Scooter doet het niet meer:(

Noizemaker

Louppyyy
Hooi:),

Ik had een vraagje. Me scooter doet het niet meer sinds 3 dagen:( Dus daarom denk ik laat ik jullie ff raadplegen.

Tijdens het rijden laats, haperde de scooter een paar keer. Het is een beetje moeilijk te omschrijven. Hij zakt een beetje in en dan pakt ie in 1x weer op. Terwijl ik dan niet aan me gashendel zit. Op een gegeven moment gaf hij ook automatisch gas, dus als ik me gas los liet bleef hij gewoon 25km/h rijden.. en trok de scooter ook niet meer door. 40 was de topsnelheid ongeveer terwijl dat normaal rond de 70 ligt op me teller.

Nu heb ik mijn cilinder er dus vanaf gehaald. Maar die blijkt nog helemaal als nieuw te zijn. En me bougie vonkt ook nog steeds. Heb ik namelijk ook naar gekeken. Wat zou het nu kunnen zijn?

Cilinder is net nieuw, 220km oud ongeveer. Ben nog bezig met inrijden dus rij vaak 50-60km/h max.

Mvg Maurice
 
Advertisement - register to remove this

Als die automatisch gas geeft dan is er iets mis met je gaskabel. Of stationaire te ver ingedraait. Haperen kan komen door een verkeerd mengsel of een onsteking die niet goed loopt. Zou dus ook even kijken of de onsteking nog werk / of ie nog schoon is / of er een spietje is gebroken..

Krukas draait dan neem ik aan nog als je ook je bougie dan kan testen..

Misschien een pakking er ergens tussen uit geblazen?
 
Gaskabel nakijken en afstellen met de twee uiteinden die je kan draaien aan de gashendelkant en de carb. kant, en carburateur schoonmaken en afstellen. Het zou ook je choke kunnen zijn die blijft hangen. Maak ook je bougie ff schoon.

Als je stil staat blijft hij dan ook hoog toeren lopen?
 
Last edited:
Bedankt voor de info jonges:)

Scooter slaat niet meer aan, had hem uitgezet om te kijken of ie het daarna nog zou doen maar deed het dus niet meer en kon naar huis lopen.

Bougie vonkt wel, maar vonkie wat eruit lijkt te komen is paars? Terwijl ik een andere bougie probeerde en daar leek het vonkje meer wit achtig.. Kan dat het zijn dat bougie kapot is?

Zal ook wel ff naar me carburateur kijken!
 
Bedankt voor de info jonges:)

Scooter slaat niet meer aan, had hem uitgezet om te kijken of ie het daarna nog zou doen maar deed het dus niet meer en kon naar huis lopen.

Bougie vonkt wel, maar vonkie wat eruit lijkt te komen is paars? Terwijl ik een andere bougie probeerde en daar leek het vonkje meer wit achtig.. Kan dat het zijn dat bougie kapot is?

Zal ook wel ff naar me carburateur kijken!
 
Heb je extra olie in je tank gedaan? (naast je normale olie toevoer uit je olietankje)

Als het mengsel te veel olie bevat, krijg je ook exact deze klachten (ook zelf gasgeven van de scooter, dus dat ligt niet aan je gaskabel, en kabel kan immers zichzelf ook nooit omhoog trekken)

Het is waarschijnlijk zo, dat als je nu een nieuwe bougie probeert, deze binnen 10km weer helemaal gaar is. ALS het is, wat ik denk dat het is.
 
Heb je extra olie in je tank gedaan? (naast je normale olie toevoer uit je olietankje)

Als het mengsel te veel olie bevat, krijg je ook exact deze klachten (ook zelf gasgeven van de scooter, dus dat ligt niet aan je gaskabel, en kabel kan immers zichzelf ook nooit omhoog trekken)

Het is waarschijnlijk zo, dat als je nu een nieuwe bougie probeert, deze binnen 10km weer helemaal gaar is. ALS het is, wat ik denk dat het is.

Ik rij zonder olietank. Rij op brommermix en had 2 extra dopjes olie erbij gegoten...
Had geen andere bougie geprobeerd. Doe ik morgen wel..
Kijk ik ook ff naar de carburateur hoe dat er allemaal nog uitziet.

mvg Maurice
 
Dennet dus ff gesleutelt aan de scooter. Ik had een doekje door de membraam gehaald, en langs de gasschuif en waar de gasschuif inzit. Toen ging ik weer kicken en sloeg ie dus blijkbaar weer aan.

Dus ik koelvloeistof bijvullen en uitlaatje deronder gehangen. Weer kicken, en nu doet ie het dus weer niet:(
Weet één van jullie het?

Vandaag ga ik er niet meer aan sleutelen, ben beetje pissig.

Mvg Maurice
 
kan dat de oorzaak zijn? Me vorige cilinder is vastgelopen, stuk uit de wand en brok uit me zuiger? Zou dat dan in die uitlaat zitten?

Ik haal zaterdag ff de uitlaat eraf, kijken of ie het dan wel doet!
 
Last edited:
Back
Top