scooter doet gek

mijn scooter is aardig gek aan het doen, ik heb zelf nog niet echt een idee wat het kan zijn, ik vraag het eerst ff hier voordat ik alles ga controleren etc. dat kan namelijk tijd schelen indien iemand hier precies hetzelfde kent.

4 dagen terug reed ik ong 10km met de uitlaat half erop.. (1 schroef was al helemaal eruit getrild).

de afgelopen 3 dagen start hij wel.. maar zodra ik 10-100meter ermee heb gereden slaat ie af.. na het starten heeft ie genoeg toeren... vandaag bv, ik start hem, liet hem ff 1 dikke minuut gewoon rustig lopen, af en tie gas uitproberen dan heeft ie nog wel power. ik reed weg. de eerst 15meter had ie nog wel kracht, maar daarna had ie nauwelijks nog toeren en sloeg ie daardoor af.

(het liggt niet aan de choke, normaal heeft ie altijd veel toeren met choke aan, en met de choke slaat hij normaal gesproken nooit af... bougie lijkt me ook sterk, anders liep hij op de standaart ook niet.)

iemand een idee?
 
Advertisement - register to remove this

vliegwiel em een keer schoon maken en de s¨poelen ook..mischien doet hij het iets beter. en probeer gewoon em een nieuwe zuiger en bekijk ook de cilinder eens!! het klinkt een beetje als een warmloper.
alvast veel sterkte groetjes
 
Warmloper lijkt mij erg sterk. Ik denk eerder dat het iets met je carb is. Kijk ff je carb na, kijk of de luchtfilter er wel goed opzit. En als dit allemaal goed is probeer je ff een ietsjes grotere sproeier.

Als je scooter na 15meter uitvalt denk ik dat het aan je carb afstelling ligt en niet aan de cilinder ;)
 
carb denk ik niet dat het aan ligt.
bij mij is het altijd zo geweest, dat als hij bvnog koud was e dreigt af te slaan. dat ik hem altijd lopend kan houden, door te choken in combinatie met gasgeven.

nou reageert ie helemaal nergens meer op, ALS ik erop aan he rijden ben.. als ik hem op de std laat staan doet hij he wel gewoon....

luchtfilter enzo ligt ut ook niet aan, zit er gewoon goed op :|


als hij echt rijdt doet hij het niet meer.. enigse verschil met rijden, en op std zetten is dat ie meer power nodig heeft. stel hij zou geen compressie meer heeft omdat hij vastgelopen is, dan zou dat een logische verklaring kunnen zijn, omdat ie rijdend compressie nodig heeft, en op de standaart nauwelijks...

nu moet ik alleen nog eff kijken of hij is vasgelopen.
zal ik dan maar ff doen
 
Klinkt misschien dom, maar we hebben ooit hetzelfde probleem gehad met een auto, zolang hij stilstond kon hij volgas geven zonder problemen.
Toen we gingen rijden begon hij te stotteren en viel die wel eens uit.
Dit kwam dus doordat er te weinig benzine in zat, en bij het bewegen werd er dus geen benzine aangezogen omdat die net de andere kant van de tank op klotste...
Check je benzine eens :p
 
Ja mijn maat dacht ook dat het genoeg was maar zodra hij ging rijden was het dus niet zo.
Heeft hem veel tijd gekost, hij heeft van alles onderzocht voordat hij naar de benzine keek...
 
Back
Top