This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter gekocht maar kenteken staat bekent als gesloopt

reus-lucius

New Member
Goedenacht allemaal,

Ongeveer een maand geleden heb ik een scooter gekocht en kreeg de kentekencard mee. De codes nodig voor het overschrijven had de verkoper opnieuw opgevraagd en die kreeg ik afgelopen week binnen. Via internet probeerde ik de scooter om te schrijven maar dit lukte niet. Hierop heb ik een kentekencheck gedaan bij RDW en hieruit kwam naar voren dat er geen gegevens meer bekend waren van dit kenteken. dus de scooter was gesloopt.

Wat moet ik nu doen om deze scooter weer op de weg te krijgen?

Komt het Vin-nummer op de kentekenkaart wel overeen met het framenummer?
Wat zegt de verkoper hiervan?
Lijkt mij een verdacht zaakje.

Ik zou de RDW eens contacteren en houd frame- en bloknummer bij de hand en vraag ook eens hoe het mogelijk is dat voor deze scooter, die dan eigenlijk gesloopt zou moeten zijn, een tenaamstellingscode door hun kan worden afgegeven ?
Misschien wel aangifte doen bij de politie mocht het werkelijk echt niet kloppen en de verkoper niet bereid is de brommer terug te nemen en je geld terug te geven of opte draaien voor de kosten die nodig zijn om deze brommer weer legaal op de weg te brengen.

Word een moeilijk verhaal. heb dit gehad met een keeway. Kwam er achter dat t kenteken net een maand geleden als gesloopt was aangemeld. De jongen kon eerst zijn kenteken niet geven omdat hij hem niet kon vinden. eenmaal thuis op kenteken gezocht en was gesloopt. na bellen met RDW bleek dit langer dan een maand te zijn geleden en daarom moest alles opnieuw gekeurd worden, ander frame met kenteken was de oplossing.