This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

scooter afgepakt ,,helpPPPP

ik ben gisteren op het politie bureu geweest voor een verklaring ,,

de agent gaat mij vandaag bellen dan hoor ik alles wat ermee gebeuren gaat maar,

ik vroeg aan hem of hij die scooter wel tegen mijn mening in mee mocht nemen hij zij dat het wel mocht en dat hij ervoor verzekert was,,,,dat hij reed dan he op een onverzekerde scooter,,,,,

dus ze mogen alsware elke scooter wel meenemen als ze je ergens van verdenken,,,
 
Beginer eens mee om niet te denken dat agenten perfect zijn. Zijn gewoon mensen die ook niet het volledige wetboek uit hun hoofd kennen.
natuurlijk zeggen ze dat het mag, ze kunnen moeilijk zeggen dat het niet mag als ze het net gedaan hebben..

Zolang jgeen afstand wordt gedaan van de scooter, mogen ze hem ook niet vernietigen. Er zjin 2 manieren om er afstand van te doen. Of je tekent vrijwillig, of de rechter bepaald dat je afstand doet. Dat de uitlaat warm was is in het nadeel, maar dat is uit te leggen aan de rechter.

Het lijkt me dat ze hier een smering spelletje spelen. Als het goed is hebben de ouders van die vriend een rechtsbijstand verzekering, en als hij onder de 21 is en nog thuis woont, mag hij daar ook gebruik van maken.
Laat hem of zijn ouders eens cotnact opnemen en het verhaal uitleggen. Daarvoor hebben ze profesionele mensen in dienst die dergelijke zaken een stuk beter weten dan wij.
 



dit was de 1ste x we hebben brieven geschreven enzz maar niks had nut en we moeten het tekenen hebben het niet gedaan maar ze maken er wel pakket van en als we door blijven gaan met reageren krijgen we nog een boete ook:S en de scooter is nu inmiddels al vierkant en je kan er niks tegen doen.
 
dien een aanklacht tegen de gene in die in dit proces niet mee wou werken
denk dat je dan nog aardig wat geld terug kan vorderen want zonder jou te laten weten dat het in elkaar word gedrukt etc en zonder overleg met rechter of jou is dit gewoon niet volgends de regelementen gegaan neem ik aan
 

Je hebt gelijk. Het klinkt zeer lullig maar op het moment dat jij de stuur in 1 of beide handen hebt wordt jij gezien als bestuurder!!! Klinkt heel lullig alleen is het helaas wel zo. In mijn certificaat boek staat idd dat wanneer je loopt je een voetganger bent. Dit is dus helaas niet zo.
 

wanneer je met scoot aan de hand loopt ben je geleider van een voertuig geen bestuurder
dus ze hebben geen recht om je mee te nemen richting de rollerbank
als ze sterk vermoeden hebben dat je gereden hebt gaan ze flink moeilijk doen
 
Dus je kan gewoon net zolang weigeren zodat je ze niet meenemen of zo? Echt vaag dit allemaal waarom ze zo doen als je met iets loopt.... Waarom zou je anders met je ding lopen? vaag maar jah.
 
hun hebben geen poot om op te staan als ze je niet hebben zien rijden of wat dan ook
dat de uitlaat warm kan je je nog onderuit lullen door te zeggen dat je van prive terein af komt
maar de meeste mensen die gevraagt word om mee te gaan naar de rollerbank die durven geen nee te zeggen of weten ook niet of ze in hun recht staan of niet

zelf al een keer meegemaakt
keer met me project scooter achter op een afgelegen weggetje gereden en terug gelopen
toen kwam er een politie auto die een melding had gehad van geluids overlast
ze wouden me wel meenemen naar de rollerbank maar ik heb ze ook duidelijk gezegt dat ze geen poot hadden om op te staan
toen heb ik ze gedag gezegt en ben verder gelopen
 

Dan zijn er 2 opties

1. De agent had geen zin in papierwerk o.i.d.
2. Jou verhaal is een beetje verdraaid.

Ik zal het je namelijk zo uitleggen. Wanneer er een een opdracht is gegeven aan een team dat elk brommer/scooter moet worden gecontroleerd kan jij hoog of laag springen maar dan zul je toch echt mee moeten. Of als de agent de brommer/scooter niet vertrouwd zul je toch echt ook mee moeten komen. Of je nou een geleider of bestuurder of wat dan ook bent, je zult moeten meewerken. Wanneer jij niet meewerkt met de politie zullen de consequenties volgen. Dit weet ik 100% zeker.
 
nog een leuk verhaal
denk dat als je het project topic van dragracers zwolle nakijkt zal je ook zien dat ze op prive terrein reden en naast het hek werd een rollerbank opgezet en hun zatten op dat prive terrein te knallen
ze konden hen niks maken
later zijn ze zelf langs de rollerbank gelopen met de scoot aan de hand dus ze kunnen je weinig maken
als ze je niet op hete daad betrappen dat je op de openbare weg hebt gereden dan
 
Waarom pakken ze je scoot dan niet als je em achter op een kar of zo hebt. Snap hier dus echt heel weinig van maar jah...
 

Ik zeg ook niet dat ze je kunnen bekeuren maar ze kunnen wel vragen of je meekomt om je frame nummer te controleren. Ik zeg ook niet dat je de bank op MOET. Ze kunnen dus ook je scooter op de kar of whatever controleren op frame nummer. Alleen het stomme van dit is dat je frame nummer soms overheen is gecoat met een frame racer bijvoorbeeld. En dan doen ze ook niets. Maar dit gaat over of een agent je nou kan meenemen als je loopt met je scooter. Het antwoord hierop is dat zei dat zeker kunnen als zij een reden hebben.
 
AirWolf said:
Waarom pakken ze je scoot dan niet als je em achter op een kar of zo hebt. Snap hier dus echt heel weinig van maar jah...

ze hebben het recht dat als ze denken dat hij gestolen is na te checken zoals x187 zegt
iig ken al paar jongens die het is overkomen maar verder kunnen ze niks doen
iig als hij niet gestolen is
 
klopt,,zelfde verhaal als bij mij als ware ze kunnen elke scooter van de straat af pikken (behalfe als hij op je terrein staat)

het is kut ma het is nu emaal zo,,

en ik ben nog steeds aan het w8ten op een telefoontje van mr agente,,
 
mensen bellen echt niet voor niks de politie.... je hebt waarschijnlijk als een idoot staan knallen in een woonwijk oid.
 
was buiten de beboude kom,,er stonden alleen een paar bedrijven,,die zullen hebben gebeld maar ik heb nu zoiets van ik w8t op een telefoontje en als die agent zegt van,,

:ja we moeten je scooter in de pers doen of je moet het doen via de rechtbank laat ik het via de rechtbank regelen,,, en ga ik naar een adviseur en dan laat ze maar bewijsen tog dat ik gereden heb,,,1 telefoontje is niet genoeg,,

maja word nog steeds afwachten,
 
AirWolf said:
Waarom pakken ze je scoot dan niet als je em achter op een kar of zo hebt. Snap hier dus echt heel weinig van maar jah...


Dat heb ik ook nog een keer gehad. Toen ik net mijn scooter had opgehaalt uit noord-brabant. Had ik hem in een aanhanger vastgemaakt en toen moest ie ook op de rollebank. Al die kuttouwen weer losmaken anders zouden ze hem in beslag nemen. Nou hij was gelukkig nog orgineel dus ff later kon ie er weer op. Heb 3 kwartier geduurt voordat ie er weer goed stevig opzat. EIKELS!!!!
 

dat is gewoon echt naaierij.... Wat dan als je naar een meeting gaat met dat ding? Dan kunnen ze je toch laten gaan want je rijd op prive terrein dan lijkt mij of afgehuurd maar jah vaag. Gebruik de paarden trailer van men zus wel of zo, zien ze dat ding niet Neej maar echt als je naar een meeting gaat dan houden ze je toch niet zomaar aan?