Scooter blok past niet qma of qmb

Bascoot

New Member
Hoi, ik heb een scooter gekocht waar de linker carterhelft van een gy6 motor doormidden is. Zit een 12 inch wiel in dus ik kostentechnisch maar gewoon een nieuw blok op marktplaats kopen. Nu blijkt dus, ik nadat ik probeerde om mijn oude wiel aan dit blok te zetten dat het blok nogsteeds te klein is en ik blijkbaar een 139qma blok had en een 139qmb blok heb gekocht. Nu heb ik even gekeken, maar er blijken geen tot weinig van die qma blokken in omloop. Kan dit qma blok ook gewoon worden vervangen voor een qmb blok? Want is het verschil alleen lengte van de carter of ook nog iets anders?
 
Advertisement - register to remove this

Wat heb je liever, lagere band of doorzoeken naar een QMA?
Ik wil wel kijken bij mijn 139's of er een A bij zit, komt gratis (tegen verzendkosten) naar je toe maar zonder lagers en vertanding, rem laat ik dan zitten als je wilt.
Groet,
 
Wat heb je liever, lagere band of doorzoeken naar een QMA?
Ik wil wel kijken bij mijn 139's of er een A bij zit, komt gratis (tegen verzendkosten) naar je toe maar zonder lagers en vertanding, rem laat ik dan zitten als je wilt.
Groet,
Die van de band was mijn reactie. Niet van de TS. Ik red mij er wel mee haha.
Hoop dat de TS ff met foto's komt.
 
Wat heb je liever, lagere band of doorzoeken naar een QMA?
Ik wil wel kijken bij mijn 139's of er een A bij zit, komt gratis (tegen verzendkosten) naar je toe maar zonder lagers en vertanding, rem laat ik dan zitten als je wilt.
Groet,
Mooiste is eronder zetten wat eronder zat, dus dat zou ik fijn vinden!
Post automatically merged:

Mooie actie!

Maar past het wiel nou echt niet, of is de as te kort? Anders is de makkelijkste oplossing misschien gewoon een wiel kopen wat er wel onder past.
De as is niet per se te kort, maar mijn wiel loopt gewoon tegen het rechter carter aan waardoor ik het gat van het wiel niet eens voor de as krijg
Post automatically merged:

Wat heb je liever, lagere band of doorzoeken naar een QMA?
Ik wil wel kijken bij mijn 139's of er een A bij zit, komt gratis (tegen verzendkosten) naar je toe maar zonder lagers en vertanding, rem laat ik dan zitten als je wilt.
Groet,
Heb je het over de lagers van de overbrenging achter? En kan ik die anders zo over zetten vanaf mijn oude blok of kan ik daar niet bij
 
Last edited:
Mooiste is eronder zetten wat eronder zat, dus dat zou ik fijn vinden!
Post automatically merged:


De as is niet per se te kort, maar mijn wiel loopt gewoon tegen het rechter carter aan waardoor ik het gat van het wiel niet eens voor de as krijg
Post automatically merged:


Heb je het over de lagers van de overbrenging achter? En kan ik die anders zo over zetten vanaf mijn oude blok of kan ik daar niet bij
Daarom vroeg ik om een foto. Bij mijn Keeway t zelfde verhaal. Die past maar daar heb je geduld voor nodig als de band te hoog is. soms helpt het om de band leeg te laten lopen en dan op dat punt in drukken met de knie terwijl je het ventiel ingedrukt Houd zodat er zoveel mogelijk lucht uit kan. Dan los laten en dan blijft er een deuk in de band als het goed is en kan je hem weer monteren. Dit moet later ook als de band verwisseld worden moet.Niet ideaal wel werkbaar. Dan kan je later altijd nog een lagere band nemen. Zoals gezegd: Graag even foto's maken
 
Daarom vroeg ik om een foto. Bij mijn Keeway t zelfde verhaal. Die past maar daar heb je geduld voor nodig als de band te hoog is. soms helpt het om de band leeg te laten lopen en dan op dat punt in drukken met de knie terwijl je het ventiel ingedrukt Houd zodat er zoveel mogelijk lucht uit kan. Dan los laten en dan blijft er een deuk in de band als het goed is en kan je hem weer monteren. Dit moet later ook als de band verwisseld worden moet.Niet ideaal wel werkbaar. Dan kan je later altijd nog een lagere band nemen. Zoals gezegd: Graag even foto's maken
Aah zo, fotos maken was niet echt toerijkend, want ben er de laatsta paar dagen niet bij geweest. Als het goed is morgen wel weer dus zal er eem paar sturen morgen
 
Back
Top