scooter afgepakt ,,helpPPPP

Erwin280 said:
Okee zelfde verhaal maar nu sta je in de tuin van een vriend van je. Mogen ze hem dan meenemen want het is niet jouw prive-eigendom :)

Als vriend toestemming heeft gegeven volgens mij wel (of achteraf toestemming)
 
bij een vriendsen eigendom als hij toestemming heeft gegeven mag ook wel,,,als ud goed is ,,

maar daarom vind ik het zo raar ik zei 3/10x van bel maar een busje op je gaat niet rijden maar die agente steeds van kost je alleen maar meer geld doe niet zo moeilijk en werk nu maar mee,,,

toen zei die agente van doe niet zo moeilijk anders ga je maar lekker mee toen zei ik nog zelfs is goed natuurlijk wil ik wel mee is mijn eigendom wie weet wat je ermee doet,,,, maar,

daarna kreeg die agent die scooter aan en reed die weg met 20pk,s zonder mijn toestemming + ze hebben nog niet gebeld

weet iemand hoe lang het gaat duren voordat ze bellen en alles rond is?
 
Ff een vraagje he. Is het nodig dan om je scooter te verzekeren, ook al gebruik je hem alleen als "race-scooter"? Moet je hem Bv verzekerd hebben als je naar een legale meeting gaat (lelystad ofzo)?
 
Ik heb het ook gehad een paar weken geleden schrijf direct een brief dat je het er niet mee eens bent. Ga ook niet zo een terroristische brief schrijven van jah die agent is een klootzak bla bla bla..
Jusitie is een verlengde van de politie dus zullen hun maten niet aflaten zeiken en zie je hem nooit meer terug.
Zeg dat je het niet mee eens ben op een nette manier.. Bied eventueel ook je excuses aan zeg ook duidelijk hoe je aan de onderdelen komt ed. Zeg duidelijk waar die voor gebruikt wordt.
De kans dat je hem dan terug krijgt is wel redelijk groot. Alleen zulle ze hem zeker technisch onderzoeken. De boete zal ook behoorlijk zijn maar je hebt je scooter terug
Succes . Bij vragen nog stuur maar pmmtje
 
nicoSRsport said:
Ff een vraagje he. Is het nodig dan om je scooter te verzekeren, ook al gebruik je hem alleen als "race-scooter"? Moet je hem Bv verzekerd hebben als je naar een legale meeting gaat (lelystad ofzo)?

nope :)
 
KreVan je hebt pm,,

maar iedereen nogmaals bedankt,,,,

ik ga vandaag langs het politie bureu info vragen aangezien ik nieteens weet waar die staat en welke agent hem heeft afgepakt en aangezien ik nog niet gebeld ben,,,,,
 
ik had een officier van justitie opgebeld (tel numer had ik nog van mijn eerdere inbeslagname) dus zoek ff iemand in de buurt die een telefoon nummer heeft

een wijkagent wil ook nog wel eens helpen (mits een aardige:p)

volgende dag kon ik mijn scoot komen ophalen
 
die agend is dan ook niet egt slim dat ie je zoweinig informatie enzo geeft.. ook gewoon bij vermelden dat hij je te wijnig info enzo gegeven heeft en dat ie hem zo heeft megenomen en niet gezecht heeft waarnatoe enz.. vind wel klote streek.. daarom vind ik die mensen zo kinderachtig :X
 
eej ik heb 3 weken geleden heeft een vriend van mij de race-scooter laten lopen in een tuin en ging daarna naar zijn eigen huis en is toen LOPEND aangehouden. dus wij elke dag naar het bureau en elke dag nee we weten nog niks dus na 2weken:S kregen we te horen 'zwaar opgevoerd, niet verzekerd, te hard geluid, geen licht, geen kappen met rede als je iemand aanrijd snij je hem open:S:S:S:S' dus wij zeggen hij heeft niet gereden het is een race-scooter enz... en nu deze donderdag word het dus een pakketje en MOETEN we er afstand van doen:mad::mad::mad::mad::mad:
dus ik hoop voor jou dat je hem terugkrijgt.
 
ik denk dat je hier weinig tegen kan doen:(...

want je bent een mede weggebruiker als je ook maar op straat bent :S, ze moge je dus aanhouden :S...

suc6 iig en gecondoleerd met het overlijden alvast :(
 
Als je met je scooter loopt ben je een voetganger en mogen ze je niet op de rollerbank zetten, ze mogen je wel een boete geven omdat je geen verzekering heb maar je wel op de openbare weg begeeft met het voertuig.

EN het verhaal over de hete uitlaat ; gewoon zeggen dat ie in de tuin aanstond, je toen naar het industrieterrein liep met de motor uit en hem verder niet meer aangehad heb.

De politie kan het niet bewijzen, jij ook niet maar je heb iig een weerwoord
 
Fout r0bert , ookal loop jij terwijl je nieteens gereden hebt mogen ze je alsnog meenemen naar de rollerbank voor controle , laatst nog nagevraagt :)
 
Vriend van mij ook liet de rollerbank ook aardig stuiteren....:D maar die heeft hem vorige week woensdag ook gewoon weer terug gekregen. Ik hoorde dat ze hem pas vernietigen na 3 keer inbeslag(weet het niet zeker)
 
ja dit is na 2jaar de 2de x maar toen liep die nog niet zo hard,, maar

ik ben op het bureu geweest vandaag maar de agent was er niet,,,

ik heb zijn naam enzo en hij is woensdag weer aanwezig dan ga ik maar eens goed met um praten,,,

verder, AEROX MEC:

was het de eerste x dat je gepakt werd? en heb je geen bezwaar brief ernaar toe gestuurd en voordat ze je scooter een pakketje van maken ,,moest je toen niet eerst voorkomen???? of afstandbrief ondertekenen?

ik ben 2jaar geleden gepakt met me scoot met een c16 na controle een dikke boette en moest mijn uitlaat afstaan ,,
maar daarvoor moest ik wel een brief ondertekenen dus,,,

dus ik weet niet hoe het nu gaat maar ik weet wel dat ik Cker geen afstand doe van men scooter,, ook al moet ik er veel geld insteken en er veel moeite voor doen,,
en ik hoop ook dat de justitie dat ook zal zien,,, ma nu word het w8ten tot woensdag voor een beetje meer info,,

iedereen nogmaals bedankt,, tipz blijven welkom ,,
 
RemcoV said:
Fout r0bert , ookal loop jij terwijl je nieteens gereden hebt mogen ze je alsnog meenemen naar de rollerbank voor controle , laatst nog nagevraagt :)

het is dus wel zo
je bent een geleider van een voertuig geen bestuurder
dan mogen ze je niet bevelen om mee te komen naar de rollerbank
ookal is je uitlaat warm
maar de meeste mensen zijn zo onder de indruk van de agent met z'n dreigingen dat ze wel meegaan omdat ze anders nog meer problemen verw88

natuurlijk heeft een agent jou dit verteld omdat hij zo denkt dat jij hem geloofd

ga maar eens naar rijschool houders en vraag het daar maar eens na
ik heb dit zelfde probleem gehad
de agenten zijn toen met lang gezicht weer weg gereden
en toen ik met me theorie certificaat bezig was met lessen toen heb ik dit ook gevraagt ze hebben geen poot om op te staan

suc6 met het terug krijgen van je scoot maar zal denkik nog wel even duren
 
Ik heb ff met ene jongen bij mij uit de klas gepraat en die heeft zen certificaat nog niet zo superlang dus alles zit nog aardig in zen hoofd. Hij zei dat ze je niet zomaar kunnen mee nemen naar de rollenbank als je loopt met je scoot. Dus nu ben ik wel erg in de war... Mag het wel of niet?
 
Waarom zegt de ene agent dan wat anders , ik heb het al 3x nagevraagt en ze zeiden allemaal dat het gewoon mocht.

Vraag: Kan je meegenomen worden terwijl je met de scooter aan de hand loopt + niet gereden hebt.

Antwoord:

Ja, dit kan. Je neemt nl deel aan het verkeer.

Baantjer

x|
 
Back
Top