scooter een beetje begrenzen zonder optrek te hinderen

kzsp2

Member
hallo iedereen ik heb een speedfight 2 uit 2005 een ac loopt prima maar ik las laats over het feit dat als je alleen de vario ring in je scooter hebt dat je heelveel toeren gaat maken en dat wil ik voorkomen nu heb ik hem er uit gehaald en gaat de scooter 68 top op gps en dat is de snelheid dat je een wok krijgt is er een manier om deze een beetje terug te halen zonder de optrek te hinderen top maakt mij niet echt uit ik wil graag een snel optrekkende scooter en een uitlaat prop verpest dat zou een euro begrenser iets zijn? het gaat maar om 10 kmpu minder of zijn lichtere rollen al genoeg zit nu 7 gram in
 
Advertisement - register to remove this

Lichtere rollen zijn hiervoor helemaal niet bedoeld.

Je zult de vario moeten begrenzen. En altijd iets onder topsnelheid rijden zodat die geen overtoeren draait vanwege de begrenzer.
 
Een begrenzer vernachelt je optrek nog meer en dat is nou net wat je niet wilt.
Met de varioring maakte de scooter overtoeren, heb je gelezen en dit is waarschijnlijk ook zo als je de snelheid moet begrenzen van 68 gps naar 55 gps, maar het is te proberen.
Maar ik denk toch dat als je de deze scooter redelijk goed de gedoogde snelheid wilt laten rijden dat je iets moet doen aan de flow door het blok, met andere woorden, weer iets als een prop moet terugplaatsen in de uitlaat en uiteraard de hoofdsproeier moet aanpassen naar deze begrensde flow. (kleiner dus)
Met de doorlaat diameter van de prop en de grootte van de hoofdsproeier kun je dan gaan experimenteren totdat je de gewenste snelheid hebt bereik, maar dit gaat altijd ten koste van de optrek.
 
Oke goed om te weten ik deed het idd zo dat ik er een vario ring in had maar nooit vol gas reed alleen was ik daar een beetje klaar mee ook heb een nog een vraag misschien heel dom hoor er zit geen uitlaat pakking op en hij lekt daar heel erg als ik er een pakking tussen stop heeft dit ook nog effect op de top snelheid? En zo'n euro begrenzer is niets ook niet om hem 10 kmpu zachter te laten lopen
 
een vraag misschien heel dom hoor er zit geen uitlaat pakking op en hij lekt daar heel erg
Dat is iets wat ik niet goed begrijp.
Je bent bang dat je aangehouden wordt omdat je brommer te snel rijdt, aan de andere kant trek je wel de aandacht van de politie naar je toe door met een lawaaierige uitlaat te rijden !

als ik er een pakking tussen stop heeft dit ook nog effect op de top snelheid?
Dit is slecht te voorspellen en kan 2 kanten opgaan, maar alleen al voor het bovenstaande feit zou ik toch je scooter stiller maken door die pakking van 4 Euro te plaatsen.
 
Ja ik heb hem al besteld hoor maar had geen idee wat voor effect it kan verwachten ook over de uitlaat ik heb een technigas uilaat omdat de orginele kapot en lek was en ik hem goedkoop van marktplaats kon krijgen. Hij is niet luider dan de originele maar klinkt wat scheller
 
ik heb best een goed idee mischien snor vertanding er in stoppen zodat hij nog sneller optrekt en een minder hoge topm krijgt zou dit goed werken ?
 
Dat is iets wat ik niet goed begrijp.
Je bent bang dat je aangehouden wordt omdat je brommer te snel rijdt, aan de andere kant trek je wel de aandacht van de politie naar je toe door met een lawaaierige uitlaat te rijden !


Dit is slecht te voorspellen en kan 2 kanten opgaan, maar alleen al voor het bovenstaande feit zou ik toch je scooter stiller maken door die pakking van 4 Euro te plaatsen.
update ik heb de pakking er tussen gezet en er voor gezorgt dat hij lucht dicht is nu gaat hij alleen 75 kmpu. hoe kan het zijn dat ik op yt en instagram jongens zie met 70cc build met alles er op en eraan maar die gaan maar 60 max en mijne alles stnd bahelve vario en uitlaat gaat 75
heeft dit met vertanding te maken of hoe krijgen hun het voor elkaar ?
 
update ik heb de pakking er tussen gezet en er voor gezorgt dat hij lucht dicht is nu gaat hij alleen 75 kmpu. hoe kan het zijn dat ik op yt en instagram jongens zie met 70cc build met alles er op en eraan maar die gaan maar 60 max en mijne alles stnd bahelve vario en uitlaat gaat 75
heeft dit met vertanding te maken of hoe krijgen hun het voor elkaar ?
Dat zijn beginnersfouten van beginnende sleutelaars die denken dat '' een 70cc'' met een 21 mm en powerfilter het maximale uit een Peug vert blok te halen valt. Dat is geen wijsheid dat zijn gewoon fouten die iedereen moet leren.

De standaard variateur van een Peug vert blok heeft geen varioring trouwens maar een vario deksel achter op,
als je daar 1 ringetje tussen alle 3 de ophanging van dat vario deksel dan gaat er iets van de begrenzing af qua snelheid,
dat zal je zelf moeten testen of dat met 1 of 2 ringetjes moet. De optrek blijft hetzelfde enkel de variateur kan niet meer geheel open.
 
Dat zijn beginnersfouten van beginnende sleutelaars die denken dat '' een 70cc'' met een 21 mm en powerfilter het maximale uit een Peug vert blok te halen valt. Dat is geen wijsheid dat zijn gewoon fouten die iedereen moet leren.

De standaard variateur van een Peug vert blok heeft geen varioring trouwens maar een vario deksel achter op,
als je daar 1 ringetje tussen alle 3 de ophanging van dat vario deksel dan gaat er iets van de begrenzing af qua snelheid,
dat zal je zelf moeten testen of dat met 1 of 2 ringetjes moet. De optrek blijft hetzelfde enkel de variateur kan niet meer geheel open.
Bij mij zat er een ring tussen maar ik heb hem gekocht op marktplaats voor 400 met 23.000km er op dus waarschijnlijk heeft hij hem al eens vervangen ik had de ring er in maar toen maakte hij teveel toeren dus vandaar probeer ik het zonder ring op te lossen maar dat lijkt lastiger dan gedacht mischien maar een prop in de uitlaat dan of niet tegen de max van de vario ring rijden er is weinig politie in de buurt maar ik heb al een paar keer gehad dat ik met geluk er onder uit ben gekomen en wil eigelijk niet over mijn schouder hoeven kijken de heletijd. Dus dan maar de vario ring er weer in toch bedankt voor de hulp.
 
Dat zijn beginnersfouten van beginnende sleutelaars die denken dat '' een 70cc'' met een 21 mm en powerfilter het maximale uit een Peug vert blok te halen valt. Dat is geen wijsheid dat zijn gewoon fouten die iedereen moet leren.

De standaard variateur van een Peug vert blok heeft geen varioring trouwens maar een vario deksel achter op,
als je daar 1 ringetje tussen alle 3 de ophanging van dat vario deksel dan gaat er iets van de begrenzing af qua snelheid,
dat zal je zelf moeten testen of dat met 1 of 2 ringetjes moet. De optrek blijft hetzelfde enkel de variateur kan niet meer geheel open.
nog even een vraagje als u het niet erg vind als ik hier nou snor vertanding in zet van bijv een oude viva city zou hij sneller optrekken en een minder hoge top hebben toch ?? zou dit de snelheid omlaag halen en met hoeveel ongeveer als hij ongeveer 55/60 gaat durf ik het wel aan maar 74 is best een dure boete
 
Een kortere vertanding resulteert, in jouw geval, alleen maar in overtoeren, dit is dus niet de oplossing die je zoekt.

Ik denk dat je het meer moet zoeken om richting origineel te werken, dus zoals beschreven in mijn bijdrage #3.
Je moet bedenken, door het afwezig zijn van de originele prop in de uitlaat, hetzij door deze te verwijderen, hetzij door het plaatsen van een andere uitlaat en tevens het aanpassen van de brandstofvoorziening (sproeier) heeft de scooter ineens meer vermogen, hierdoor resulteert alles wat je aanpast tussen krukas en achterwiel in overtoeren.
 
Last edited:
Back
Top