Scooter rookte veel vanuit uitlaat en blok

Insta_hrvl

New Member
Beste forum,
Ik reed laatst met iemand achterop rond de 85 gps op mn type 3 70cc paar stukjes heen en weer, maar ineens toen ik stopte zag ik flinke rook uit mn uitlaat en als t goed is uit mn blok komen. Ik heb de scooter toen gelijk uitgezet en laten koelen en nog beetje olie bij gevuld, daarna na 25 minuten gestart toen die koud was en hij reed weer. Waar kan het aan liggen die zoveel rook en hoe kan ik t ontwijken?
Setup van de zip type 3:
70cc top performance tpr racing
alu 23 mm polini cp
Sproeier 95
twin air powerfilter over brenging standaard
omega trekveren
malossi rollen
yasuni r
vervroegings spie
doppler endurance racing krukas
brom vertanding
 
Advertisement - register to remove this

Beste forum,
Ik reed laatst met iemand achterop rond de 85 gps op mn type 3 70cc paar stukjes heen en weer, maar ineens toen ik stopte zag ik flinke rook uit mn uitlaat en als t goed is uit mn blok komen. Ik heb de scooter toen gelijk uitgezet en laten koelen en nog beetje olie bij gevuld, daarna na 25 minuten gestart toen die koud was en hij reed weer. Waar kan het aan liggen die zoveel rook en hoe kan ik t ontwijken?
Setup van de zip type 3:
70cc top performance tpr racing
alu 23 mm polini cp
Sproeier 95
twin air powerfilter over brenging standaard
omega trekveren
malossi rollen
yasuni r
vervroegings spie
doppler endurance racing krukas
brom vertanding
Er bestaat een kans dat je grote ring als je watergekoeld heb er uit geschoten is. Omdat je iets te veel van hem vroeg of toevallig!
 
Lijkt me idd een geval van een kapotte koppakking als er veel ( witte ) rook uit het blok en uitlaat komt,
maar dat gok ik nu even. ( Ik heb geen idee of het een lucht of water gekoeld blok is )
 
O jee sorry ,op verkeerde been gezet door olie bijvullen . Al weg gehaald . Neem me niet kwalijk
ik had hetzelfde.. veel rook zal niet te weinig olie zijn geweest..
vaak zegt de geur mij meer, maar ik stond er niet bij en @Insta_hrvl heeft deze niet genoemd:
vettig of branderig is olie, respectievelijk roet uit de uitlaat die verbrandt door de hoge belasting.
zoet/weeïg is koelvloeistof.
 
Is het een Lc ???? Koppakking lek .
Iedereen denkt lc maar is AC jongens..
Post automatically merged:

ik had hetzelfde.. veel rook zal niet te weinig olie zijn geweest..
vaak zegt de geur mij meer, maar ik stond er niet bij en @Insta_hrvl heeft deze niet genoemd:
vettig of branderig is olie, respectievelijk roet uit de uitlaat die verbrandt door de hoge belasting.
zoet/weeïg is koelvloeistof.
Is ac
Post automatically merged:

Lijkt me idd een geval van een kapotte koppakking als er veel ( witte ) rook uit het blok en uitlaat komt,
maar dat gok ik nu even. ( Ik heb geen idee of het een lucht of water gekoeld blok is )
Lucht man
Post automatically merged:

Beste forum,
Ik reed laatst met iemand achterop rond de 85 gps op mn type 3 70cc paar stukjes heen en weer, maar ineens toen ik stopte zag ik flinke rook uit mn uitlaat en als t goed is uit mn blok komen. Ik heb de scooter toen gelijk uitgezet en laten koelen en nog beetje olie bij gevuld, daarna na 25 minuten gestart toen die koud was en hij reed weer. Waar kan het aan liggen die zoveel rook en hoe kan ik t ontwijken?
Setup van de zip type 3:
70cc top performance tpr racing
alu 23 mm polini cp
Sproeier 95
twin air powerfilter over brenging standaard
omega trekveren
malossi rollen
yasuni r
vervroegings spie
doppler endurance racing krukas
brom vertanding
Even een bijvulling, hij werkt nu top heb er vandaag nog rond de 97gps mee gereden met wind tegen maar ja hij ging 1x roken en het is een lucht gekoelde AC dus.
 
Iedereen denkt lc maar is AC jongens..
Post automatically merged:


Is ac
Post automatically merged:


Lucht man
Post automatically merged:


Even een bijvulling, hij werkt nu top heb er vandaag nog rond de 97gps mee gereden met wind tegen maar ja hij ging 1x roken en het is een lucht gekoelde AC dus.
Weet je zeker of het wint tegen was of was het stiekem wind mee?
 
Een keer had iemand een grap met me uitgehaald door in de uitlaat een stuk bandenreparatie rubber te plaatsen,
toen dacht ik ook even dat er iets goed mis was met een kilometer stuk weg dat in rook was gehuld.
 
Back
Top