This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter doet het niet verschillende dingen gedaan

Xirya

Member
Goedemorgen, Ik heb momenteel een piaggo zip 125cc in bezit en hij start heel moeilijk moet echt vaak kicken dan gaat hij aan maar valt hij eigenlijk wel weer gelijk uit en daarna kan je weer vaak kicken en valt hij weer snel uit en als hij start val hij vrijwel gelijk uit ik heb de volgende dingen geprobeerd
- Cabrateur Schoon gemaakt
-Membraan Gecheckt (Komt geen licht Door)
-Nieuwe (Ontsteking, CDI, Bobine) Toen starte hij in een keer heb hem ff stil laten staan en sinds ik hem aantal weken heb stil laten staan doet hij het trouwens niet.
Setup Over de setup is niks special alles is verder origineel aan het blok behalve de cabrateur dat is een 21mm CP cabrateur. Het vacuüm nippel op de cabrateur is afgesloten omdat er een handmatige benzine kraan op zit. Het benzine toevoersysteem met vacuüm was kapot die bleef maar benzine door laten van daar dat er een handmatige benzine kraan op zit als je kick word de bougie tevens wel nat en komt er rook uit de uitlaat je ruikt hem wel toen die in een kick starte viel die ook tijdens het rijden soms uit heel raar dat hij opeens niet meer start wat mensen tegen mij hebben gezegd wat het kan zijn is (Scooter Verzopen) (Cilinder niet meer goed) als iemand met dit probleem zou kunnen helpen zou ik heel erg waarderen.
 
Waarom start je dit ding eigenlijk met de kickstart en heb je een handmatige kraan gemonteerd, we zijn inmiddels in 2024 gearriveerd !
Dus de startmotor doet het niet, neem ik aan?

  • Zit de massakabel van je startmotor nog wel aangesloten want dit is immers ook de massakabel van je motorblok.
  • Werkt je vlotter/vlotternaald wel want dat kan ook een reden zijn waardoor de boel verzuipt en vooral als je die antieke handkraan vergeet dicht te zetten loopt je blok vol benzine.
  • Start de scooter wel met remmenreiniger?
  • Compressie al eens gemeten of laten meten?
  • Heeft de scooter uberhaupt al eens goed gelopen met die 21mm carburateur?
Ik dacht trouwens dat een 125cc Zip een 4-takt was maar blijkbaar niet, is dit wel een A1-kenteken of een brom of snor met een 125cc blok van een ander type piaggio?
 
Start moter doet het alleen door het te vaak proberen is de accu leeg gegaan scooter heeft gelopen met de 21mm cabrateur alleen niet goed gelopen zo een 100 meter dan viel die uit en kreeg je hem weer moeilijk aan eerst ging die al helemaal niet aan met de nieuwe ontsteking was het 1kick en starten toen heb ik hem niet getest alleen stationair laten lopen toen weekje stil gezet met open kraan per ongelijk daarom denk ik dat hij verzopen is en denk ik idd dat de vlotter/vlotternaald niet werkt en dat daardoor het blok is vol gelopen met benzine wat kan ik daar het best tegen doen ? het is een brom frame met een piaggo Hexagon blok
 
bougie eruit, benzinekraan dicht houden en trappen!
hoe oud is de benzine in je tank? die verloopt ook in een paar weken, zeker als hij al ouder was. (van het weekend nog mijn aggregaat getest, als ik die in één keer vol belastte sloeg ie sputterend af (benzine van een jaar oud, starten moest ook al met een snufje startgas), met een verse plons V-power bleef ie wèl aan)
 
Benzine is wel paar weken oud je hoe weet je zeg maar dat die niet meer verzopen is spuit de benzine ergens uit ofzo of dat niet
 
Benzine is wel paar weken oud je hoe weet je zeg maar dat die niet meer verzopen is spuit de benzine ergens uit ofzo of dat niet
1: wat voor benzine wàs het om te beginnen (e10/E5/E0) en was ie voorgemengd met olie? of heb je een oliepomp? E10 en gemengd met olie "bederft" héél snel.
2: als hij verzopen is spuit het uit je bougiegat als je bougie verwijdert en kickt. Als dat spuiten en sputteren minder wordt/ophoudt niet meer, draai je bougie er weer in en kan je opnieuw proberen. Tegelijkertijd een test: Als je nìet "high" wordt van de dampen die er uit je bougiegat komen, verse benzine halen. E5 of nog liever E0 (Shell V-power of BP Ultimate), zeker als je dat bij je oude benzine mikt.
 
Top dankjewel de beetje oude benzine wat er is zit is Euro 98 Zelf gemixt met Castrol 2T olie 1:50 gemengd