Scoot trekt koud heel goed en warm brak

hardstyler_666

Well-Known Member
Ik heb sinds ik mijn scoot kocht al probleem met optrekken gehad.
Er zat toen nog standaard koppeling op dus ik fly clutch gezet wat ook niet echt had geholpen.

Dus ik strakste veren voor fly clutch erin en toen maakte die duidelijk meer toeren aan het begin alleen nog steeds langzaam wegkomen. Toen was ik het zat dus zwarte trekveren van malossi (eigenlijk voor delta clutch maaja...) erin gedaan.
Toen ik hem starte en weg reed. Echt perfect!!. Trok heel snel op precies zo als ik het wou hebben.

Alleen nu telkens als me motor warm is en dus een 10 min. heb gereden neemt het trekken weer heel erg af. Echt heel veel dan is het bijna weer zo als het vroeger was.

Wat kan dit zijn. Iemand die het zelfde heeft gehad of iemand die ideeen heeft??

mijn setup:
standaard 50 cc cilinder
Doppler 50 cc uitlaat
top racing vario 3.9 gr. rollen
malossi krukas
Malossi fly clutch koppeling met gele drukveer(malossi) en zwarte trekveren(malossi)
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by hardstyler_666
Ik heb handchoke. Ik ga bougykleur ook checken. Alleen waarom zou een rode drukveer niet kunnen???

Ik ga je niet uitleggen hoe dit principe in elkaar zit dit ga je maar zoeken.... Maar iig.. Rood is te sterk, @rie heeft het een aantal topics geleden al mooi uitgelegd aan X1?? geloof ik dus ff searchen dan vind je ut...
 
Je toeren hebben weinig met je veertjes te maken.

Je veertjes bepalen bij hoeveel toeren je koppeling aangrijpt, niet hoeveel toeren je draait. Dat wordt onder meer door je rolletjes en uitlaat bepaald.

Rijdt hem nou eens voor de gein warm en draai je bougie eruit. Als je er een beetje goed bijkan lukt dat ook wel met je hand, anders met een dop of bougiesleutel.
 
Mwah lijkt me niet zo slim nadat ie eenmaal warm is gereden, tenzij je masochist bent. Beter gewoon ff warm rijden, trek em open op een recht stuk, daarna stoppen, bougie eruit en de kleur kijken. Daar ligt waarschijnelijk je antwoord.
 
Okeee ga ik morgen doen. Enne nee niet me me hand. cilinder enz. is dan erg heet.

Enne trekveren bepalen wel je toeren. Als je koppling bij veel toeren pas aangrijpt dan zal jij tot aan de 20 km/u ook met veel toeren wegrijden.
 
Originally posted by Cipher
Je toeren hebben weinig met je veertjes te maken.

Je veertjes bepalen bij hoeveel toeren je koppeling aangrijpt, niet hoeveel toeren je draait. Dat wordt onder meer door je rolletjes en uitlaat bepaald.

Rijdt hem nou eens voor de gein warm en draai je bougie eruit. Als je er een beetje goed bijkan lukt dat ook wel met je hand, anders met een dop of bougiesleutel.

meneer cipher, dit klinkt natuurlijk heel logisch. Toch is dit niet waar. Ik heb zelf ook dit probleem gehad, dat die gewoon veels te vroeg wegtrok, zelfs met de strxte trekveren in een goede koppeling, en toch veels te weinig toeren maken. Dit had wel degelijk met mijn vario te maken, met de zelfde rollers en goed schoonmaken deed die het wel weer redelijk, vario is dus gewoon brak. En als je het niet gelooft, stop maar is drie van de 6 rolletjes zo, dat ze niet rollen;). Ga dan maar eens kijken hoeveel toeren die maakt met wegtrekken:p
 
ik ruik een eigenwijze overbuurjongen hier......stel je carb warm af, en haal die vastgeroeste bougie dr ff uit, en haal een nieuwe, carb afstellen wil ik je wel mee helpen als je je bougie dr uit krijgt :D
 
Yo
ik heb ook die doppler s3 uitlaat op een standaard 50cc en ik trok ook slecht op

Ik heb dan een rode drukveer,polini trekveertjes ( blauwe ) en 5gr gewichten gestoken en daarmee trekt ie goed op, ook als hij warm heeft.

Je moet ook maar eens proberen, van mij is de vario en koppeling wel nog origineel
 
Ga toch weg man.... Rooie Drukveer....

Originally posted by Mini-g
Mwah lijkt me niet zo slim nadat ie eenmaal warm is gereden, tenzij je masochist bent. Beter gewoon ff warm rijden, trek em open op een recht stuk, daarna stoppen, bougie eruit en de kleur kijken. Daar ligt waarschijnelijk je antwoord.

Kan wel hoor... Ff draaien en bougie op doekje eruit pakken en kijken...
 
Als ik zeg dat een rode drukveer zal helpen , dan zal het ook helpen, Ik heb dezelfde uitlaat en ik had vroeger hetzelfde probleem.

Ik heb gewoon de drukveer gekozen waarmee hij het best optrok
en dat was malossi rood
 
Originally posted by jeroen49
Als ik zeg dat een rode drukveer zal helpen , dan zal het ook helpen, Ik heb dezelfde uitlaat en ik had vroeger hetzelfde probleem.

Ik heb gewoon de drukveer gekozen waarmee hij het best optrok
en dat was malossi rood

BLAAAAAT :| En als jij iets zegt neem ik dat niet meteen aan... Cker niet als je een rode veer op een setupje dat std. is zet... Ik heb genoeg getest met drukveren... Op verschillende setups en het meest wijze is om er gewoon een witte onder te gooien, geel zou ook nog wel werken... Als je met malossi rood het best trok dan doe je iets goed fout, altijd eerst drukveer instellen en dan pas rollen afstellen... Jij deed het wss andersom :| En jij bent geen Mr. Know-It-All....
 
Ja kan best zijn dat je al veel met drukveren hebt getest en ik weet ook wel dat je veel meer over scooters weet dan ik.

Ik heb gezegt dat die doppler s3 moeilijk af te stellen is, ik heb een witte drukveer gestoken ==> hielp niet
Dan heb ik een rode drukveer gestoken ==> werkt prima

Je steekt gewoon de drukveer die het best gaat op je scooter, ook al heb je geen race setup

En ik heb eerst mijn drukveer gestoken dan andere gewichten
 
Originally posted by jeroen49
Ja kan best zijn dat je al veel met drukveren hebt getest en ik weet ook wel dat je veel meer over scooters weet dan ik.

Ik ben ook gewoon nog een n00bje qua scoots..... Dus dit weet ik niet...

Ik heb gezegt dat die doppler s3 moeilijk af te stellen is, ik heb een witte drukveer gestoken ==> hielp niet
Dan heb ik een rode drukveer gestoken ==> werkt prima

Je steekt gewoon de drukveer die het best gaat op je scooter, ook al heb je geen race setup

En ik heb eerst mijn drukveer gestoken dan andere gewichten
Dit doe je goed... Maar zou je niet eerst eens wat lichtere rollen gaan gebruiken met die witte veer bv. 3,9 ofzo.. Powerband van die S3 is nog redelijk breed en ik ken wel iemand die er weinig problemen mee heeft gehad qua afstellen... Tis gewoon zo dat je top wss ook gewoon hoger ligt met witte veer...

Is de TS ondertussen al verdergekomen?
 
is het bij jouw ook dat je scoot maar heel even goed trekt tot na enkele meters rijden? Bij mij is dit het geval. Dan herpakt hij niet op hogere snelheid en trekt hij ook niet meer op. Dit ligt dan wss aan je carb( gasnaald afstellen) of je vario.
 
Originally posted by Unknownscoot
Kan wel hoor... Ff draaien en bougie op doekje eruit pakken en kijken...

Dan ben ik of een mietje of maar voorzichtig dan ik raak mn bougie voor geen goud aan als ie eenmaal warm is om ff de kleur te bekijken.. hijs gewoon te heet.. maargoed als het je lukt en jij voelt je er prettig bij, doe dat vooral.
 
Ik denk dat je sproeier te groot is omdat, als je cil koud is hij meer benzine verbruikt dan wanneer hij warm is, en als hij met een koude motor goed optrekt betekent het dat als wanneer hij warm is minder benzine nodig heeft dus een overvloed aan benzine heeft, waardoor hij verzuipt en niet veel toeren maakt, Volgens mij is de sproeier goed(Dus niet perfect!) afgesteld wanneer hij stottert wanneer hij koud is... Als je dat voor elkaar hebt gekregen, begin dan ook een beetje aan je luchtschroef te kutten ;), bedenk wel dat je met een nieuwe bougie begint en om elke verandering de bougie eruit haalt en kleur controleerd...
 
Back
Top