Scooter houd in bij optrekken en valt uit bij stilstaan tenzij ik een beetje gas bij geef als de choke er niet meer op zit

Pimekuhh

Member
Dag, zoals jullie kunnen zien aan de titel rijd mijn scooter de laatste tijd niet meer zo lekker. Hij houd in bij optrekken (vanuit stilstand en lage snelheden) en valt hij uit als ik tot stilstand kom (tenzij ik een beetje gas bij geef, dan blijft ie nog maar net draaien). Ik geef jullie een voorbeeld van de problemen:
ik wil een fietser inhalen, maar hij is nog niet volledig aan de kant, ik laat het gas los zodat ik de fietser niet aanrij. eenmaal als de fietser aan de kant is geef ik gas om hem in te halen, maar ho! de scooter gaat niet vooruit. hij blijft hangen rond de 10-15 km/h en klinkt alsof ie bijna uitvalt en schiet na 1 seconde pas vooruit.
Probleem 2: ik kom bij de stoplichten tot stilstand en moet dan een beetje gas blijven geven, want anders valt de scooter uit.

op topsnelheid rijd de scooter wel perfect trouwens. deze problemen komen alleen voor zodra de motor warm is en de choke uit is. wat mij dus laat denken dat ie afgesteld staat op te veel lucht. heb ik dat juist?

alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Ik ga even in mijn glazen bol kijken.

Glazen bol zegt : MOET MEER INFO HEBBEN.
Welke info heb je nodig? :)
Post automatically merged:

Wat voor scooter? Wat is je setup? Sinds wanneer doet t probleem zich voor?
De scooter is een Turbho RL-50, 50cc gy6 met 8.5gr malossi rolletjes. de problemen deden zich al voor voordat ik de rollen had vervangen. ongeveer vanaf de 7000km. nu staat ie op 86XXkm
 
Back
Top