Er zit gewoon een zwarte drukveer in, ik had een hele koppelingset gekocht van supertec (zie bijlage).Welke drukveer?
Ik heb de apparaat daar niet voor.Compressie al eens gemeten?
Ik heb altijd met genoeg olie gereden, wel ben ik ooit van Utrecht naar Amsterdam gereden met de scooter en daar begon het getik.Geen warmloper gehad of met te weinig olie gereden?
Ik heb die nog niet gemeten, ga dat morgen doen. Ik vroeg me wel af op wat ik de speling moet afstellen? Zie veel 0.10 in en uitlaat staan, of moet dit iets anders zijn?Wat is de klepspeling dan?
Ik heb de klepspeling gecheckt ze waren beide 0,10 mm dus daar ligt het niet aan. Daarnaast denk ik dat het daar niet aan licht want de scooter start altijd in 1 keer.Welke drukveer?
Compressie al eens gemeten?
Geen warmloper gehad of met te weinig olie gereden?
Wat is de klepspeling dan?
...Het is een brommer dus hij hoort 45 te rijden
Mijn oliepeil is gek genoeg op niveau. De laatste keer dat ik olie moest bijvullen (iets van 50 ml) , was circa 700 km geleden. Ik zal binnenkort kijken hoe de kleppen eruit zien. En als het door teveel benzine komt? Wat zou ik kunnen doen om dat te verhelpen?Bougie Lijkt mij erg zwart Veel te rijk of je klepseals zijn kapot waardoor je olie verbrand
Is je oliepijl nog wel op niveau of moet je veel olie bijvullen.
Als ik alles zo zie en lees denk ik dat je olie verbrand waardoor je een lekkende klep (meestal uitlaatklep) krijgt en dus compressie verlies.
In dat geval ben je ook je vermogen kwijt en dat verklaard dan weer dat hij belast niet harder wil dan 30 km/u.
Trek je kop er eens vanaf en bekijk je kleppen of deze nog wel goed sluiten en op kool afzetting.
Suc6
Is dit geen ijzeren pijpje dan ? In plaats van een slang , dit is van het sls systeem . Zijn bij sommige afgekoppeld , d.m.v. een plaatje , lees dit stuk erover maar eens : https://scooterforum.net/threads/sls-systeem.215349/Bij het kleppen checken zat er een slang naast het kleppendeksel,
Ik vond dat ook vreemd. Op de technische tekeningen in zandri zag ik ook een ijzeren pijp, maar bij mij was het echt een metalen / hard rubbere slang die naar achteren gaat. Ik stuur morgen een foto ervan. Bedankt.Is dit geen ijzeren pijpje dan ? In plaats van een slang , dit is van het sls systeem . Zijn bij sommige afgekoppeld , d.m.v. een plaatje , lees dit stuk erover maar eens : https://scooterforum.net/threads/sls-systeem.215349/
Hier een foto van het systeem vindt het erg vreemd, het lijkt naar ergens in de krukas te gaan.Is dit geen ijzeren pijpje dan ? In plaats van een slang , dit is van het sls systeem . Zijn bij sommige afgekoppeld , d.m.v. een plaatje , lees dit stuk erover maar eens : https://scooterforum.net/threads/sls-systeem.215349/
Hij zit wel erg vast het zit ook op de bouten, valt het te verwijderen met remreiniger?Lijkt op foto 1 via een vacuüm klep naar het inlaat traject te lopen . Witte spul is waarschijnlijk vloeibare pakking , met een pakking krabber proberen te verwijderen , zou hem wel vervangen. Let wel op fat er niets in het inlaat kanaal valt , afdichten, met stuk doek , of keuken papier
Of een kleine staalborstel , denk niet dar remmenreiniger iets doet , is voor smeer , en los vuil .valt het te verwijderen met remreiniger?
Is dat het deksel van de carb? Is daar iets mis mee , daar wordt vacuum gezogen , zodat het membraam naar boven gaat , en daarmee de gasschuifPS: Ik denk de oorzaak van het probleem gevonden te hebben....
Isgoed bedankt. Ik had ook een ander probleem gevonden: In het membraan, waar de veer tegen drukt, was er een rubbertje (wat ik erg raar vond, meestal is het van hardplastic). Bij het verwijderen van de naald was de rubber afgebroken en brokkelde het compleet af in kruimels, alsof het een cake was geworden. Ik denk dat ik de hele carburateur zal vervangen, want hij was daarnaast erg vies van binnen.Of een kleine staalborstel , denk niet dar remmenreiniger iets doet , is voor smeer , en los vuil .
Is dat het deksel van de carb? Is daar iets mis mee , daar wordt vacuum gezogen , zodat het membraam naar boven gaat , en daarmee de gasschuif
Bedankt.Die slang die opengebarste is , is zo wie zo niet goed , inkorten en her monteren kan zo wie zo geen kwaad.