelf aan sleutelen en laat de beurtjes op z'n tijd doen anders kan dit een reden zijn om de garantie nietig te verklaren.
En inderdaad, wat ik al hierboven gelezen heb, blijven teruggaan en blijven lastigvallen en hou een "logboek" bij van je acties en correspondentie met dealer en andere partijen. (vanaf de aankoop tot nu toe en van de toekomst)
Verder een brandstofslang vergroten heb ik nog nooit van gehoord.
Of men heeft je wat wijsgemaakt omdat men in de gaten had dat je er zelf geen verstand van had en ze van je af wilde zijn of je hebt het verkeerd begrepen en hebben wellicht de stationair-sproeier of de hoofd-sproeier vergroot.
By the way, misschien off-topic maar ik heb nooit problemen gehad met 4-takt en doet zeker niet onder voor 2-takt, in tegendeel.
Het is dus ook niet zo dat je de verkeerde keuze heb gemaakt, in dit geval voor een 4-takt en daarom problemen kunt verwachten en je op je eigen blaren moet zitten.
Toegegeven 4-takt is niet zo gemakkelijk op te voeren als 2-takt en de techniek iets gecompliceerder maar ik durf te beweren dat tenminste 50% zoniet meer van de problemen hier op het forum met 4-takt niet ligt aan het feit dat het een 4-takt scooter is maar het feit dat men ondeskundig eraan sleutelt en veranderingen aanbrengt.
Een brommer is nu eenmaal bedoelt om zich met een snelheid van maximaal 45 kmpu te verplaatsen, koop je een brommer dan weet je dat en leg je er dan ook bij neer, wil je sneller koop dan geen brommer maar een motor of een auto of een vliegtuig of een raket. (je weet wat ik bedoel)
Verder, van een 50cc 4-takt kun je misschien wel meer plezier hebben als van een 2-takt als je hem tenminste goed behandelt, op zijn tijd z'n beurtjes doet en hem gebruikt waarvoor hij ontworpen is.
Men zegt wel, een 50cc is ontworpen om sneller te kunnen, dat was misschien vroeger zo maar tegenwoordig wordt overal op gespaard om er zoveel mogelijk winst uit te slepen en is bovengestelde niet meer helemaal waar.
Het is niet voor niks dat in vele landen 50cc helemaal niet populair is maar meer wordt uitgeweken naar 125cc of 150cc omdat daar de wetten wat minder achterlijk zijn dan in Nederland/België/Duitsland.