Scooter spuit koelvloeistof en doet nu niks meer

Sam.p

New Member
Hoi, ik heb een aerox 70cc malossi. Ik had een aantal maanden geleden problemen met de scooter en heb in de tussentijd geen tijd gehad om deze te maken. Nu had ik toevallig wel tijd en heb ik de koppakingen vervangen van de cilinder. Nu wilde ik gaan testrijden en na een kleine halve minuut spoot er een fontein van koelvloeistof uit het reservoir. Ik heb dit probleem eerder gehad maar dan kwam het door een te hoge temperatuur, wat hier niet de oorzaak kan zijn. Ik de scooter even terug naar huis gelopen en gekeken wat er mankeerde. Ik heb niks kunnen vinden en heb alles bijgevuld en geprobeerd om de scooter op nieuw te starten. Met geen succes helaas, het lijkt zelfs alsof de cilinder is vastgelopen. Zou dit kunnen kloppen dat dit gebeurd na zon klein stukje rijden? Ik ben eigenlijk een beetje klaar met dit gezeik want dit is al de hoeveelste keer dat mij dit overkomt.
(Het gaat trouwens on een aerox r 2t met een malossi sport 70cc cilinder)
 
Advertisement - register to remove this

Te warm geworden, zuigerveren uitgezet met de zuiger en ingevreten op de cilinder. Blok aan gort.... En waarom zou het nu niet een te hoge temperatuur kunnen zijn? Je koelvloeistof is blijkbaar zo warm geworden dat deze overdruk heeft gegenereerd met lekkage tot gevolg.

Demonteren en controleren. Dik K*t en weer kosten, maar dat hoort bij opvoeren.
 
Last edited:
Te warm geworden, zuigerveren uitgezet met de zuiger en ingevreten op de cilinder. Blok aan gort.... En waarom zou het nu niet een te hoge temperatuur kunnen zijn? Je koelvloeistof is blijkbaar zo warm geworden dat deze overdruk heeft gegenereerd met lekkage tot gevolg.

Demonteren en controleren. Dik K*t en weer kosten, maar dat hoort bij opvoeren.
Ja denk dat het wellicht toch tijd wordt voor een nieuwe cilinder, deze heeft zn beste tijd wel gezien. En ik heb een temperatuursensor op mijn scooter zitten en de temperatuur zat tijdens het rijden onder de 50 dus ik denk niet dat het door de hitte kwam. Heb namelijk ook een flinke plas koelvloeistof op mn kop gekregen toen het eruit spoot
 
Je bent aan het tunen, koop een MS6514 zodat je met twee sondes kan meten. Een temperatuur onder de 50 is totaal niet logisch omdat je standaard al rond de 85/90 zou moeten zitten met domweg warmdraaien. Dus logisch zou zijn een kapotte temperatuur meter / cq. sensor en een totaal valse indicatie.

Volgende keer een overdrukventiel van 1 bar? Mocht het mis gaan dan heb je nog net vroeg genoeg een indicatie.
 
Last edited:
Als je bougie eruit draait , kun je dan wel het vliegwiel draaien? En komt er dan koelmiddel uit het bougie gat ?
Dan heb je koelmiddel op de zuiger staan en wordt deze geblokkeerd . oorzaak koppakking .
Is de kop nog vlak , en op moment aangehaald , en kruislings ?
 
Een temperatuur onder de 50 is totaal niet logisch omdat je standaard al rond de 85/90 zou moeten zitten met domweg warmdraaien. Dus logisch zou zijn een kapotte temperatuur meter / cq. sensor en een totaal valse indicatie.

Volgende keer een overdrukventiel van 1 bar? Mocht het mis gaan dan heb je nog net vroeg genoeg een indicatie.
Je ben niet goed Man !.... 85 a 90 Gr is veel te heet voor een 2-takt Scooter..
Ik heb genoodzaakt een Radiateur van een MP3 in mijn Runner MHR moeten bouwen om aan de 50 graden te kunnen komen .
Post automatically merged:

Wat zit jij nou weer dom te lachen @AGM Retro GT Beun ?
Lees dit topic anders eens door
 
Last edited:
Je ben niet goed Man !.... 85 a 90 Gr is veel te heet voor een 2-takt Scooter..
Ik heb genoodzaakt een Radiateur van een MP3 in mijn Runner MHR moeten bouwen om aan de 50 graden te kunnen komen .
Post automatically merged:

Wat zit jij nou weer dom te lachen @AGM Retro GT Beun ?
Lees dit topic anders eens door
Ik slik mijn woorden in. ;)
 
Back
Top