This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

scooter afgepakt ,,helpPPPP

beta ark bruut!

Poging na de 20+pktjus
zoals mijn naam het al zegt mijn kameraadsen scooter is afgepakt net door de politie maar dit is mijn verhaal>>

ik ging met mijn scooter loopend naar een weg waar alleen een paar bedrijven zitten,,dicht bij mijn huis,,,( full mhr volledig getuned ) (zonder kappen)

na even te hebben gereden liepen we weer terug naar huis toe loopend,,

onder weg na huis komt de politie eraan en houd me aan en zegt er was gebeld voor dat er een snelle scooter met veel herrie rond reed,,

dus ik zei ik heb niet gereden ik heb de scooter thuis aangehad en ben even hierheen gelopen om de scooter aan mijn vrienden te laten zien,,

de agent gelijk maakt me niks uit,,en heeft de scooter gelijk meegenomen naar het bureu voor controle,,en omdat hij niet verzekerd was,,en de uitlaat was heet,,

nu moet ik w8ten en bellen ze mij op voor een verklaring,,,

weet iemand wat er nu gebeurd of???
 
Ik weet niet precies wat ze hier mee doen, maar een gozer die ik ken had dus ook allus mhr en was ook gepakt op ze scooter... ding was ook niet verzekerd enzo, maar hij heeft hem dus gewoon terug gekregen met alles der nog op...
 
ze gaan een technische controle houden, en natuurlijk testen op de rollerbank, etc. Dus ik denk dat het telefoontje geen leuk telefoontje word...

-> gorriliaz was me voor, is dat zo? naja kdacht anders maargoed
 
ik heb wel gezegt dat het een race -scooter was enzo maar ze wilde niet luisteren ,,,ma probleem is alleen de uitlaat was warm,,en mensen hebben me gehoord,, ma kan ik niet zeggen dat het een ander was ofzo,,,weetniet precies hoe het gaat met de wet,,,,omdat ik aan het lopen was
 
Uiltaat was warm, wat er op duidt dat hij aan heeft gestaan, en dus zit jij fout..

ik weet het het is fucking bull shit.. en ik zou der ook de balen van hebben.. maar tis niet anders..
 
1337_Fox said:
ze gaan een technische controle houden, en natuurlijk testen op de rollerbank, etc. Dus ik denk dat het telefoontje geen leuk telefoontje word...

-> gorriliaz was me voor, is dat zo? naja kdacht anders maargoed

Ik was je voor maar... deze jonge heeft dus wel een hele dikke boete gehad omdat ie rollerbank etc natuuk dik deruit reed... maar hij heeft hem wel gewoon terug gehad... @ topicstarter.. ik zou indd gewoon proberen uit te leggen dat je bv aant afstellen was etc en dat je hem normaal zkr niet voor op straat gebruikt.. Je krijgt miss nog wel een boete maar dat is half niet zo erg als dat je scooter in beslag genomen is...
 
weet p.s iemand hoelang het duurt voor ze je bellen en je voor moet komen enzo,,,,

en of ze neit mijn scooter in de pers stoppen voordat ik ben voorgekomen enzo
 
Motor uit + koud maakt geen reet uit.

Ze mogen je altijd van de straat af halen , ookal loop jij dus braaf

En tsja , je bent ws niet verzekert , dus dan krijg je hem voorlopig nog niet terug

Technische controle zal er wel komen , paar x per week bellen of ze hem al hebben gekeurt ed
 
Mijn Firefox staat nu ook bij de wouten (al 2 maanden )maar ik krijg hem dus wel terug. Ik was ook aant rijden op industrie terrein en ineens staan ze voor me neus. Nou die moest dus mee omdat ik geen kappen had, geen gele stickers, niet verzekerd, EN ze vermoede dat ie veel te hard liep.

De reden dat ik em terug krijg ik denk omdat ik heb aangegeven er niet mee op de weg te rijden en dat ie alleen voor sprints is dat er daarom geen licht, etc opzit. Krijg alleen wel een boete voor dat ie 70cc heeft( er is zon team geweest en die heeft de scoot onderzocht. ze hadde alleen gekeken of ie typegoedkeuring had en/of licht en/of cilinderinhoud, etc). Misschien wordt wordt het hier in Kaatsheuvel anders aangepakt, maar ik hoop voor je dat je em terug krijgt

PS. Misschien dat als je bij je verklaring er een verhaal omheen lult van dat ie emotionele waarde heeft en dat ie dus alleen voor sprints wordt gehouden dat je dan meer geluk kan hebben net als wat Gorillaz zegt
 
maar idd, als je je motor in je tuin laat warmlope en daarbuiten loopt, vind ik het wel triest dat ze je dan nog mogen aanhouden terwijl je loopt :s
 
degrees said:
maar idd, als je je motor in je tuin laat warmlope en daarbuiten loopt, vind ik het wel triest dat ze je dan nog mogen aanhouden terwijl je loopt :s

Ze mogen je altijd aanhouden, of je nou loopt of stilstaat whatever. Heb met een( aardige, komt niet vaak voor ) politieagent een hele discussie gehad. Hij zei dat hij gewoon je scooter mee mag nemen als hij het zogenaamd niet zou vertrouwen..
 
Ik bleef het gewoon weigeren. Ze wouden hem innemen en als je maar door blijft weigeren, dat je NEIT gereden hebt, enz, dan mogen je ze in prencipe niks maken. Uiteindelijk was de motoragent weggereden. Maar nu je hem al kwijt bent, denk ik niet meer dat je hem nog geheel terug krijgt, hij gaat gewoon @ bank, en dan de normale regels---> wat meestal eindigd in een beslag namen van een motorblok...
 
Dan heb jij een nog rustige agent gehad , als er een grote controle is en ze zien jou lopen oid ookal heb je niet gereden zal hij je meenemen , weiger je dat word het voor jezelf alleen maar erger.
 
ik heb dit ook al 2 Keer gehad met me area, was van de zomer vlak voor lely, het was lekker weer en we zaten in een Grasveld beetje praten+muziek luisteren en scooters stonden tegen boompje aan.Uitlaten waren intussen al koud geworden, En er kwam 1 Politie aan, nja praatje houden over wat we deden, dus wij leggen het uit, en opeens zegt ie: We nemen ze beide inbeslag, dus heel gedoe daar en uiteindelijk staan er 4 Auto's om ons heen terwijl we niet reden oid. Dus ingeladen etc op die kar bij hun en ELKE dag heen geweest en zeuren zeuren zeuren, en na 3 dagen waren ze het zat en kregen we ze terug zonder boete's.

Waarom? Ze hadden geen bewijs dat de scooter's aanstonden aangezien onze ouders ook gezegd hadden dat de scooter het niet deden(Killswitch doet wonderen :x).

Als je gepakt bent voor géén verzekering moet je gewoon heen gaan, want een crossmotor Kan je ook niet verzekeren en daar mag je ook mee over straat lopen, anders ken je van je leven niet je terrein af thuis .

Dit is mij 2 keer gebeurd precies het zelfde, gewoon door zeuren. Ik heb alles er nog op en geen boetes dus

Succes..!
 
Mmmm ik ga maar es een killswitch bestellen.

En ik vind het best dom dat ze je al aanhouden als je loopt met dat ding. Dan kun je net zo goed rijdend met dat ding naar huis toch? Dan ben je sneller thuis... Gewoon belachelijk waarom loop je anders met dat ding?
 
okee ff wachten dus als je realaxt in de zon zit in je voortuintje en je zit op je scooter en er rijdt een juutje voorbij mogen hun je scooter dan ook meenemen????
 
neen, want dan sta je op privé-eigendom... daar mag je doen wat je wilt... als jij lekker in je tuin eens wilt rondcrossen enzo, mag dat lekker (mits rekening houndend met burenlawaai e.d.) en als jij een lange oprijlaan had, dan mag je daar 300km/h rijden... is toch jouw eigendom
 


Okee zelfde verhaal maar nu sta je in de tuin van een vriend van je. Mogen ze hem dan meenemen want het is niet jouw prive-eigendom