This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

scooter afgepakt ,,helpPPPP

ze mogen het frame nr controleren maar meer ook niet
hij rijd tog niet op de openbare weg ofniet dan
dus als ze je een boete hadden gegeven omdat je op de roller teveel had dan hadden hun hun boekje maar beter moeten bestuderen want dit mag dus niet
 
‘Crossmotor mag de weg niet op’

Door Jan Reijnders


Dinsdag 8 november 2005 - BREDA – Een onverzekerde crossmotor mag absoluut niet op de weg komen. „Niet eens op de weg staan“, bezweert officier van justitie M. Corten.

Bredanaar M.A. (23) had zich daar niet zo veel van aangetrokken, toen hij op 12 april met zijn motor over het trottoir reed. Volgens de politie met een snelheid van 30 tot 50 km per uur, zonder helm en zonder voorrang te geven op een kruising. A. vond het een opgeblazen verhaal. „Hoe kan ik 50 rijden met een motor met een lekke achterband? En ik ben heus niet zo stom om zomaar een kruispunt op te rijden zonder links of rechts te kijken.“

Officier van justitie M. Corten achtte het gevaarlijk rijden en het rijden zonder motorrijbewijs en zonder verzekering bewezen. „Stel dat een kind van 3 uit een van de huizen aan dat trottoir een deur komt uitgewaggeld. Hoe ernstig het is om onverzekerd te rijden, ondervind je dan.“

„Een crossmotor mag absoluut de weg niet op. Die moet je op een aanhanger vervoeren.“ De rechter achtte de feiten bewezen en legde A. een boete op van € 600.




Hij reed dan weliswaar, maar in de eerste alinea staat ook: hij mag zelfs nieteens op de openbare weg staan?!?!:?
 
kheb ut vandaag nog aan mn vader gevraagt (agent) en volgend hem mag het gewoon, zolang jij met je brommer over straat loopt ben jij bestuurder en dus deelnemer aan het verkeer, en in het verkeer hoeft een politie agent geen aanleiding te hebben om je mee te nemen.
 
Oftewel: niet lopen maar rijden.... Zou ik teminste doen... Weet wel dat ik nooit met het ding ga lopen want voordat je het dan weet ben je em kwijt. Dat denk ik teminste. Maar jah als je een sprint scoot hebt ga je ook niet zomaar ff het verkeer in denkz maar jah.
 
als je over straat loopt met een scooter aan de hand ben je geleider van een voertuig
het voertuig maakt geen deel uit van het verkeer dus je bent een voetganger!
je moet je dus als voetganger gedragen en hebt de zelfde rechten als voetganger
 
Last edited: