Scoot trekt koud heel goed en warm brak

hardstyler_666

Well-Known Member
Ik heb sinds ik mijn scoot kocht al probleem met optrekken gehad.
Er zat toen nog standaard koppeling op dus ik fly clutch gezet wat ook niet echt had geholpen.

Dus ik strakste veren voor fly clutch erin en toen maakte die duidelijk meer toeren aan het begin alleen nog steeds langzaam wegkomen. Toen was ik het zat dus zwarte trekveren van malossi (eigenlijk voor delta clutch maaja...) erin gedaan.
Toen ik hem starte en weg reed. Echt perfect!!. Trok heel snel op precies zo als ik het wou hebben.

Alleen nu telkens als me motor warm is en dus een 10 min. heb gereden neemt het trekken weer heel erg af. Echt heel veel dan is het bijna weer zo als het vroeger was.

Wat kan dit zijn. Iemand die het zelfde heeft gehad of iemand die ideeen heeft??

mijn setup:
standaard 50 cc cilinder
Doppler 50 cc uitlaat
top racing vario 3.9 gr. rollen
malossi krukas
Malossi fly clutch koppeling met gele drukveer(malossi) en zwarte trekveren(malossi)
 
Advertisement - register to remove this

Lol, ik heb zelfde probleem, ik ga denk ik ook maar even me bougie checken.
Alleen hoe kan ik dat snel doen zonder dat ik zonder kappen hoef te rijden..?? Lukt cker niet :p
 
Ik heb vandaag eerst warm gereden. Daarna bougy eruit gehaald en bougy is koffiebruin.

Het is nog wel een lichte kleur bruin. Ik weet niet wat er met "koffiebruin" bedoeld word maar het lijkt mij eigenlijk dat het een beetje donker bruin moet zijn.

Of is dit wel goed
 
Originally posted by X187
Ik denk dat je sproeier te groot is omdat, als je cil koud is hij meer benzine verbruikt dan wanneer hij warm is, en als hij met een koude motor goed optrekt betekent het dat als wanneer hij warm is minder benzine nodig heeft dus een overvloed aan benzine heeft, waardoor hij verzuipt en niet veel toeren maakt, Volgens mij is de sproeier goed(Dus niet perfect!) afgesteld wanneer hij stottert wanneer hij koud is... Als je dat voor elkaar hebt gekregen, begin dan ook een beetje aan je luchtschroef te kutten ;), bedenk wel dat je met een nieuwe bougie begint en om elke verandering de bougie eruit haalt en kleur controleerd...

Klinkt logies. Kan best dat sproeier te groot is. Alleen ik heb scoot warm gereden en toen volgas gaan rijden en toen gelijk bougy bekeken.

Dus hij lijkt mij eigenlijk wel goed. Ik ga maar eens kijken hoe die er uit ziet als scoot nog koud is.
 
Originally posted by Mini-g
Dan ben ik of een mietje of maar voorzichtig dan ik raak mn bougie voor geen goud aan als ie eenmaal warm is om ff de kleur te bekijken.. hijs gewoon te heet.. maargoed als het je lukt en jij voelt je er prettig bij, doe dat vooral.

Doe niet zo stoer met voel je prettig erbij enz... Als je gewoon met bougie sleutel eruit haalt en je pakt gewoon een doek is dit allemaal makkelijk te doen... Heb het al meerdere malen gedaan en nog nooit me hand verbrand oid.... Dus kan makkelijk
 
Zo ja zo doet waarschijnelijk iedereen dat, ik antwoorde alleen op dat Cipher zei dat je hem met je hand eruit kon draaien..

Rijdt hem nou eens voor de gein warm en draai je bougie eruit. Als je er een beetje goed bijkan lukt dat ook wel met je hand, anders met een dop of bougiesleutel.

jah dan hou je je hand er toch echt wel ff een goeie paar seconde tegen aan.. en dat is als je snel draait.
 
ik heb net hetzelfde probleem, heb polini speed control en mijn scoot trekt koud heel goed door tot 75, warm trekt hij heel goed door tot ongeveer 45 dan heeft hij een dipje tot 55 en dan vliegt hij naar 75, ik heb de trekveren al laten aantrekken maar toch zou ik dat dipje eruit willen krijgen, weet iemand hoe?
Om te antwoorden op je vraag, je kan ook veel verhelpen door je manier van aan je gas te draaien, als ik mijn gas helemaal opendraai heb ik wat ik hierboven geschreven heb voor. Maar als ik speel op mijn koppeling kan ik die dip voor een groot deel vermijden. Kzou zeggen probeer is met andere manier, mss helpt het een beetje
 
Ik ga ook maar eens een rode drukveer nemen netzo als jeroen49.

En inderdaad is het wat hij zegt. Als je scoot er goed mee rijdt waarom zou je hem dan niet laten zitten.
Daarna dan maar eens vario afstrepen enz.
 
streep nou eerst je vario maar es af lijkt mij, daarna je drukveer, mischien heb je helemaal geen andere nodig....

ik hoorde al dat je 90 sproeier ipv 86 hebt gedaan en dat je bougie toen zwart was, en dat je 86 weer terug hebt gedaan.

streep je vario af, en daarna je drukveer sjekken :D
en off courze--> staat je lucht al goed? ik had geen tijd, moest fitnessen
 
Als je dit zo leest, dan lijkt 't wel dat de mensen niet helemaal snappen dat je je scoot warm moet afstellen. En je krijgt 't ze ook nog niet aan 't verstand gebracht.

@ Titera, normaal gezien zet je eerst een andere drukveer, en regel je de rest met de rolletjes...
 
Nee.. je rollen stem je af op je drukveer... niet andersom.

1st stel je je carb af
dan zoek je de drukveer die t fijnst rijdt
en dan de "fine-tuning" met je rolletjes
 
ff met scoot rijden, zodat uw motor op goeie temp is

dan carb afstellen (gas naald, luchtschroef is ZEER belangrijk, die regeld de vinnigheid van uwen motor, en sproeier)

als carb goed afgesteld is de rest

mijn koers-scoot rijdt 30km-h met ontregelde carb, of met een sproeier die 2 maten te klein is, of dat de motor niet de perfecte temp heeft (70 graden)

dus, afstellen, moest het je niet lukken, ergens in een scoot winkel binnendoen (epc, embly's part center voor de nederlanders :) )

greetzz

glenn
 
Back
Top