scooter houd een beetje in op volgas

KingAgg

New Member
hallo

ik heb een peugeot fox deluxe uit 2005 en had een tijdje terug de lagers in de vertanding vervangen omdat ie pittig olie lekte

dat project zit er nu op en hij rijd over het algemeen aardig goed

het probleem dat ik heb is de sproeier is 62 ( als ik het me goed herinner ) de luchtschroef staat 3 volle slagen open
hij start na 1 kick ( automatische choke ) reageert goed op het gas en trekt goed op en blijft knap stationair lopen en als ie koud is trekt ie iets moeizaam en stotterd wat maar komt goed vooruit als ie warm is trekt ie prima met ook iets gestotter met heel weinig gas


hier even een situatie schets

als ik me gas een beetje los laat meestal van 75% los om vaart te minderen en weer wat gas geef begint ie wat te stotteren maar trekt wel
soms denk ik te horen dat ie een vonk slag mist als ik het gas los gelaten heb

en soms als ik vol gas rij en naar 75% los laat om een bocht te nemen en dan weer volgas wil kakt ie een beetje in en pakt dan weer gelijdelijk op meestal laat ik dan weer gas los naar 75% en bouw dan langzaam op naar 100% in dit gedeelte stotterd of mist ie nooit

de bougie is een beetje een apart verhaal hij is half donker en half licht ( maar wel bruinig ) en er zit olie op het schroefdraad op de hele lengte
ook komt wat zwarte sproei vocht uit de uitlaat ( gianelli terugloper ) en kan ik zien zitten op de pijp

als ik er zelf naar kijk denk ik sproeier te groot ook omdat de luchtschroef 3 hele slagen open moet om goed te kunnen lopen
maar de bougie word ik niet wijzer van

een richtlijn die ik gelezen heb leest als volgt " Peugeot AC horizontaal en vertikaal 12mm gurtner carb sproeier rond de 60 met std 50cc terugloop uitlaat en ontgrensd"
 
Advertisement - register to remove this

Okey heb nu een deel kunnen oplossen er zat sproeier 64 in nu zit er 60 in goed afgesteld trekt en rijd perfect

Alleen de snelheid is nog steeds niet hard genoeg nog steeds maar rond de 50

Zouden die witte buisjes uit het luchtfilter halen een oplossing kunnen bieden met natuurlijk een grotere sproeier het geluid en verbruik maken mij niet veel uit als je maar 60 of liefst harder gaat
 
Ik ben er achter gekomen door de buisjes er uit te halen en sproeier 68 te steken hij weer trekt als een beest en de 50 ver voorbij gaat het fine tunen komt nog en stationair zal ie waarschijnlijk modder vet lopen maar dit bewijst dus het tegendeel dat de witte buisjes wel degelijk verschil maken in snelheid
 
Back
Top