ooodjjbooo
Well-Known Member
Simpel uitgelegd.. Als die koud is, stottert ie iets, maar gewoon op een normale manier. Als de temperatuur dan op komt en je iets meer gas kan geven, lijkt die normaal te rijden. Maar na een paar kilometers als die volledig op temperatuur is, rijd die enkel zo boven de 30 a 40 @ teller nog maar redelijk.
Kom ik beneden die grens, begint die enorm te stotteren en blijft die hangen op de zelfde snelheid. Nu had ik zelf even gekeken naar de bougiekleur. Zag er niet extreem slecht uit, maar na mijn mening iets te licht, maar wel aan de bruine kant (sproeier 65). Dus daarop heb ik een sproeier 68 ingedraaid en is het probleem niet opgelost en lijkt erger te worden, echter is bougie nu wit. Hierna nog 70 en 75 geprobeerd, probleem word alleen maar erger, bougiekleur blijft wit, ook als ik 65 weer terug stop. Echter als ik half gas geef bij alle sproeiers lijkt die wat meer op toeren te komen en kan ik uiteindelijk weer boven de 40 klimmen.
Wat is hier in gods naam het probleem? Ik heb naast de sproeiers geprobeerd;
- Verschillende bougies met verschillende hittegraden (7,8 en 9)
- Andere bougie(kabel/dop)
- Andere bobine
- Gecontroleerd op valse lucht
Setup:
Peugeot Horizontaal blok
Airsal Stage2 tuned (AC)
17,5 dell'orto
Doppler S3R uitlaat
Doppler Powerfilter
Voor de volgende aanpassing en reden rijd ik met de Doppler dichte powerfiter. Filter is aangepast met een, uit een standaard filter komend, luchtfilter element (op maat gemaakt) en een aanzuigbuis die onder de kappen verdwijnt (plus min 30cm lang). Dit heeft als reden dat me al 2 standaard filters naar de haaien zijn gegaan (rubbers van carburateur aankoppeling gaan binnen een half jaar a een jaar stuk). De Doppler daarentegen heb ik enigszins sceptisch aangeschaft en getest. De filter maakt met aanpassing ook totaal geen geluid als een powerfilter (gelukkig).
Scooter reed voordat die dit probleem 'opeens' kreeg gewoon redelijk tot goed. Nu begrijp ik ook dat het weer veranderlijk is, maar zo erg?..
Kom ik beneden die grens, begint die enorm te stotteren en blijft die hangen op de zelfde snelheid. Nu had ik zelf even gekeken naar de bougiekleur. Zag er niet extreem slecht uit, maar na mijn mening iets te licht, maar wel aan de bruine kant (sproeier 65). Dus daarop heb ik een sproeier 68 ingedraaid en is het probleem niet opgelost en lijkt erger te worden, echter is bougie nu wit. Hierna nog 70 en 75 geprobeerd, probleem word alleen maar erger, bougiekleur blijft wit, ook als ik 65 weer terug stop. Echter als ik half gas geef bij alle sproeiers lijkt die wat meer op toeren te komen en kan ik uiteindelijk weer boven de 40 klimmen.
Wat is hier in gods naam het probleem? Ik heb naast de sproeiers geprobeerd;
- Verschillende bougies met verschillende hittegraden (7,8 en 9)
- Andere bougie(kabel/dop)
- Andere bobine
- Gecontroleerd op valse lucht
Setup:
Peugeot Horizontaal blok
Airsal Stage2 tuned (AC)
17,5 dell'orto
Doppler S3R uitlaat
Doppler Powerfilter
Voor de volgende aanpassing en reden rijd ik met de Doppler dichte powerfiter. Filter is aangepast met een, uit een standaard filter komend, luchtfilter element (op maat gemaakt) en een aanzuigbuis die onder de kappen verdwijnt (plus min 30cm lang). Dit heeft als reden dat me al 2 standaard filters naar de haaien zijn gegaan (rubbers van carburateur aankoppeling gaan binnen een half jaar a een jaar stuk). De Doppler daarentegen heb ik enigszins sceptisch aangeschaft en getest. De filter maakt met aanpassing ook totaal geen geluid als een powerfilter (gelukkig).
Scooter reed voordat die dit probleem 'opeens' kreeg gewoon redelijk tot goed. Nu begrijp ik ook dat het weer veranderlijk is, maar zo erg?..