Scooter doet het opeens niet meer

Status
Not open for further replies.

BlackSpirit

Well-Known Member
Hey allemaal

eergisteren wou ik me scooter wassen ' booster spirit jaar : 2009'
Dus ik wou hem de garage uit rijden.. ik probeer hem te starten. wou gewoon niet aangaan .. kickstart & elec gingen allebei niet .. mijn eerste gedacht was de batterij aangezien achterlicht niet echt fell brande:) heb ik batterij vervangen.. ging achterlicht goed maar ging nog steeds niet aan..

heb echter niets veranderd wat dit kon veroorzaken.. heb wel 2 weken geleden powerfilter erop gehangen van malossi & nieuwe kappen & stuur veranderd enz .. paar opvoer spullen maar dit is al wat langer geleden. dus in principe heb ik
verder niets gedaan wat dit kan veroorzaken...

echter is deze brommer nooit perfect afgesteld geraakt heb hier al 200 euro aan uit gegeven en elke keer stotterde hij weer toen hij warm werd .. heb dit bij een bekend mbk dealer gedaan & deze kreeg hem niet afgesteld wat ik dus heel erg vind !

motorisch: nieuw trekveertjes,nieuw drukveer,nieuw kelkske malossi met beschermkap over,nieuw gewichtjes, gianelli reverse pijpke
electrisch: electronische teller,lexus achterlicht,tnt spotjes + ingebouwde pinker vanvoor rondom spotjes

dus wat er recent aan veranderd is is de kelk & de nieuwe kappen.. maar kan dus niet begrijpen dat deze kelk het probleem is want deze reed ervoor gewoon geweldig ! heb met carb zitten spelen meer lucht gegeven & toeren schroef beetje meer stationair gegeven & dit deed het stotter gedeelte weg..
eergisteren dus een 20km mee gereden reed hem de garage in .. stationair viel hij toen gewoon uit .. dacht dat dit gewoon door de koude kwam :) -5 was het hier ..

Nu de dag erna wou hij gewoon niets meer doen

Edit : Heb nu de boegie uitgetrokken :) && kabel vonkt dus niet .. heb deze echter met tang vast moeten houden omdat ik schokken over mijn handen kreeg ... 'had het rubber gedeelte vast errond .. kreeg gewoon schok dat me hand wegvloog-_- ... maar zag geen vonk in de kabel zelf :S
heb deze terug gestoken & deed nog minder .. hoorde raar trrrr geluid van batterij komen.. alhoewel dit op kortsluiting lijkt verbaasd het me wel want voordat ik de 'bobine' eruit trok deed hij dit niet ...

Edit : schoonbroer was kome kijken.. nogal populair opvoerdertje in deze buurt^^
kickstart geprobeerd half uur lang op suf kicken.. ging voor geen meter ..
kader met multimeter zitten kijken voor kortsluiting ,, niets gevonden..

Weet dus echt niet wat ik moet doen
ben er net achter gekomen dat het een a klasse is & niet een b klasse dus ben goed genaaid ..; hij rijd +-80km/u ben zelfs al tegen gehouden met fake papieren en was nieteens opgevallen...
maar deze scooter is nog redelijk jong... dus met me moeder afgesproken deze te verkopen aan dealer & nieuwe te kopen .. echter heeft deze nog maar 3000km op teller

Voordat ik deze kan verkopen moet dit opgelost zijn want heb er toch een pak geld ingestoken aan de kappen enz...

Dus aub kan iemand me helpen hiermee ? is echt belangrijk anders kan ik mijn nieuwe scooter niet gaan kopen:(

edit: heb overlangs wel zekering mogen veranderen omdat na mijn nieuw achterlicht deze kapot gegaan was zonder reden.. mischien dat het weer kapot is gegaan maar betwijfel het omdat anders het tellertje wel nog gaat.. & heb ook sterkere spotjes gestoken:) 12v 35 wat uit gewone electro winkel maar opzich zijn het dezelfde van voltage & merk van uit mijn tnt spotjes

Grtzz
 
Advertisement - register to remove this

Koop eerst maar eens een nieuwe bougiekabel, bougiedop, en bougie. Dan trek je die "powerfilter" eraf en houd je je hand voor 80% voor de lucht inlaat op je carb. Als hij dan wel (een beetje) wil lopen dan is het gewoon door het koude weer icm je niet afgestelde carburateur.

PS niet vergeten je contact aan te doen ;)?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top