This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter gaat niet harder dan 70km/h

k.a

New Member
Dag allemaal,

Ik heb het volgende,

Een beta eikon(ycon) met een mina lang blok eronder.

Nu heb ik er vanalles aan gedaan zie hieronder:

77cc airal xtreme pen 12
28mm polini pwk 125 sproeier
Stage6 sport luchtfilter
Stage6 gelagerde vertandings deksel
Polini draaibaar inlaat
DDL high end minarelli uitlaat
Stage6 13/44 secundaire vertanding
Std 13/52 Primaire vertanding
MvT hpi ontsteking
Doppler race pen 12 krukas
Malossi mhr overrange variateur 7.2g
Malossi kevlar overrange v snaar
Malossi overrange 128mm koppeling
Polini blauwe drukveer 22kg
Blauwe trekveren
Koppeling malossi delta clutch blauwe trekveren


Nu rijdt de scooter volgas 65/70 km/h 80 op de teller.

ik zie allemaal setups met minder die 10x harder gaan. Waar gaat het mis?
 
Rollen 3.5 á 3.9 gram, rode drukveer. Zou dat eens proberen.
Heb m'n lichtste geprobeerd dat zijn 6,5g en rode drukveer. Maar blijft super hoog in de touren. Ik kon wel met rode drukveer rijden als ik met de polini hi speed variateur rij maar met de malossi overrange variateur blijft hij zelfs met zware rollen hoogtourig rijden
 
Drukveer en trekveren zouden je top niet moeten verkloten mijns inziens.
Je scooter zou er lastig moeten komen, maar uiteindelijk een hogere top moeten halen.

Je vertanding heb je ook aangepakt dus dat is het vermodelijk niet.

Hoe klinkt het als je 70 rijdt? Begint de scooter overtoeren te draaien? Sputtert die, knalt die?
 

Naar de 70 toe is het prima dus dan zal het niet liggen aan de druk/trek veren. Het is alsof die een beetje terug zakt in de touren en daar dan blijft hangen
 
Even op de MVT site gekeken en dat is deze volgens mij: https://mvt-allumage.com/en/digital...e-digital-ignition-with-li-3701674301321.html

Ik lees in de beschrijving het volgende:
- Ignition timming adjustment using MVT Diagram Control Unit RJ34/6,7,8 : 0,35mm before TDP (Top Dead Point) on 45mm stroke crankshafts and 0,40mm before TDP on original 40mm stroke crankshafts.

- Ignition timming adjustment using MVT EPROM Control Unit EPROM1,2,3,4,5 : 2.9mm before TDP (Top Dead Point).

Op de foto bij K-Parts (waar ik jouw exacte naam vind - https://www.k-parts.nl/ontsteking-mvt-premium-digitaal-minarelli-euro2 ) zie ik de RJ34-7 CDI liggen. Dit betekent dat je hem moet afstellen op 0.40mm voor het bovenste dode punt. Heb je dit gedaan?

Klopt het dat je dat gedaan hebt en ook inderdaad die RJ34-7 hebt?