scooter doet het niet na vervangen blok,

Michael M

Well-Known Member
hallo ik heb laatst een ongelukje met me scooter gehad ( ophoogblokje door het blok gezakt en nee dit komt niet door me gewicht...)
maar goed, ik een nieuw blok halen en zon beetje alles over gezet, het was een ac blok dus alles uit me eige blok gehaald behalve de krukas, maar nu heb ik een probleem. hij start niet meer, gister starte hij (had er een stage 6 koppeling in gezet) met orange/rode? trekveren in gezet en moest vaak kicken en bleef niet stationair lopen. maja nu doet hij niks meer :O
 
Advertisement - register to remove this

ja bougie vonkt nog carb. ook. hij heeft gelopen heb er ongeveer zon 3 km mee gereden en toen thuis weer neer gezet omdat hij niet erg goed liep... trok bijna niet op dat was met de s6 koppeling ondertussen de oude koppeling er weer in gezet maar nu doet hij niks meer? en daarvoor heeft hij gewoon erg goed gelopen rond de 80-85 ik heb echt alles overgezet behalve de vertandingen en de krukas, maar daar kan het niet echt aan liggen toch? was allebij originele krukas.

edit, alleen de startmotor en de startkrans e.d zitten er van een ander blok op, kan het hier aan liggen? en als ik de elektrische start gebruik doet hij het niet ik hoor hem heel vaag zachtjes rinkelen.. :)
 
Last edited:
ik heb net me carb. er weer af gehaald en elektrische shoke, nu zie ik dat er een kabeltje doormidden is, zou het hier aan kunnen liggen? want het is een best klote stukje om te reparere :/

Edit* net ff me me membraam bekeke, daar zit in een van de plaatjes een klein deukje zal zometeen even een nieuw membraam halen als ik me loon heb...
 
Last edited:
Probeer eens een beetje benzine in je bougie gat te doen, bougie er weer op en probeer zo eens te starten.
Dan heb je in principe de werking van de choke nagebootst.
 
klinkt gewoon of ie is kapotgelopen , als je vanalles ZELF vervangt kan het veel zijn , valse lucht bijv (hoeft niet per se alleen je fliter te zijn) ik denk dat je alles maar is na moet lopen , dat word beunen.
 
is niet kapot gelopen anders had ik dat wel gezien bij het monteren, kan nergens hier in de buurt een nieuwe membraan vinden, dus moet er eentje bestellen :) zal meteen ff de choke repareren en dan weer de scooter uit elkaar halen en nieuwe pakkingen erin doen en meteen even de krukas over zetten.
 
Back
Top